Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypadanie zapłonu 4 cylinder


Tomek_206

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 16.11.2017 o 16:59, witman napisał:

dzisiaj potrenowałem dwa autka klienta M3 1.4TCe i kuzyna Dacie Duster 2014r. 1.6 K4M po wyminie świec i oleju przebieg 54kkm. Ilość wypadniętych zapłonów w obu silnikach była podobna i miała wartość od 0 do 3 na poszczególnych cylindrach, przejazd po mieście około 10km z kilkoma energicznymi startami z szybką zmianą biegów, przy których głownie zostały zarejestrowane wypadnięcia.

Czy w tych autach była też instalacja gazowa? Problemy w większości występują w autach z zamontowaną instalacją gazową. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W testowanych autach nie było zasilania LPG, a ilość wypadniętych zapłonów była podobna jak w autach z LPG.

To typowe mity o instancjach LPG towarzyszące różnym innym usterkom w autach, jak szybsze zużywanie się katalizatorów, sond lambda, uszczelek pod głowicą itp ... mnie najbardziej bawi stwierdzenie, że LPG jest suche ;-)

Dobrze zainstalowana i zestrojona instalacja LPG z dopieszczoną mapą wtrysku na hamowni i pod obciążeniem z sondą AFR skutkuje spokojniejszą pracą silnika i lepszymi parametrami jak na fabrycznym Pb, wystarczy podejrzeć ilość spalań stukowych generowanych na LPG i Pb95, nie wspominając już o zdecydowanie mniejszej toksyczności spalin, co często jest promowane darmowym wjazdem do ścisłego centrum wielu dużych miast europy zachodniej.   

Wybaczcie za małe OT ;-)

 

 

Edytowane przez witman
  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wracając jeszcze do ilości spalań stukowych wczoraj sprawdziłem clipem ilość zarejestrowanych spalań stukowych w okresie ostaniach 6,8kkm i suma z 4 cylindrów wynosi 39,34,45,29 razem 147 co jest bardzo dobrym wynikiem. Auto jeździ na LPG, głównie po mieście i obrzeżach miasta, miesiąc temu dłuższa trasa 900km.

 

A tu macie  >> LINK << z opisem ciekawego i bardzo taniego urządzenia do kontroli składu mieszanki, zwłaszcza przy jeździe na LPG ;-)

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Panowie pojawił się u mnie problem wypadania zapłonu na 4 cylindrze i miga kontrolka silnika. Ma założony gaz LPG Tech. Przejechane 2 tys km przebieg 116 tys. .  Świece wymieniałem  przed założeniem gazu. Błąd wyskakuje na LPG. Zamierzam wymienić cewkę. Czy przyczyna błędu może być inna niż cewka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Mello3x napisał:

Świece wymieniałem  przed założeniem gazu.

Błąd wyskakuje na LPG.

Zamierzam wymienić cewkę. 

Na jakie świece wymieniłeś?

Jeżeli sprawcą byłaby cewka to wypadania zapłonu na 4 cylindrze występowałoby też na PB,

Należy sprawdzić instalację LPG ;

 - może zatankowałeś zasyfione paliwo,

 - przyjrzeć się wkrętce i wężykowi na 4 cylindrze, 

 - wtyczce wtrysku gazowego 4 cylindra,

 - podmienić wtrysk gazowy na 4 cylindrze i obserwować. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece są irydowe firmy chyba NGK (muszę mechanika zapytać jakiej firmy, bo nie pamiętam) Dzisiaj potwierdziło się. Silnik pracował na postoju i do momentu przełączenia na LPG nie paliła się żadna kontrolka silnika. Po przełączeniu na LPG zapala  się i gaśnie. Silnik pracuje równo. Muszę przełożyć cewki może zrobię to dzisiaj 4 zamienię z 1. Mówią mi, że to cewka, bo na LPG jest większe obciążenie i wcale nie musi wywalać błąd na benzynie. Chociaż tylko po odłączeniu kabla od 4 cewki jest gorsza praca silnika . Może mieszanka jest kiepska.

Po dłużej pracy na LPG już po zgaszeniu nie zapala się.

Edytowane przez Mello3x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście skoro po odpieciu cewki zmienia się praca silnika na gorszą to szukałbym przyczyny gdzie indziej, może źle zestrojony jest lpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Mello3x napisał:

Muszę przełożyć cewki może zrobię to dzisiaj 4 zamienię z 1.

Warto to zrobić aby się przekonać czy wypadanie nadal jest na 4 cylindrze czy przeszło na 1 cylinder,

4 godziny temu, Mello3x napisał:

Chociaż tylko po odłączeniu kabla od 4 cewki jest gorsza praca silnika .

Cewki 1 i 4 oraz 2 i 3 są połączone szeregowo, więc odłączenie kabla od cewki 4,  to wyłączenie również cewki 1,

Więc oczywiste, że musi być gorsza praca silnika,

Cewki wymienia się komplet lub minimum po 2 szt,

Dnia 13.05.2019 o 21:23, Mello3x napisał:

Błąd wyskakuje na LPG.

Nie jeździć na LPG do momentu usunięcia usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.05.2019 o 21:23, Mello3x napisał:

Witam. Panowie pojawił się u mnie problem wypadania zapłonu na 4 cylindrze i miga kontrolka silnika. Ma założony gaz LPG Tech. Przejechane 2 tys km przebieg 116 tys. .  Świece wymieniałem  przed założeniem gazu. Błąd wyskakuje na LPG. Zamierzam wymienić cewkę. Czy przyczyna błędu może być inna niż cewka?

 

Uszkodzona cewka w 1.4TCe to naprawdę wielka rzadkość, ja bym podmienił wtryskiwacz LPG (zamienić 4 z 1), sprawdzić drożność wężyków doprowadzających gaz do wtryskiwaczy, czy nie jest zaklejony przy wkrętce do kolektora, sprawdź też długość wężyków do wtryskiwaczy, czy są w miarę równej długości.

Czy wypadanie zapłonów jest przy pełnym rozgrzaniu reduktora czy występuje tylko tuż przy przełączeniu się na LPG ?

 

   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełącza się na LPG i po chwili zaczyna migać kontrolka. Dzieje się to tylko jak odpalam go z zimnego silnika. Może reduktor za szybko się nagrzewa. Po podłączeniu do kompa pokazało, że było wypadanie zapłonu na 1 i 4 cylindrze. Samochód został u gazowników. Muszą to sprawdzić na zimnym silniku.

Po przejechaniu na benzynie trasy. Przełączam na LPG to wtedy ko nie miga.Raz pokazał błąd sondy przy wypadaniu cylindrów. Pod obciążeniem jednak pracuje dobrze.

Jestem po regulacji. Wszystko sprawdzili. Silnik trzyma parametry na benzynie i LPG. Mieszanka super. Coś tam w zakresie obrotów o pozmieniali na 1000 przy przełączaniu na LPG. Przejechałem 60 km i a razie wszystko gra gitara. Silnik pięknie pracuje. Mówili o tych pojedynczych wypadaniach zapłonów na cylindrach mimo, że nie wyskakuje kontrolka silnika. Tak jak tu pisaliście, że ten silnik tak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ponownie. Wszystko pięknie chodziło  i skończyło się. Dzisiaj po przejechaniu 30 km na LPG wyskoczył błąd skontroluj ESP i zaczęła się nierówna praca silnika.  Żona dojechała do mechanika i zostawiła auto. Mechanik dzwoni, że komputer pokazuje błąd wypadania na 4 cylindrze. Mechanik twierdzi, że  wina LPG.  Żona wróci  samochodem już na benzynie. A ja znów muszę jechać do gazowników. Już jestem umówiony i mam zostawić samochód. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Mello3x napisał:

A ja znów muszę jechać do gazowników.

I nadal nic nie wiesz, czy wypadanie zapłonu zmienia miejsce wraz ze zmianą ;

  - cewki,

 -  wtrysku gazowego,

 -  a może świecy zapłonowej.

Nie daj się wodzić za nos, zmień gazownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!