Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników


Andrzej-2010

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 1.08.2018 o 22:38, damian2011 napisał:

Pytanko czy wam w trakcie wypalania fap-a przy hamowaniu silnikiem spalanie chwilowe spada do zera

Przy wypalaniu FAP i hamowaniu silnikiem spalanie chwilowe powinno wynosić 0. Piszę o silniku k9k 836 o mocy 110 KM. Przy dłuższym hamowaniu silnikiem zostaje odcięte zasilanie paliwem piątego wtryskiwacza, dodanie lekko gazu lub wrzucenie luzu przywraca pracę dodatkowego wtryskiwacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się. Spalanie chwilowe przy hamowaniu silnikiem podczas wypalania FAPa pokazuje 0. Natomiast ciekawe jest to, że jak podczas wypalania wyzerujesz sobie średnie spalanie i tak chwilę pojedziesz, to średnia wartość spalania, która po chwili się pojawi będzie wyższa (o jakieś 2l/100km) niż możnaby wnioskować po wskazaniach spalania chwilowego. Dziwne to, ale tak jest. Wydaje się więc, że wskaźnik spalania chwilowego (w przeciwieństwie do spalania średniego) nie uwzględnia paliwa podawanego na piąty wtryskiwacz.

Edytowane przez Jottar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Andrzej-2010 zmienił(a) tytuł na Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników

Im auto ma większy przebieg i większości jeździ po mieście i na krótkich odcinkach tym ;

  - okres pomiędzy wypaleniami zupełnego fap-a się skraca coraz bardziej,

        - jeżdżąc po trasie; wypalanie jest w granicach 1700 km do 2000 km,

        - jeżdżąc po mieście; w granicach 400 km do 600 km, co jest wielkością niekorzystną/za często, tak dla fap-a jak i silnika ( oleju ),

  -  b.istotne jest używanie markowego oleju oraz filtrów oleju i paliwa,

  -  przy jazdach krótkich i po mieście, należy proporcjonalnie skrócić okres wymiany oleju nawet o 40 %,

  -  należy dbać o sprawność świec żarowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

        - jeżdżąc po trasie; wypalanie jest w granicach 1700 km do 2000 km,

        - jeżdżąc po mieście; w granicach 400 km do 600 km, co jest wielkością niekorzystną/za często, tak dla fap-a jak i silnika ( oleju ),

Pokaż kolego dane skąd to wziąłeś.

Ja jeżdżę 50/50 i wypalanie mam średnio co 460 km. Nigdy w trasie na autostradach nie złapałem wyniku "1700 do 2000". Kto tak ma???

Poza tym wątek jest zdaje się o DPFach z V wtryskiwaczem, więc o jakiej niekorzystności oleju piszesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a ja mam pytanie trochę z innej beczki aczkolwiek cały czas dotyczący FAP'a. Czy dodatek Eolys jest dozowany do paliwa wyłącznie w momencie zatankowania do pełna? Mój brat wyczytał gdzieś ostatnio taką informację i nie wiem czy wyprowadzać go z błędu, czy jednak faktycznie tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

1/ W silniku 1,6 dci ;

      - Przed  2012 r  stosowano system 5 wtryskiwacza z funkcją wielo-wtrysku do filtra fap, 

     -  Od ok. 2012 r  fap jest bezpośrednio za turbiną;

          -   brak 5- wtrysku,

          -   ma przepustnice na wylocie sterującą pracą zimnego EGR ( system 2-uch egr - ów ) ;

               -   drugi zawór egr ma za zadanie oczyszczać spaliny wydostające się już z filtra fap.,

               -   z zaworu są one kierowane do chłodnicy, skąd po schłodzeniu trafiają z powrotem do silnika, 

          -   ma przepustnica umieszczona w dolocie po stronie wysokiego ciśnienia, ( czyli za turbiną i intercoolerem ),

              403279473_16dci.thumb.png.71ae27752d8e4a040101e7fbeb8ac7e3.png                             11810566_16dcicharakterystyka.thumb.png.ff33b70ab35012198c0f82bdc377102a.png

1A/ Nie znaczy to, że nie ma problemów z fap-em mimo, że filtr z definicji jest bezobsługowy,

       - na desce nie ma żadnych informacji, jaki jest jego stan, podobnie jak w megan III/1,5 dci,

1B/ Są przypadki ;

      -  wypalanie stacjonarnego filtra w ASO ( koszt ok.1200 zł ),

      -  zużycia filtra w ASO ( koszt wymiany ok.7000 zł )

2/ W silniku 1,5 dci / k9k 636 od roku ok. 2013 również ;

    -  fap jest bezpośrednio za turbiną,

    -  nie ma piątego wtryskiwacza,

    -  przepustnica jest na wydechu z niskociśnieniowym EGR-em i na dolocie,

  2A/  Warunki pracy takiego fap-a pozwalają na automatyczne wypalanie sadzy, bez uruchamiania procedury wypalania.

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Po czym poznajesz, że został uruchomiony proces regeneracji filtra? To, że ubywa sadzy świadczy o tym, że podczas jazdy masz w wydechu ponad 500 stopni i sadza samoczynnie się wypala. Filtr masz przy samym kolektorze wydechowym i jest w nim naprawdę gorąco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!