Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników


Andrzej-2010

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich,

chciałem opisać mój problem- od jakieś 8 miesięcy posiadam renault megane 3 2009 rok. Auto nie jednokrotnie było sprawdzane, clipem i nie było problemów poza anteną radia i komunikacją przekaźnika świec nurkowych. Filtr dpf wypalał się co około 500 km. Auto jeździ dziennie odcinki około 30 km w mieście, najczęściej stoi w korkach .Jednego dnia na desce pojawił się komunikat by sprawdzić układ paliwowy wtrysku. Po jakimś czasie komunikat zgasł jednak wyskoczył znów gdy auto przejechało kolejne 60 km pojawił się kolejny błąd, iż możliwe jest uszkodzenie silnika i poza kluczem kontrolka STOP.Po diagnostyce Clipem błędy dpf, rozrzedzony olej, podgrzewacze nurkowe okazało się ze jest 41 gram osadów w dpf . Następnego dnia auto było wypalane na trasie i to dość konkretnie. Po wypalaniu osad na dpf 2 gramy pomyślałem ze sprawa rozwiązana ponieważ auto jeździ tylko po mieście i się zapchał. Po 4 dniach i zrobieniu około 100km w mieście sytuacja się kolejny raz pojawiła się informacja by sprawdzić układ paliwa, wiec zabrałem auto znowu do podłączenia clipem. Po drodze błąd zniknął, starałem się przegonić auto. po podłączeniu okazało się ze w dpf 26 gram osadu w czasie 10 min na postoju i biegu jałowym doszło kolejne 2 gramy. Zawsze kiedy pojawia się informacja sprawdź Układ wtrysku przestaje działać tempomat i nie ma informacji na desce kiedy zmienić bieg.Może ktoś z Was miał podobną sytuacje lub może wie co może się dziać?byłbym bardzo wdzięczny za pomoc. Obiło mi się o uszy że są problemy z gumowymi rurami podciśnienia dpf. Poniżej wklejam zdjęcia z

błędami i wartościami dpfA, być może jest wśród Was osoba która jest w stanie stwierdzić po wartościach przepływu spalin, bądź po ciśnieniu w układzie czy jest prawidłowy, czy po prostu dpf jest do wymiany.Proszę o pomoc bo nie wiem za co się zabrać ju1tro będzie wymieniany olej ale co dalej?z góry Bardzo Dziękuję

post-101817-0-04047200-1500119057_thumb.jpg

post-101817-0-96982800-1500119118_thumb.jpg

post-101817-0-94983800-1500119161_thumb.jpg

post-101817-0-88804600-1500119200_thumb.jpg

post-101817-0-04425700-1500119257_thumb.jpg

post-101817-0-77975200-1500119347_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto zastanowić się nad punktem; Zapychanie się filtra Fap jest wynikiem ;

1/ niesprawnej; turbiny, wtrysków, jednostki sterującej  FAP-a,  EGR-u, zaworu  odmy olejowej, układu smarowania,

2/ niewłaściwego  paliwa  lub  oleju ,  pobierania  przez silnik sporych ilości oleju lub płynu chłodzącego,

3/ stylu  jazdy, długości  pokonywanych  tras ,

......a/ dużo  jazd  po mieście  i  na krótkich dystansach  to b.niekorzystne dla Fap-a i silnika ,

......b/ do  jazd krótkich po mieście,  skrócić  okres  wymiany  oleju,  zmienić  silnik na benzynowy o małej pojemności,

......c/ delikatne  ruszanie ,  studzenie turbiny  po  jeździe ,

4/ogólnego stanu technicznego silnika;

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem :

-turbo nowe

-wtryski sprawdzone wyczyszczone

-nie bierze oleju minimalnie

-niemożliwe żeby fap w mieście zapchał się na odcinków 90 km tym bardziej ze wcześniej sytuacji nie było

-płyn chłodzący ok

-motor po remoncie 141000 na tą chwilę

-egr czasem na postoju idzie 1% w minus ale wcześniej nie było problemu

 

Dodano: 15 lip 2017 - 21:44

Może trafi się forumowicz z tym samym motorem żeby porównać dane z clipa

 

Dodano: 15 lip 2017 - 21:57

czytałem ze może być czujnik doładowanie turbiny chętnie wyczyszczę ale nie wiem gdzie on jest?

 

Regulamin pkt. 5.13 - Nie cytujemy postu w całości odpowiadając bezpośrednio pod nim - kataryniarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

500 km pomiędzy wypaleniami, o i tak dobrze.

U mnie średnio jest co 340 km wypalanie.

Też mam trochę jazdy (80 km dziennie), ale staram się jechać, a nie stać w korkach. Nawet jak trasa dłuższa.

Czasami pomiędzy wypaleniami "głównymi" włącza się jeszcze wypalanie na 5-10 sekund.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z tymi DPFami jest taki, że problemy z turbinami, wtryskami, egrami widać dopiero, gdy DPF się zarąbie. W innych przypadkach szedłby czarny dym i to dawałoby już sygnał ostrzegawczy. Podobnie potem z diagnostyką - łatwo widać czy problem rozwiązany czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.07.2017 o 20:57, Badboy277 napisał:

-niemożliwe żeby fap w mieście zapchał się na odcinków 90 km, tym bardziej ze wcześniej sytuacji nie było

-Jest to możliwe, poczytaj ;

1/... 2.0 dci 160 ...Spalanie, obroty...

.......Jeżeli filtr Fap wypala się co 500 – 600 km, to za często. Wymień wężyki od czujników ciśnienia, wężyk

        o średnicy 6 mm, odporny na olej i podwyższoną temperaturę.

       Jak to nie rozwiąże sprawy, to mogą być do wymiany czujniki ciśnienia od FAPa -uwaga kolegi Pawel. 

2/... Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników - uwagi asedio z podłączonym clipem

.......Dojeżdżam ok 25 km do pracy i z pracy, trasa ciut "lżejsza" jak w mieście, ale w każdym razie nie da się

        na niej dokonać;

........a/.."PEŁNEGO WYPALENIA " FAP-a do 0 gr " zero gramów sadzy"). Dochodzi natomiast do tzw.

.......b/..NIEUDANYCH PRÓB WYPALENIA..kilkanaście od tego pełnego wypalenia. Zawartość sadzy jest od 3 do 6 gr,

3/... Samodzielna regeneracja ( czyszczenie ) FAP "- uwagi użytkownika Pat2002 o regeneracji Fap-a

.......Z powodu długo nie wykrytej dziury w gumowej rurze od intercoolera, kilka razy jeździł do serwisu na wypalenie.     

        Lampka service + komunikat sprawdź wtrysk. Niestety, kiedy już serwis znalazł faktyczną przyczynę zawalania 

        FAP-a, ten już nie dawał się wypalić nawet serwisowi ".Zastosował metodę chałupniczą,

4/...Sprawdź układ paliwowy wtrysku może oznaczać wiele błędów, czy clip tego u Ciebie nie pokazał ?

.......Wg. Twoich danych; przebieg od ostatniej udanej regeneracji to 144605 km,

5/...FAP-jest bardzo dobrym wskaźnikiem stanu technicznego silnika.

.......a/..Jeśli końcówka rury wydechowej jest czysta w środku - to FAP jest, działa i jest sprawny.

.......b/..Jeśli rura czarna - to FAP nie działa, filtr jest dziurawy, uszkodzony albo go w ogóle nie ma

...... c/..Dla silników z FAP;

          - olej silnikowy powinien mieć specyfikację RN 0720 (np;VALVOLINE SynPower MST C4 5W30) 

          - oraz warto dodawać olej 2T do paliwa ( dla aut z FAP-em). Są to ;

               -  PLATINUM RIDER SCOOTER 2T,

               -  Addinol MZ 406  albo

              -   Ravenol SCOOTER 2.

    - Muszą być półsyntetyki - bardzo ważne, syntetyczne się nie nadają.

   -  Ravenol i Addinol mają najmniejszą ilość popiołów siarkowych po spaleniu.

6/...Proponuje przed wymiana oleju sprawdzić;

     - szczelność układu dolotowego silnika, ( szczególnie przy IC )

     - zrobić pomiar korekcji wtrysków, ( ile pali ? ),

     - usunąć problemy z przewodami ciśnieniowymi Fap ( wymień wężyki od czujników ciśnienia,

        sprawdź czujniki ciśnienia od Fap-a),

    -  wymienić filtr paliwa na purflex,

   -  stosować markowe paliwo ,

   -  sprawdzić zawór odmy,

   -  sprawdzić, przeczyścić i zaślepić EGR,

   -  konieczna wizyta w ASO Reno ( clip ) lub u kumatego mechanika z clipem, celem uzyskania pełnej diagnozy silnika,

   -  ograniczyć ilość jazd w mieście, bo w przeciwnym razie problem będzie się nasilał,

   -  do jazd krótkich po mieście, zmienić silnik na benzynowy o małej pojemności.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie po przejechaniu 30 kilometrów z 5g sadzy zrobiło się 11g. Czy to możliwe, że tak szybko? Wtryskiwacze mam nowe, po wymianie zresetowana adaptacja silnika. Wtryski zaprogramowane.

Ostatnio też miałem 16g sadzy, około godzinę jeździłem nawet dość dynamicznie i po podłączeniu kompa było już 28g sadzy. Wypad na trasę, przegonione auto do 4 tys. obr. DPF dopiero zaczął się wypalać. I spadł do 3g. Wszystko obserwowałem na laptopie z programem maxiecu. Wypalanie wg. programu trwało 8 minut i na liczniku wypaleń zamiast 27 pokazał 28 udanych prób. Prośba o komentarz do znawców 1.5dci. Pozdrawiam. Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bacablue. Warto abyś w sposób fachowy i kulturalny zakończył temat; Szarpnięcia + błąd, aby inni mogli skorzystać z Twojej przygody, bo Ty też szukasz podpowiedzi. Przeczytaj ze zrozumieniem post #2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem podobną sytuację dopóki nie wymieniłem oleju. Po odczytaniu błędu o rozrzedzeniu natychmiastowa wymiana i ustawienie, skasowanie inspekcji oleju. Skasuj błędy, przeganiaj go częściej i będzie ok, sytuacja się unormuje...

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do @bacablue spróbuj wymienić czujnik różnicy ciśnień (czujnik ciśnienia względnego).Jego wskazania pokazują ile jest sadzy w filtrze FAP.

Może filtr już jest zapchany i wypalanie nic już nie daje :(

Edytowane przez dyzol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy.

Nie cytuj całego posta jeżeli odpowiadasz bezpośrednio pod nim.:

Witam. Wypalanie działa - sadzy ubywa. Niewiem tylko, czy powinno tak szybko przybywać? Może jestem wyczulony za bardzo lub za często patrzę na te parametry przez program maxiecu.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem podobną sytuację dopóki nie wymieniłem oleju. Po odczytaniu błędu o rozrzedzeniu natychmiastowa wymiana i ustawienie, skasowanie inspekcji oleju. Skasuj błędy, przeganiaj go częściej i będzie ok, sytuacja się unormuje...

Nie można skasować stałego błędu rozcienczenia oleju mimo wymiany pytanie czy może czujnik ciśnienia padł i czy ma towarów dla ECU na sterowanie wypalaniem fapa

Edytowane przez Badboy277
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/..Nie można skasować stałego błędu rozcieńczenia oleju mimo wymiany  -  trzeba zastosować clip

2/..Zapychanie się filtra Fap jest wynikiem ;

    - niesprawnej; turbiny, wtrysków, jednostki sterującej FAP-a, EGR-u, zaworu odmy olejowej,

    - niewłaściwego paliwa, oleju,  braku oleju  2T w paliwie ,

    - pobierania przez silnik sporych ilości oleju lub płynu chłodzącego,

    - jazdy miejskiej czy trasy, stylu jazdy, długości pokonywanych tras;

...   Fap  nie lubi jazd krótkich  i po mieście , 

    - stanu technicznego silnika;

3/..Warto poczytać wypowiedzi asedio Eksploatuję Scenica III 2010 1.9 dci 130 KM./290.000 km przebiegu ;

...    a/ Z Clip'a wiem, że poziom sadzy w moim filtrze, kształtuje się na poziomie od 3 gr do 6 gr sadzy.

...    b/ Podobno maks to 35 g  gdzie da się jeszcze wypalić a 45 g to już serwis. Nie zauważyłem, żeby przekroczył

             te 6 gramów. Żadnych komunikatów na desce rozdzielczej na ten temat nigdy nie miałem.

...    c/ Podczas moich jazd do pełnego wypalenia filtra nigdy nie dochodzi o czym Clip informuje w pozycji

             " Nieudane próby wypalenia filtra cząstek sadzy ". U mnie jest ich w tej chwili 7.

...    d/ Wynika z tego, iż dochodzi do prób wypalenia filtra ale tylko do poziomu 3 g.

4/ Ostatnie wypalenie pełne filtra ok 2 tyś.km temu. Chyba jakaś dłuższa trasa była, nie pamiętam.

..    .a/ Teraz 7 g sadzy. Jazda krótka jak po mieście, odcinki po 23 km do pracy i z pracy.

...    b/ Nieudanych prób wypalenia kilkanaście od tego pełnego wypalenia.

...    c/ Oleju nie przybywa ani grama tylko normalnie, minimalnie ubywa.

...    d/ Clipem można odczytać ;

              -  ilość udanych/pełnych wypaleń,

              -  przy jakim przebiegu było wypalanie, 

              -  czas od ostatniego udanego wypalenia,

              -  liczba częściowych/ nieudanych regeneracji ;

                   mówi o nieudanych regeneracjach od początku życia auta lub wymiany filtra fap,

              -  parametr "stopień rozrzedzenia oleju silnikowego ", liczony od ostatniej wymiany oleju, 

                 Mam 20 tyś km na tej wymianie oleju i ten parametr to niecałe 2,0 % , ( 10 krotny wzrost w stosunku

                 do oleju świeżego),

             Średnie realne spalanie kształtuje się poniżej 6 l/100 km. Jeżdżę dość delikatnie,

5/ Ilość sadzy jaka przybywa w filtrze jest sporo poniżej 1 g  na 100 km,

6/Jeżeli filtr potrafi się wypalić do zera ( bardzo ważne )  to  znaczy,  że  jego stan  i  silnika  jest  OK,

7/Kolegom  chelchow , michal.wr  ( patrz  wpisy wstecz ) wystąpił przypadek stopienia wkładu filtra;

     - niewłaściwe paliwo,

     - niewłaściwy olej,

     - dużo jazd po mieście ,

     - nie reagowanie na alarmy,

       co  zaowocowało  zatkaniem  filtra i skutkowało jego wypaleniami, ponieważ komputer cały czas go widział

       jako pełny i chciał go cały czas wypalać ( stąd to zadymienie),

  - W późniejszym okresie filtr miał problem z wypaleniem się nawet  " na trasie ".

     Zapalała się czerwona kontrolka  "  STOP " i   podświetlony napis na czerwono  " Ryzyko awarii silnika " . 

     Natomiast nigdy nie włączył się w aucie tryb awaryjny i spokojnie mogłem dojechać do celu.

     Na komputerze błąd wskazywał na zapchany filtr cząstek stałych bądź też pełny filtr cząstek stałych.

8/ Koledze fuegos  do zatkania fap-a  przyczyniła się dodatkowo uszkodzona membrana zaworu odmy olejowej;

      - przez którą dostawał się olej do układu dolotowego, który to domyślam się, był również nieodpowiedniej klasy, 

         plus jazdy na krótkich dystansach i w  efekcie auto podziękowało. 

9/ Warto zamontować kontrolkę sygnalizująca faktyczne wypalanie Fap-a ;

       Kontrolka sygnalizująca faktyczne wypalanie DPF

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Andrzej-2010 zmienił(a) tytuł na Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!