Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Terkotanie w zakresie 2200-3000


pataps

Rekomendowane odpowiedzi

Co z tego że przy turbinie? Turbo "wstaje" dopiero około 1800-2000 rpm. Dół silnika (w naszych przypadkach łańcuch też) i tak dostaje najbardziej przy jeździe na niskich obrotach. U mnie przykładowo maksymalny moment jest przy 2600 rpm, a ten sam moment, który jest przy 2200 mam przy 3200 - wychodzi na to że najbardziej optymalna jazda jest w tym zakresie. Jeżeli ktoś patrzy żeby samochód palił jak najmniej i jeździ z jak najniższymi obrotami (2000 i poniżej) - test - prosta droga o niewielkim nachyleniu pod górkę, tempomat i spr. chwilowe spalanie dla różnych obrotów i jeździe ze stałą prędkością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amg z 2.0 zrobiło 381 a po chipie ma 460 wiec trzeba przyjąć ze technika idzie do przodu i się cieszyć :-)  Koniec końców za 10 lat będą i tak tylko elektryki i hybrydy.

Jedyna wada rs to brak napedu na 4 koła bo przy mocy 300 km i napędzie tylko na przód to trochę walka z autem i brak sensu podnoszenia mu mocy. Wiem bo jestem na etapie zmiany auta i polatałem cupra a ta ma 280 i dsg. Auto w zasadzie do jazdy na wprost i to po suchym. Testowany tez golf r to inna liga, niestety też cenowa. Ale z racji ze w przyszłym roku ma być nowy R czekam na oferty wyprzedaży. 

A wracając do tematu. 

Po 2 latach w megane trochę mi ubyło płynu. Raz dołem wody 

W obecnym służbowym 2.0 tdi po 45 tys tez trochę dolałem. Także to norma. 

Edytowane przez Sarna1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.Czy to terkotanie to jest temat dotyczący tylko megane III 1,2 tce czy tez megane IV 1,2 tce lub clio faza 2 z 2017 roku?U mnie jest silnik o oznaczeniu H5F G4.Co to moze oznaczać to G4?Pytam bo nie wiem czy coś sie zaczyna dziać czy po prostu kiedy mam niskie obroty powiedzmy od 1700 i dodaje gazu to sluszę delikatne buczenie/syczenie.Czy to pocztek terkotania czy moze coś innego nie wiem turbina np?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Wstawiłem dziś do aso swoją megankę 2014r. 1,2tce 130KM, przebieg 60000. Objaw identyczny jak opisuje autor tematu. Nie mam już gwarancji. Po lekturze tematu widzę, że serwis diagnozę postawił prawidłową, rozrząd do wymiany. Ktoś robił to na swój koszt i wie ile to może kosztować. Serwis robi dla mnie wycenę w tym momencie, ale już się boje. Czy jest szansa jakoś wyrwać od producenta pare groszy, skoro usterka jest nagminna w tym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.12.2017 o 12:22, shine napisał:

Witam,

Wstawiłem dziś do aso swoją megankę 2014r. 1,2tce 130KM, przebieg 60000. Objaw identyczny jak opisuje autor tematu. Nie mam już gwarancji. Po lekturze tematu widzę, że serwis diagnozę postawił prawidłową, rozrząd do wymiany. Ktoś robił to na swój koszt i wie ile to może kosztować. Serwis robi dla mnie wycenę w tym momencie, ale już się boje. Czy jest szansa jakoś wyrwać od producenta pare groszy, skoro usterka jest nagminna w tym silniku?

Na Allegro są rzekomo oryginalne łańcuchy do 1.2 TCe w granicach 400 zł. Warto się dowiedzieć czy do wymiany jest sam łańcuch z prowadnicami/napinaczem, czy coś więcej ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RP w ramach "gestu handlowego" może partycypować w kosztach, ze względu na niewielki przebieg auta, w naprawie nawet po gwarancji.

Oczywiście zwracają uwagę na to czy pierwszy właściciel, przebieg, czy serwisowane regularnie w ASO, stan ogólny auta, czas zakończenia gwarancji...

Warto próbować, często idą na taki układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wycenę ASO, za sam rozrząd robocizna + części krzyknęli 5300...dziękuje postoje. O wymianie pompy oleju w ogóle nie było mowy. Na dodatek twierdzą, że nie mają 100% pewności, że wymiana rozrządu pomoże, bo niby hałas jest zbyt cichy (dziwne, bo nawet moja żona, to słyszy i zauważyła, że coś jest nie tak z autem, a mechanikiem nie jest). Ale za to wspomnieli, o możliwości tego, że trzeba będzie wymienić cały silnik. I chyba do tego chcą doprowadzić, bo kazali zabrać auto i jeździć dalej. Ja oczywiście auto zabiorę, ale zaraz po świętach wstawie do mechanika poza ASO i wymienię cały rozrząd + pompę oleju. Tak właśnie patrzyłem w internecie, że można części bez problemu kupić i spokojnie same części to 1000 zł. Na tyle mogę sobie pozwolić. Nie liczę na wsparcie producenta, centrali Renault, ponieważ zawsze szukają dziury w całym i na pewno wytkną mi to, że przeglądy auta były robione. I na pewno ich nie przekona to, że wymiane filtrów i oleju robiłem na oryginalnych częściach i co 15000, a nie tak jak producent zaleca :-D Szczęście w nieszczęściu, że zostało mi tylko pół roku leasingu, spłace i chyba się pożegnam z marką Renault, mimo, że do tej pory ogólnie z auta byłem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, shine napisał:

 Szczęście w nieszczęściu, że zostało mi tylko pół roku leasingu, spłace i chyba się pożegnam z marką Renault, mimo, że do tej pory ogólnie z auta byłem zadowolony.

Podaj zatem jaka marka ma perfekcyjnie dopracowane silniki z bezpośrednim wtryskiem, turbo, nie mające problemu z zużyciem oleju, dobijające bez problemu 300-400 tyś km jak stary silnik Renault 1.6 16V ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!