Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszczelka pod głowicą do wymiany


scarza

Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, ferrit napisał:

W komputerze błędy wypadania zapłonu, błędy ukladu wtryskowego. Zdecydowałem się na wymianę. Teraz brak błędów.

Czy masz instalacje LPG?

Odczytać clipem w sterowniku czy ;

   - masz zarejestrowane przegrzanie silnika ?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam lpg. Nie mam dostępu do clipa. Auto mało jeździ. Jest z rocznika o wysokim ryzyku wadliwej uszczelki. Auto zawsze świetnie sie sprawowało. Nawet jak były opisane wcześniej objawy to auto jeździło ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

I mnie dopadła nieszczęsna uszczelka. Tylko u mnie przedmuch był w stronę układu chłodzenia i wywaliło płyn korkiem zbiorniczka wyrównawczego. 

Wymieniona na nową, przy okazji zmiana rozrządu. Całość 2150. Oby spokój na kolejne 200 tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć wszystkim

U mnie również padła uszczelka pod głowicą... Rocznik 2010r. salon polska przebieg 172 tyś km.

Na razie samochód został zdiagnozowany ale zabili mnie ceną i informacją że od razu chcą cały silnik z auta wyciągać więc szukam innego warsztatu.

Czy ktoś może polecić warsztat w Trójmieście bądź w okolicach województwa Pomorskiego gdzie można to naprawić?

 

@pluto37   W jakim warsztacie naprawiałeś głowicę?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, dam_1 napisał:

U mnie również padła uszczelka pod głowicą... Rocznik 2010r. salon polska przebieg 172 tyś km.

Głównym powodem padania UPG jest niska ilość płynu chłodzącego w układzie chłodzenia;

  - co doprowadza do przegrzania silnika,

  - w efekcie czego pada UPG,

Jeśli tester nie wykazuje zmiany zabarwienia płynu - to zawsze cylindry są całe.

   -  rozbieraj silnik,

   - nie jeździj,

   - a skończy się tylko  na upg

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

To już wiem, przeczytałem kilka wątków odnośnie tego problemu. 

Ponawiam pytanie: 

 

Czy ktoś może polecić warsztat w Trójmieście bądź w okolicach województwa Pomorskiego gdzie można to naprawić?

Dodam, że u mnie wypadanie zapłonu pojawia się na 1 i 4 cylindrze.

Ubytek płynu pojawił się jakiś czas temu ale był bardzo mały i w dodatku nic nie działo się z autem. Teraz w ciągu ostatnich 3 tygodni musiałem dolać 2 litry płynu i zaczął wypadać zapłon więc na razie samochód odstawiłem i szukam warsztatu aby to naprawić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Samochód trafił do serwisu. 

Po ściągnięciu głowicy okazało się że jest wymyty 4 cylinder zdjęcie w załączniku. 

Nie widać pęknięcia tulei, jednak Panowie twierdzą że tuleja na tym umytym tłoku jest zapadnięta. Podobno sprawdzali i wchodzi szczelinomierz. Ktoś może podpowiedzieć jaki luz jest akceptowany przy w cylindrach? Mam wrażenie że panowie chcą trochę zarobić na tej robocie i proponują mi wyciąganie całego silnika i demontaż cylindrów. Jak to fachowo sprawić żeby wiedzieć czy tuleja jest obniżona czy nie?

ewentualnie gdzie szukać pęknięcia tulei?

20230817_154740.jpg

20230820_191920.jpg

Edytowane przez dam_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.07.2023 o 17:42, dam_1 napisał:

Ubytek płynu pojawił się jakiś czas temu - ale był bardzo mały i w dodatku nic nie działo się z autem.

Auto z 2010 r,

Wówczas należało potwierdzić fakt wypadanie zapłonu oraz braku wycieku;

    - skończyłoby się wymianą uszczelki  p.g tylko,

    - szereg osób tak zrobiło i jest OK,

W dniu 11.07.2023 o 17:42, dam_1 napisał:

Teraz w ciągu ostatnich 3 tygodni musiałem dolać 2 litry płynu

 - i zaczął wypadać zapłon więc na razie samochód odstawiłem i szukam warsztatu aby to naprawić.

W takim wypadku wyciąganie silnika ;

     - to standard - bo istnieje duże prawdopodobieństwo, że uszkodzeniu (pęknięcia ) uległa tuleja,

     - kto dolewa płyn i jeździ  - ten wychodzi na tym jak "Zabłocki na mydle "

W dniu 22.08.2023 o 14:03, dam_1 napisał:

Nie widać pęknięcia tulei, jednak Panowie twierdzą, że tuleja na tym umytym tłoku jest zapadnięta.

Podobno sprawdzali i wchodzi szczelinomierz.

  Należy dokładnie oglądnąć 4 cylinder;

    - użyć dobrego szkła powiększającego i dokładnie przeszukać stan tulei,

W dniu 22.08.2023 o 14:03, dam_1 napisał:

Mam wrażenie że panowie chcą trochę zarobić na tej robocie i proponują mi wyciąganie całego silnika i demontaż cylindrów.

Zalecam współpracę z mechanikiem i dążenie do kompromisów;

  - tego typu robót, nie każdy chce się podjąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam, przeczytałem cały temat z wiadomego powodu. Czy można zdobyć jakieś namiary kontakt do kolegi Witman? Mam diagnozę z ASO ale trochę inna i nie wiem co o tym sądzić. Mam daleko do Wrocławia ale rozważam naprawę u kolegi Witmana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witajcie.

Miesiąc temu kupiłem 1.4 TCe z przebiegiem 149 tysięcy i po lekturze tego i innych postów zaczynam się bać. Jak się uchronić przed tego typu awariami silnika spowodowanymi uszczelką? Jestem spokojnym kierowcą, stawiam na ekonomię jazdy, sprawdzam poziom płynu, od zakupu się nie zmienił. Może wymienić uszczelkę dmuchając na zimne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej. Nic nie rób. Jeździj i obserwuj. Ja już 5 rok jeżdżę na 1.2TCe i nic się nie dzieje. Raz miałem trochę nerwów - ubywało mi systematycznie trochę płynu, ale okazało się, że było drobne pęknięcie jakiegoś przewodu gumowego. Pamiętaj tylko by po uruchomieniu silnika odczekać kilkanaście sekund przed ruszeniem. To samo po zatrzymaniu zanim wyłączysz silnik. Chodzi o smarowanie silnika i turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!