Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszczelka pod głowicą do wymiany


scarza

Rekomendowane odpowiedzi

W wielu współczesnych silnikach doładowanych diesel jak i benzyna, producenci wprowadzili w oprogramowaniu zabezpieczenia w których to silnik ma pewne ograniczania obrotów, doładowania i mocy do czasu osiągnięcia temperatury 30-40*C, a w silnikach wyczynowych nawet do osiągnięcia pełnej temperatury pracy.  

 

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

x

Potwierdzam, zupełnie inne auta tutaj przytoczę, ale czasami jak kierowcy wrócą i przyjdzie mi gdzieś przejechać się jednym z naszych Ducato (2017/2018/2019) to właśnie na początku po odpaleniu nie depniesz autu bo odcina moc, czujesz jakbyś na pace co najmniej 2.5t dźwigał :D, zagrzeje się i pełne 180 koników zaczyna biegać.

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni.- mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.09.2018 o 21:24, witman napisał:

Spróbuj pojeździć trochę na benzynie 98 lub 100 oktan.

Kolego witman wielkie dzięki za podpowiedź. :rolleyes:

Według Twojej sugestii zrobiłem już ok. 2500 km na Pb 98 z Orlenu. Co drugie tankowanie dolewałem specyfiku "LIQUI MOLY VENTIL SAUBER". Skutek: silnik pracuje równiutko i brak szarpania podczas jazdy. Na razie nie sprawdzałem jak z wypadaniem zapłonów, bo mój fachowiec na razie nieobecny, ale wszystko wskazuje, że jest OK.

Kolego witman należy Ci się duże piwo. <ok>

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Tu proszę link do modułu:

 

http://www.el-car.auto.pl/?35%2Cminister-czujnik-poziomu-plynu-chlodniczego&fbclid=IwAR0fT720DLSxbyvTNN_m0Z2rvbbyvMMySvZfGMnsEBdkmkk-WpozJ-0o5zc

 

Dla mających choć trochę zielonego pojęcia o elektryce nie będzie problemu z ogarnięciem schematu i kabelków :-)

Dla uproszczenia połączeń podpowiem, że wystarczy jedna elektroda w zbiorniczku, ponieważ płyn dobrze przewodzi prąd (impulsy z modułu) i obwód zamyka się przez masę pojazdu (silnika) z którym płyn ma bardzo dobrą styczność.

Ja nie dawałem dodatkowego przekaźnika, a styk (30) mini-sterownika (modułu) podałem na diodę LED,  jej zasilanie przez rezystor 1kΩ do +12V.

 

Schemat polaczenia_przekaznik.jpg

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam , wlasnie pojawil sie w mojej megance problem ze znikajcym plynem chlodniczam i obawiam sie niestety najgorszego (pekniecia cylindra). Prosze o konkratny opis jak podejsc krok po kroku do naprawy silnika ( ew. koszty i czy nie lepiej-taniej od razu szukac nowego silnika ) poniewaz chcialbym ja jeszcze pojezdzic bo daje mega frajde z jazdy...Z gory dziekuja za informacje i dodam ze ja jestem winny a nie silnik bo auta nie oszczedzalem...

Pozdrawiam

lapka2.gif

REGULAMIN pkt. 5.6 Literki PL-mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że na początek dobrze będzie zapoznać się z wątkami o tym silniku. Większość zagadnień z nim związanych została już opisana. Stricte <nowego> silnika raczej nie kupisz, a używany może być w takim stanie jak Twój, chyba że jest po generalnym remoncie z gwarancją, bo i takie zdarzają się na portalu aukcyjnym. Jeśli nie, pozostaje jedynie remont w dobrym warsztacie znającym te silniki. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i dzieki za info ale watki juz znam i niestaty spodziewam sie najgorszego...

Bede wdzieczny za informacje krok po kroku jak podejsc do tej naprawy...

Chodzi mi o to ze bede sie pytal w conajmniej trzech warsztatach jak wyglada naprawa i cena za nia. Chcialbym mniejwiecej wiedziec jak to rzeczywiscie powinno wygladac....

Dodam ze nie jestem mechnikiem i nie chce zeby mi samozwanczy fachowic jakies kity wciskal a niestety mamy w kraju wielu niekompetentnych ludzi w tym zawodzie.

Jezeli ktokolwiek naprawil ten silnik i wie co po kolei powinno sie robic (i mniejwiecej za ile) to niedam sie poprostu naciagnac i sam po rozmowie zweryfikuje ktory fachura wie co z tym fantem robic a ktory nie....

Mysle ze nie tylko ja bede wdzieczny za instrukcje "krok po kroku" bo wyglada na to ze nie jestem ostatnim fanem Meganki ktorego dotyka ten problem...

 

Z gory dziekuje za odpowiedz i bardzo prosze tylko i wylacznie o konkretne i sprawdzone info...

 

Licze na Was

lapka2.gif

REGULAMIN pkt. 5.6 Literki PL-mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sajmon71311 wiem co czujesz bo sam przez to przechodziłem :/. Puki co nie ma co panikować. Może to wcale nie pęknięta tuleja cylindra, tylko "jedynie" UPG. Przy tym przebiegu auta, przy okazji wyciągnięcia silnika, wypada wymienić też rozrząd oraz sprzęgło, oczywiście jeśli wcześniej nie było to robione. Tak jak napisał @maciejmacku najlepiej jeśli skontaktujesz się w tej sprawie z kolegą @witman z France Expert z Wrocławia. Ja tam oddałem auto mimo że mam do nich 200 km, i przyznam, że do dzisiaj /odpukać/ motor sprawuje się wyśmienicie. U mnie było to tylko UPG, natomiast po wyjęciu silnika i sprawdzeniu dołu okazało się że jest przytarta panewka i są wżery na czopie wału, tak że silnik przeszedł gruntowny remont, można  powiedzieć, że jest praktycznie jak nowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!