Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault oszczędza na drobiazgach


kacper69

Rekomendowane odpowiedzi

  W dniu 11.11.2017 o 08:41, witman napisał(a):

(...) zauważyłem jeszcze, że w drzwiach kierowcy i pasażera jest brak poprzecznej rękojeści do zamykania !

Rozwiń  

@witman to akurat nie nowość, gdyż we wszystkich wersjach Megane III Limited (2014-16) również nie ma tej rączki; nie wiem jak inne. Temat był poruszany pewnie parę stron wcześniej. Z autopsji: rączkę mam w MII, nie mam w MIII - totalnie nieistotna rzecz. Chyba, że przy modelach 3-drzwiowych, gdzie drzwi są większe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat niektóre elementy wyposażenia są bardzo pomocne i funkcjonalne tak jak regulowany nawiew w podłokietniku na tylną kanapę czy gniazdo 12V. Akurat drążę i porównuję różne drobiazgi wyposażenia, bo koleżanka szuka M3 Hatchback, 1,6 16V lub 1.4TCe obowiązkowo z ESP, ASR i z w miarę ciekawym wyposażeniem, a widzę, że niektórzy sprzedawcy chcą jakieś kosmiczne pieniądze za przysłowiowe golasy.      

nawiew tył.JPG

 

 

 

  W dniu 11.11.2017 o 09:06, kataryniarz napisał(a):

Ostatnio kupiłem ojcu MIII ph1 2009 z Niemiec, mocno się zdziwiłem widząc z tyłu miękki materiał na drzwiach (element pod szybą).

Rozwiń  

 

O jakim materiale z tyłu w drzwiach piszesz, możesz dokładniej sprecyzować ?

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiew na tył fajna rzecz chociaż kieszeń w tym miejscu świetnie się sprawdza na 1,5 litrową butelkę z wodą. Ostatnio przy dłuższej podróży w 4 osoby okazało się, że pasażerom z tyłu było za gorąco, a nam z przodu idealnie. Przy próbie schłodzenia tyłu z przodu marzliśmy, a z tyłu byli zadowoleni. Taki nawiew pewnie rozwiązałby ten problem skutecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@witman z przodu opiera się o niego czasem łokieć (pierwszy materiał pokrywający drzwi od góry) i zawsze jest z miękkiego materiału, a z tyłu twardy plastikowy o tej samej fakturze. Co do nawiewu z tyłu to bardziej atrapa, bardzo słabo wieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Z tyłu mam gołe ograniczniki. Mało tego, ostatnio przy minusowych temperaturach zaczął mi skrzypieć ogranicznik w lewych drzwiach z tyłu. Czym tam najlepiej psiknąć żeby nasmarować? Dziwne jest to o tyle, że tylnych drzwi praktycznie nie używamy.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 11.11.2017 o 17:10, kataryniarz napisał(a):

@witman z przodu opiera się o niego czasem łokieć (pierwszy materiał pokrywający drzwi od góry) i zawsze jest z miękkiego materiału, a z tyłu twardy plastikowy o tej samej fakturze. Co do nawiewu z tyłu to bardziej atrapa, bardzo słabo wieje.

Rozwiń  

Ja też miałem miękkie tylne drzwi w Megane III phI z Francji, 2010r. W Gt220 z polskiego salonu, 2013r. drzwi tylne są plastikowe.

@deku u mnie nie ma takich osłonek.

Edytowane przez meganecoupe02
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 20.02.2018 o 09:03, pbet napisał(a):

Mało tego, ostatnio przy minusowych temperaturach zaczął mi skrzypieć ogranicznik w lewych drzwiach z tyłu

Rozwiń  

No właśnie dlatego zwróciłem na to uwagę, przy czym u mnie chodzi o prawe drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@deku masz pomysł co tam zaaplikować? Najlepsze w tym wszystkim jest to, że dziś np. gdy wyciągałem przy -9st.C skrobaczkę przez te drzwi to skrzypiały, a jak wkładałem ją 10 minut później z powrotem to już nie. Chyba dlatego, że wnętrze już się troszkę nagrzało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio robiłem skrzypiący ogranicznik w Espace IV - konstrukcja taka sama jak w megane. Trzeba wyjąć ogranicznik, rozebrać na kawałki, wyczyścić (np. zmywaczem do hamulców), nasmarować poszczególne elementy i złożyć z powrotem. Psiukanie z zewnątrz nie pomagało. Po takim czyszczeniu i zamianie rolek miejscami pracuje cichutko, jak nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nawiązując do tematu oszczędności na drobiazgach.. W moim egzemplarzu z 2010 r Salon Polska nie było tak źle. Fabrycznie były osłonki na śruby wycieraczek, rynienka pod maską i obudowa komputera. Nie ma osłonek mocowań amortyzatora, ale już jestem na etapie poprawki tego niedociągnięcia.

Widać nie było reguły, czy salon polska czy zagranica. Pewnie chodziło o to czy akurat mieli to na stanie przy montażu auta :-D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to też źle powiedziane `oszczędności na drobiazgach` bardziej jest to kwestia kwoty jaką zostawił pierwszy właściciel przy zakupie auta. Do tego dochodzi inny marketing sprzedażowy w EU zachodniej i wschodniej, wersja Privilege z Niemiec zawsze jest bogatsza od Privilege z salonu PL, widziałem i porównywałem to nie raz. Zapewne Niemiec zapłacił dużo więcej za te dodatkowe wyposażenie. Wersje Privilege z PL potrafią nie mieć czujników cofania, nawigacji, mają zwykłe fotele i wiele innych braków, powinny moim zdaniem być wersjami niższymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witman ja mam fakturę za swoje gt220 chyba ok 100tys zł. To nie jest mało jak na Megane, a opisywana bieda jest na wyposażeniu :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!