Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ładowanie akumulatora , typ prostownika


Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, pbet napisał:

Dzisiaj tato pomierzył mi napięcia na aku. Wyszło 12,57V na zgaszonym silniku i 13,40-13,46V na wolnych obrotach ale i na 2500 obrotów + grzanie szyby i lusterek + "dobra widoczność" (nawiew na full na szybę + klima) + radio + światła mijania. Jest chyba dobrze.

Napięcia dobre. Też takie mam.

No może na zgaszonym jest nieco większe, ale i ten pomiar zależy kiedy jest robiony - zaraz po zgaszeniu czy 10 minut po zgaszeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mrarek napisał:

No może na zgaszonym jest nieco większe, ale i ten pomiar zależy kiedy jest robiony - zaraz po zgaszeniu czy 10 minut po zgaszeniu. 

Dioda od ręcznego jeszcze świeciła. Tato był w klapkach i nie chciało mu się czekać, aż zgaśnie, bo zimno :) Napięcia w gnieździe zapalniczki już nie było, bo kamerka się sama wyłączyła.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Droopy- Ekologia, niestety nie zawsze idzie w parze z logiką.

Dużo niższy udział związków ołowiu na uzyskiwaną Ah.  Działania w kierunku odzysku a nie utylizacji. Często to pewnie wybujały marketing niż faktyczny zysk dla środowiska. 

Z AGD i RTV to jeszcze gorsza sprawa, częściej zmieniany jest ze względu na nowszą konstrukcję, nowszy model niż z racji zużycia czy uszkodzenia. Społeczeństwo nastawione na czysty konsumpcjonizm. Minie pewnie jeszcze trochę czasu zanim zauważymy sami ten problem i nasza świadomość będzie większa.

  Co raz więcej ludzi zauważa, że cała ta machina robi z nas idiotów. Co pół roku nowy telefon musisz mieć, co dwa lata telewizor itp, musisz mieć, musisz być modny, musisz być trendy.  Idealnym przykładem, szczytem oraz genialnym mistrzostwem w tej materii jest firma Aple. Nawet wadę, można przebić w zaletę :)  Trochę "zmiękli" bo jednak pod naporem opinii publicznej przyznali się do działań sztucznie postarzających ich wyroby.

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

@pbet przeczytałem cały wątek i zdecydowanie powinieneś odkręcić WSZYSTKIE korki i sprawdzić poziom elektrolitu w każdej celi. Najbardziej dostają cele przy klemach, a najmniej środkowe (tam jest właśnie oczko), jak kupiłem auto to sprawdziłem stan akumulatora (jego pojemność była znikoma) i efekt był taki, że przy jednej klemie wlałem sporo wody demineralizowanej, w środkowych jakieś symboliczne ilości, a przy drugiej klemie aż dwie strzykawki! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbet to bardzo szybka i prosta operacja, możesz zrobić ją nawet pod blokiem (tylko trzeba uważać by nic nie wpadło do celi). Odkręcasz korki, przy pomocy latarki zaglądasz do celi - tam od dziury po korku odchodzi taka nóżka w kształcie litery L kwas musi dotykać dolnej nóżki. Jak gdzieś brakuje to po trochu strzykawką dolewasz wody demineralizowanej. Zakręcasz korki i możesz doładować akumulator.

W całej operacji najtrudniejsze jest odkręcenie korków, a właściwie ich ruszenie bo góra korka nie jest przystosowana do tradycyjnego odkręcania monetą. Ja użyłem podobnego narzędzia do tego: https://static3.tme.eu/products_pics/d/9/e/d9ee7e4efce68c53c8c4d58cf9ab7c37/445817.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, luktal napisał:

to bardzo szybka i prosta operacja, możesz zrobić ją nawet pod blokiem (tylko trzeba uważać by nic nie wpadło do celi)

Zatem jedno drugie wyklucza bo gdzie sterylne warunki, a praca pod blokiem. Pyłki, paprochy, inne badziewia latają w powietrzu. Poza tym nie będę świrował pod blokiem "pawiana" i póki mieszkam w takich warunkach auto serwisuję, a nie sam się bawię w takie czynności. Swój udział ograniczając do minimum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!