Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ładowanie akumulatora , typ prostownika


Rekomendowane odpowiedzi

Pbet, akumulator ma już kilka lat, więc jego pojemność też jest mniejsza od nominalnej.

Ładowarki "mikroprocesorowe" ładują delikatnie, praktycznie bez podnoszenia temperatury akumulatora i gazownia elektrolitu.  To nie to co stare prostowniki.

Kiedyś już pisałem, komunikat w aucie o konieczności  ładowania jest bardzo asekuracyjny. Jeżeli dużo i regularnie użytkujesz auto, to doładowywanie można pominąć. Jeżeli mniej, to warto doładować.

Byłem tydzień na nartach, Megane został w domu, w garażu, też wyskoczył komunikat o konieczności ładowania, podłączyłem do ładowarki, nawet godziny nie trwało ładowanie.

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko. Czyli jeździć obserwować. Chyba będzie trzeba zignorować wszystkie komunikaty i poczekać, aż ewentualnie auto nie odpali. Wtedy będę przynajmniej wiedział jak długo ładuje się od 0 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego nie? Wyładowanie baterii wcale nie oznacza jej końca ani problemów z samochodem. Jakiś czas temu gdy moja służbówka postała niecałe 3 tygodnie nie było w niej praktycznie prądu. Nawet nie chciała zakręcić. Odpalam na kable, 100 km do serwisu i 70% naładowania. Nawet nie podłączyłem tamtego aku. Wszystko działa. Auto rok młodsze od Megi.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Papf napisał:

Może i łagodnie ładują ale gęstości elektrolitu nie zrobią :)

Może. Nie wiem. Jak już się akumulator nie będzie trzymał w kupie to kupię sobie po prostu nowy.

Nie wiem od czego jest ta funkcja ale jest, tryb regeneracji akumulatora:

Jeżeli  po  90  s  napięcie  na  akumulatorze  jest  w zakresie 7,5V  – 10.5V, podłączony jest  akumulator 12V.  Rozpoczyna się  impulsowe  ładowanie  akumulatora  w  celu  jego  regeneracji.  Wyświetlany  na  LCD  wskaźnik  napięcie  miga. Kiedy  napięcie  osiągnie  poziom  10.5V, prostownik przechodzi  do kolejnego kroku ładowania. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Papf napisał:

Mylisz pojęcia :) To nie to samo co zrobienie gęstości elektrolitu :) 

A czy ja powiedziałem, że w moim urządzeniu jest funkcja zrobienia gęstości elektrolitu? Nie przypominam sobie. Powiedziałem, że nie wiem co to za funkcja ale jest coś takiego jak tryb regeneracji akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj aku był podpięty przez jakieś 10h, odłączyłem go na noc i przed chwilą podłączyłem kontrolnie ponownie. Niby były 3/4 skali ale po nawet nie 10 sekundach skala była już pełna czyli strat w nocy zbyt wielkich nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.01.2019 o 21:19, Papf napisał:

Mylisz pojęcia :) To nie to samo co zrobienie gęstości elektrolitu :) 

 

@Papf bardzo dobry przykład.

Wielu totalnie nie wie, że gęstość też jest bardzo ważna, a nie tylko magiczne oczko, które na dodatek pokazuje stan TYLKO jednej celi  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj tato pomierzył mi napięcia na aku. Wyszło 12,57V na zgaszonym silniku i 13,40-13,46V na wolnych obrotach ale i na 2500 obrotów + grzanie szyby i lusterek + "dobra widoczność" (nawiew na full na szybę + klima) + radio + światła mijania. Jest chyba dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Papf- Mimo, że to 100% prawda, obecnie dla przeciętnego użytkownika ta wiedza jest całkowicie zbędna, a co raz częściej bezużyteczna.

Dzisiejsza konstrukcja akumulatorów, oraz wszędobylska ekologia w połączeniu z oszczędnością wyklucza jego długowieczność. Co raz więcej modeli to konstrukcje całkowicie zamknięte.  Do AGM lepiej niech niewprawny właściciel prostownika nawet nie podchodzi!

To już nie te czasy, kiedy prawidłowa eksploatacja, regularne doładowywanie ze sprawdzeniem gęstości elektrolitu oraz kontrolą jego poziomu zapewniały dziesięcioletnią i dłuższą jego trwałość.  Teraz praktycznie pięć lat i koniec. Kupujesz nowy, rzecz ogólnie dostępna i stosunkowo niedroga. 

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację @Lelupi, ale akurat nie wiem gdzie w takiej polityce działanie proekologiczne. No bo co, nowy akumulator co 4-5 lat. Trzeba ich więcej produkować, stare wiecznie utylizować. Na mój rozum to bardziej obciąża środowisko niż jakby akumulator działał 2 razy dłużej. Zresztą tak jest ze wszystkim dzisiaj, sprzęt RTV i AGD jest chyba najlepszym tego przykładem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!