Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z bardzo wysokim spalaniem 1.4 tce


Bury22

Rekomendowane odpowiedzi

O nieźle widzę, że mamy te same zainteresowania matematyczne :rolleyes:

Po Twoich wynikach również widać, że komputer zawyża spalanie od 0,2 do 0,6/100

Szybko policzyłem, że Twoja średnia za ostanie 22900km to 7,366/100, to bardzo ładny wynik, u mnie w Sceniku 1.4TCe za ostanie 45840km wychodzi 10,33 LPG/100 trasa/miasto 50/50, a w Megi 1.4TCe 9,92 LPG/100. 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się ceni :) Mój arkusz ma trochę więcej kolumn ale okroiłem do tych najważniejszych w temacie. Przynajmniej zorientuję się jak zacznie palić więcej  i może warto poszukać przyczyny (oprócz zmiany warunków). U mnie te przekłamania duże nie są ale są i zwykle na moją korzyść więc ogólnie jestem z pomiarów zadowolony i wiem, że jak mi się rezerwa świeci i zasięgu nie ma to mogę jeszcze śmiało jechać jeśli nie mam pod ręką ulubionego Shella :) Niebawem jak opanuję clip'a spróbuję sprawdzić jak mam ustawioną rezerwę bo wydaje mi się, że na 12-13 litrów.

10 minut temu, witman napisał:

Szybko policzyłem, że Twoja średnia za ostanie 22900km to 7,366/100, to bardzo ładny wynik,

Mam to w stopce :) Dzięki. Pewnie byłoby więcej jakby auto jeździło typowo miejsko ale sporo przebiegu jest robione w trasach po 35-40 km. Wybierałem ten silnik z uwagi na krótkie odcinki, które jednak pokonuje częściej wożąc żonę do pracy. Schemat jazd wygląda mniej więcej tak:

- poniedziałek - piątek 2 x 2 km (czasami więcej razy ale też na podobnie krótkich odcinkach)

- sobota - 2 x 35 km

- niedziela - 2 x 35 km

Sobota i niedziela nie każda i nie zawsze ale zdarza się też, że oba dni. Zatem maksymalny przebieg tygodniowy w "standardowym" użytkowaniu to około 160 km, minimalny 20 km. Do tego dochodzą niespodziewane zachcianki typu wsiadamy i jedziemy na wycieczkę czy dobre jedzenie oraz wypady nad morze, do rodziny, itp. Pewnie jakby autko jeździło więcej w gęstym mieście, w korku i ze światłami to wyniki były inny (w sensie wyższy). Z tego też względu nie zakładam LPG, a poza tym szkoda mi miejsca w bagażniku bo żona jest go w stanie załadować zakupami przy weekendzie :)

10 minut temu, witman napisał:

u mnie w Sceniku 1.4TCe za ostanie 45840km wychodzi 10,33 LPG/100 trasa/miasto 50/50, a w Megi 1.4TCe 9,92 LPG/100.  

Też pięknie. Ekonomia w każdym calu. I diesel staje się niepotrzebny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.07.2018 o 23:01, maciejmacku napisał:

Mamy XXI wiek, a komputer nie potrafi wyliczyć ile paliwa zostało?!

 

Nawet nie wiesz jakie są problemy z obliczaniem niektórych rzeczy np. najzwyklejsze liczenie średniej nie jest wcale takie proste jakby się wydawało ;) (to nie jest żart)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producenci mogli by zastosować pomiar bezpośrednio na przewodach paliwowych tak jak to mają zrobione w dużych firmach auta flotowe lub wypożyczalnie, ale wtedy wyszła by cała prawda o spalaniu :D

Mój kuzyn zajmuje się inżynierią transportu w dużej znanej korporacji i rozlicza koszty serwisu oraz eksploatacji pojazdów.

Nam pozostaje uczciwe sprawdzanie na zbiorniku.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sytuacja z wczoraj:

- komputer: 9.2 L/100 (srednia predkosc 34km/h)

- dystrybutor: (po pierwszym odbiciu dobiłem do 50L równych, zawsze jeszcze dobijam po odbiciu), 8.6L

 

:SS:S:S:S:S:S obecnie robie spokojnie ponad 600km (głównie po mieście) na zbiorniku.

 

https://www.youtube.com/watch?v=BsEHmrQzdDY

 

tu macie filmik z wczorajszej rajzy do term w Bukowinie Tatrzanskiej. 1000 km zasięgu łącznie (tyle jeszcze nigdy nie miałem na liczniku ;d).

Edytowane przez onomatopeja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Oto wynik jednej z naszych rodzinnych Meganek 1.4TCe, tym razem wersja Kombi, trasa w 3 osoby trochę bagaży i rower trekingowy na haku, 60% autostrady reszta trasa szybkiego ruchu S i droga wojewódzka łącznie 533km. Normalna jazda bez szaleństw na autostradzie 130-140km/h. Komputer pokazywał średnie spalanie między 6,8 a 7,2/100, po powrocie i zatankowaniu do pełna wyszło 6,85/100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

średnia wyszła 68,6km/h, rower z tyłu na haku mocowanie Thule. Rower na dachu i samo mocowanie bagażnika wprowadza dużo większy opór powietrza. Polecam wożenie rowerów na haku, jeżdżę tak już od 10-ciu lat.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tyle spokojnie co normalnie i zgodnie z przepisami, bo jak trzeba było wyprzedzić to i pedał w podłogę się wciskało, a jadąc spokojnie można zejść poniżej 6. Średnia prędkość 68,6km/h, a to nie jest wcale mało, miałem nawet 81km/h, ale wystarczyło wjechać do miasta lub się zatrzymać na chwilę, aby szybko spadło, zauważyłem też ostatnio, że jak jest włożona karta, a silnik nie pracuje, auto nie jeździe to średnia prędkość na wyświetlaczu spada ;-)

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, witman napisał:

(...) zauważyłem też ostatnio, że jak jest włożona karta, a silnik nie pracuje, auto nie jeździe to średnia prędkość na wyświetlaczu spada ;-)

A to jest ciekawe, nie powiem. Zawsze się zastanawiałem czemu w jeździe mieszanej ta prędkość jest taka niska - a zdarza mi się siedzieć i czekać w aucie na kogoś. Pewnie, żeby to stwierdzić naocznie najlepiej schodzić z prędkości wyższej, bo standardowe "krakowsko-wrocławsko-warszawskie" 25-29 km/h, to już uwzględnia takie przestoje i średnia spada, ale wolniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@konwil we Wrocku średnia 25km/h tylko możliwa w wakacje lub w nocy, normalnie to 19-21km/h, a jak ktoś jeździ w samych godzinach szczytu to 14-16km/h, a wtedy spalanie 12-13/100 i nawet małe diesle wezmą 9-10 litrów.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powiem Ci, że Kraków jest chyba mniej zakorkowany :) Dzięki za udostępnienie ciekawych informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!