Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z bardzo wysokim spalaniem 1.4 tce


Bury22

Rekomendowane odpowiedzi

Ja jeżdżę po Wawie. U mnie spalanie w mieście około 8,3-8,6 l. 

Staram się zmieniać biegi wyżej niż pokazuje ekonomizer, już jak silnik się zagrzeje. Przyspieszać szybko i utrzymywać stałą prędkość:

50km/h 4 ty bieg 2000 obrotow

60km/h 5 bieg 2000 obrotow

70 km/h 6 bieg 2000 obrotów

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jeżdżę zawodowo tirem po Europie. Zjeździłem też już kilka aut ciężarowych i co mogę powiedzieć to że nowe auta wcale nie palą mniej od starych. Wysyłają chłopaków na szkolenia z jazdy bo miało palić mniej a nie pali. Te wszystkie małe silniki w osobówkach trzeba kręcić na obrotach żeby jechały. Wiem bo moja mama miała 1.4 HDi to przy ruszaniu mi gasł jak nie dało mu się dobrze gazu. Kiedyś popuszczał o się lekko sprzęgło i auto ruszało bez gazu tym bardziej diesel a dziś zdycha ale 1.4 ma moc jak kiedyś 2.0. Już kiedyś pisałem jak mi facet opowiadał jak jechał meganką  0.9   czy 1.2 tce z Wawy do Wrocka i wyszła mu 18 litrów dawał cały czas w pedał Megane nowa firmowa. Takie oszczędne te nowe silniki kiedyś była różnica w spalaniu w zależności od jazdy 2litry teraz 10

  • Zmieszany 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.4 TCe potrafi być oszczędne, ale trzeba delikatnie jeździć. Wczoraj z ciekawości usunąłem średnie spalanie i po 15km spokojnej drogi na działkę wyszło 6,1l z komputera (więc w realu o ok. 0,2-0,3l mniej). Niestety pojemność silnika nie pomaga przy wysokich prędkościach. Przy mojej krótkiej skrzyni powyżej 120km/h robi się wysokie spalanie.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

abc

 

:lapka:

Regulamin forum się kłania odnośnie zasad pisowni :!: 

Przed wysłaniem, sprawdź proszę co palce nastukały, popraw literówki i stosuj odpowiednie znaki przestankowe.

Szanuj trochę czytających posty na forum :!: - Prezes 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 4.06.2020 o 19:14, jackowskipatryk napisał:

Panowie jeżdżę zawodowo tirem po Europie. Zjeździłem też już kilka aut ciężarowych i co mogę powiedzieć to że nowe auta wcale nie palą mniej od starych. Wysyłają chłopaków na szkolenia z jazdy bo miało palić mniej a nie pali. Te wszystkie małe silniki w osobówkach trzeba kręcić na obrotach żeby jechały. Wiem bo moja mama miała 1.4 HDi to przy ruszaniu mi gasł jak nie dało mu się dobrze gazu. Kiedyś popuszczał o się lekko sprzęgło i auto ruszało bez gazu tym bardziej diesel a dziś zdycha ale 1.4 ma moc jak kiedyś 2.0. Już kiedyś pisałem jak mi facet opowiadał jak jechał meganką  0.9   czy 1.2 tce z Wawy do Wrocka i wyszła mu 18 litrów dawał cały czas w pedał Megane nowa firmowa. Takie oszczędne te nowe silniki kiedyś była różnica w spalaniu w zależności od jazdy 2litry teraz 10

 

Miałem trzy Sceniki Sc1 1.6 90KM, Sc1 2.0 16V 140KM oraz ScII 2.0 16V 135KM i mam ich dokładne wyniki spalania, obecny Sc3 1,4TCe 162KM, który jest już u mnie 7rok spala mniej od ich poprzedników 2,0 16V F4R, ponadto w żadnym z tych 2,0 nie udało mi się osiągnąć tak niskiego spalania przy jeździe ``eco drving`` jak w 1,4T

Żonka miała wcześniej Megane II 1,6 16V 110KM, od 5lat jeździ M3 Coupe 1,4TCe 160KM, a spalanie jest podobne jak w wolnossącym 1.6 za to różnica 50KM i ~70Nm jest kolosalna, przyśpieszanie jest frajdą do tego silnika praktycznie nie słychać, dlatego ja pozytywnie oceniam downsizing.

 

       

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy ma prawo wyrazić swoją opinię na temat nowych silników. Na pewno mają większą sprawność jednakże rzadko który dojeżdża 200tys.

Według mnie powinni zabronić tego produkować.

Jak mi się trafi taki 0.9 tce i tym podobne na drodze to najchętniej bym go do rowu zepchnął bo ni to wyprzedzić ni za tym jechać. Wszyscy teraz Eko.

Nie było jak kiedyś  BMW 3 miało 2.5 litra i jak wcisnąłeś gaz to ciągnął aż do odcinki a te nowości z dołu prawie nic trochę na środku i koło odcinki też nic.

3 razy pedał w podłogę i można się rozglądać za następnym bo prycha i kicha

  • Zmieszany 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednemu z naszych Sceników 1,4TCe z LPG w wersji Grand 7os. pyknęło niedawno 300tys.km, drugi dobija do 200tys.km, nasi klienci również chwalą się niezłymi przebiegami, rekordzista miał 435 tys. 

Małe diesle jak 1.3JTD, 1.4TDI, 1.5dCi też nieźle sobie radzą.

 

 

301.jpg

 

 

Dnia 4.06.2020 o 19:14, jackowskipatryk napisał:

Panowie jeżdżę zawodowo tirem po Europie.

 

 

2 godziny temu, jackowskipatryk napisał:

Jak mi się trafi taki 0.9 tce i tym podobne na drodze to najchętniej bym go do rowu zepchnął bo ni to wyprzedzić ni za tym jechać.

 

Zawodowy kierowca jeżdżący po EU ???  <zolta> :applause:

 

Edytowane przez witman
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego witman dużo zależy od tego jak auto jest użytkowane jeśli na trasach to każdy wykręci konkretny przebieg. Ale dużo ludzi używa samochodów do podjechania pod biedronkę 300m i podjechania po to i po tamto na mieście. A wtedy albo napinacze albo łańcuchy powyciągane abo turbina zdycha. A co do mojej wypowiedzi że zepchnął bym z drogi wszystkie zawalidrogi to mówię to z całą świadomością bo nie ma nic gorszego jak pizda wyprzedzi ciężarówkę i hamuje na każdym zakręcie jak chcesz go wyprzedzić to on gazu i za chwilę znowu to samo. Jak się uda takiego zatrzymać to ma darmowy kurs jazdy tylko potem knykcie bolą kilka dni a mój kumpel przez nauczanie złamał sobie mały palec. Nauka jazdy to trudna sztuka

Edytowane przez jackowskipatryk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten nasz Scenic Grand 1,4TCe z LPG co zrobił już ponad 300tys.km haruje na taryfie i jeździ po dużym mieście Wrocław, auto nie jest lekkie i waży około 1,55 tony, 2 kierowców jeździ nim na zmianę, jak dobrze pamiętam rozrząd wymieniliśmy przy około ~210tys.km, łańcuch fabryczny był już nieco rozciągnięty, na napinaczu zostały 3 ząbki do maximum wychylenia, czyli na jakieś 20~30tys.km, turbina fabryczna wymienione jedynie uszczelnienia.

W naszej renówkowej stajni mamy jeszcze jednego Scenica Grand 1,4TCe z LPG z przebiegiem ~190tys.km, który również jeździ jako taxi po Wrocławiu i ma się bardzo dobrze.

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CIĘCIE :!:

Chyba trochę zaczynacie odbiegać o tematu :!:

 

Jeśli chodzi o silniki Renault to mam do czynienia ze starym 2.0 w Megane CC i o 1.5 dCi w daćce Sandero stepway 2 letniej którą dojeżdżamy do firmy. To mogę powiedzieć że moment obrotowy jest krótszy niż chiński kut...sik i tyle a pali jak mój citroen C5. Żeby paliła 5ltr to by trzeba gazu nie tykać

  • Zmieszany 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.05.2019 o 19:20, witman napisał:

Właśnie wróciłem z Chorwacji z kolejnego męskiego wyjazdu żeglarskiego po Adriatyku, jechaliśmy w trzy auta, wspólny wyjazd i wspólna kasa oraz rozlicznie naszych wydatków.

Spalanie: mój Sc3 1.4TCe160 skonsumował 11,56 LPG/100km 

Ford Mondeo 2.0T 240KM (8,72/100 Pb95)

Nissan 1.6dCi 130KM (7,47 ON/100).

Jazda głównie po autostradzie nocą dość szybko 150-160km/h, łącznie 2664km po 3 osoby w autach + bagaże żeglarskie i po kartonie Jack Daniels.

Dla mnie największym zaskoczeniem jest Ford z dwulitrowym doładowanym silnikiem o mocy 240KM, spalanie 8,72 Pb uważam, że jest super, sam właściciel był miło zaskoczony, w zeszłym roku jechało w naszej ekipie Volvo S90 2.0 diesel 242KM, które spaliło niecałe 8 ON.

Po raz kolejny potwierdziło się, że komputery aut benzynowych zawyżają, a komputery diesli zaniżają faktyczne spalanie, Ford 2.0T miał na kompie 9.2, a rzeczywistości 8,72/100, diesel 1.6dCi na kompie 6,8, a faktycznie 7,47 ON/100.

Wszystko zostało policzone bardzo dokładnie z przejechanych km i paragonów z tankowania i nie ma mowy o błędzie, a jedynym błędem są komputery :-)

 

Jak widać jazda zapakowanym Scenikiem z prędkościami ~160km/h daje odpowiednie spalanie, Nissan X-Trail 1.6dCi130 o podobnej masie i wysokości też odpowiednio skonsumował ON i pomimo ekonomicznego silnika wyszedł 42% drożej od 1.4TCe z LPG.

Paliwa w Chorwacji nie są tanie zwłaszcza na autostradach, a na Węgrzech jeszcze droższe, warto tankować poza autostradami np. w samym Zagrzebiu jest taniej o 15%   

Zacytuję cały post bo nie wiem jeszcze jak cytować fragmenty. Fordy zawsze miały super spalanie, dużo mniejsze od konkurencji i to w mocniejszych silnikach. Moje Megi 1.6 110k. Pali około 11-12 litrów gazu. Mojej drugiej połówki Mondziak 1.8 125km pali około 8-9,5 litra. I w dodatku lepiej przyspiesza. Ehh. Wniosek jeden, mocniejsze auta średniej półki palą mniej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Renia08 napisał:

Zacytuję cały post bo nie wiem jeszcze jak cytować fragmenty.

 

W tym poście jest tyle rzetelności co kot napłakał. Porównywanie X-Triala niby o podobnej masie do Scenica 3 - tyle, że:

- Nissan jest o 200 kg cięższy (masa własna).

- jest na kołach 225 vs 205 Scenica 

- ma napęd na 4 koła.

- opór powietrza Cx 0,35 vs Cx 0,32

itd.

Tak jak spalanie 240 konnego załadowanego Forda przy 160 km/h  mniejsze od 100 konnego kompakta :)

Więc jak zwykle porównanie z doopy.

10 godzin temu, Renia08 napisał:

jechaliśmy w trzy auta, wspólny wyjazd i wspólna kasa oraz rozlicznie naszych wydatków.

To po co inwestować w lpg jak trzeba się rozliczać i dorzucać do diesla. :)

Z chęcią zapisałbym się na taki wyjazd, wziąłbym Tir-a. 

Może właściciel tego Forda nie chciał dopłacać do Diesla i specjalnie zaniżył spalanie :)

Też nie raz jechałem do Chorwacji autem z lpg w kolumnie z dieslami. I po nocy musiałem stać w kolejkach przy dystrybutorze w Mikulovie i zjeżdżać z autostrady w Słowenii do Ptuj-a aby zatankować. Lekko dwie godziny w plecy nie licząc nadrobionej drogi. Kumpel 1.6 TDCi w C-Max zrobił całą trasę na jednym zbiorniku (1100 km) + miał na dolewkę jednorazowy karnisterek 15 l - bo ON w Polsce ma "darmo". Drugi w Kia Venga 1.6 Crdi - podobnie. Spalań nie podam, bo nikt tego nie mierzył i choć to był wspólny wyjazd, każdy płacił za swój samochód, a ja mogłem być tylko wdzięczny, za to, że czekali na mnie i zjeżdżali ze mną z autostrady.

Oni sobie odpoczywali w restauracji czekając na mnie, a ja przy dystrybutorze. Oni w jedną stronę tankowali w Polsce, a ja 30% drożej na trasie. Więc zamiast "drzeć" 160 km/h i tracąc czas na tankowania co 400 km, można spokojnie jechać 140 km/h - dojechać szybciej i taniej z mniejszym spalaniem (Mi przy 140km/h bierze poniżej 6l). 

Oni więcej mogli wsiąść więcej prowiantu i alkoholu,  a ja wiozłem koło zapasowe i wszystko kupowałem na miejscu po chorwackich cenach więc przy podobnym koszcie paliwa, ja jeszcze dopłacałem do biznesu. 

10 godzin temu, Renia08 napisał:

Moje Megi 1.6 110k. Pali około 11-12 litrów gazu.

Spalanie średnie? 

Widzisz, a kolegi załadowany Scenic przy 160 km/h - podobnie jak u Ciebie.

Ja w Scenicu II też 1.6 miałem 9-10l - nie licząc paliwa na rozruch - a szło mi dużo bo latałem na krótkich odcinkach, na BRC przełączał mi się po 2 km, na Stagu już dużo lepiej bo po około 500m .

U mnie teraz średnia z 20 kilku tyś jest 5.38l - ON w dużo wiekszym i cięższym Kadjarze i przy obecnych cenach u mnie:

- 22.38 zł/100 km Kadjar - On - 4.16 zł

- 25.80 zł/100 km Twój  - Lpg - 2.15 zł - bez paliwa na rozruch.

 

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, sylwekdm napisał:

U mnie teraz średnia z 20 kilku tyś jest 5.38l - ON w dużo wiekszym i cięższym Kadjarze i przy obecnych cenach u mnie:

- 22.38 zł/100 km Kadjar - On - 4.16 zł

- 25.80 zł/100 km Twój  - Lpg - 2.15 zł - bez paliwa na rozruch.

Kolego sylwekdm lpg wczoraj tankowane po 1.83(lotos), natomiast cene ON podałes już dość niską.

Co do spalania Twojego Kadjara to raczej jeździsz bardzo oszczędnie ,myslę że dużo osób miało lub ma 1.5dci w innych nadwoziach i doskonale zdają sobie sprawę

jak trzeba jęździć żeby uzyskać spalanie poniżej 5,4 w tak dużym aucie.Natomiast więte do obliczeń megi3 kolegi Renia08 ze średnim 12l LPG to już tak pod górną granice zużycia. Także mam takie same zdanie co do Twojego porównania.

9 godzin temu, sylwekdm napisał:

Więc jak zwykle porównanie z doopy.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sylwekdm

Średnie mam niby 9.6L ale jak zatankuje gaz i wejdzie 34 litry to 280km zrobić to ciężko i to powiem, że jadę tak, że każdy by mnie wyprzedził. Mojej drugiej połówki Mondeo jak zaleje 42lity to 500km w trasie bez problemu. 15 koni więcej i 100km więcej. W dodatku szybciej ciszej i wygodniej :)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!