Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z bardzo wysokim spalaniem 1.4 tce


Bury22

Rekomendowane odpowiedzi

1.4TCe świetnie współpracuje z LPG i jazda wychodzi znacznie taniej jak dieslem, u mnie za ostanie 50tys.km mam w Sceniku spalanie 10,35 LPG/100 (autostrada/miasto 50/50), a Meganie Coupe żony 9,86 LPG/100, która jeździ głównie po mieście, oba silniki zestrojone na ~160KM, więc nie ma powodu do narzekania, obecnie 10 litrów LPG = 4,48 ON, a dla porównania siostry Nissan Yuke 1.5dCi 110KM z DPF spala w mieście Wrocek średnio 8,5 ON/100, kuzyna Fluence 1.5dCi podobnie, koleś ma Espace 4 2.0T F4R 170KM z LPG w trybie miejskim 13,5 LPG/100 to mniej jak siostry 1.5dCi i to o 35% !!!  

 

@maciejmacku zapocenie przy turbo to wina małych uszczelek przy wejściu/wyjściu oleju do turbo, po kliku latach eksploatacji trzeba je zmienić. 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wczoraj jazda Głogów --> Praga (przez Lubawkę) 315km, czas 4h z dwoma przerwami po 10min.

Średnia prędkość wyszła 79km/h, średnie spalanie według komputera 7,9l (komputer zawyża o ok. 0,3l) przy 4 dorosłych osobach i pełnym bagażniku po dach.

Prędkość na ekspresówkach 120-130km/h na tempomacie, drogi krajowe do 100km/h.

Wczoraj trochę wiało, więc spalanie mogło być wyższe/niższe w zależności od kierunku wiatru.

Edytowane przez maciejmacku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

@PrzemekStr wynik podajesz z komputera czy dystrybutora? W mieście czy na trasie? Przy jakich obrotach zmieniasz biegi? Obserwowałeś pasek chwilowego spalania żeby nauczyć się kiedy Twoje auto ma najmniejszy apetyt na paliwo?

Dynamiczna jazda wcale nie musi oznaczać wysokiego spalania tak samo jak wolna jazda nie równa się niskiemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbet

Wynik z dystrybutora, cykl mieszany. W trasie spalanie wyszło około 8 litrów. Jeżeli chodzi o zmiane biegów to staram się jechać wg ekonomizera. Około 65 km/h wrzucam 6 bieg oczywiście jeżeli nie muszę gwałtownie przyspieszać :) staram się nie przekraczać 3 tys obrotów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, PrzemekStr napisał:

Jeżeli chodzi o zmiane biegów to staram się jechać wg ekonomizera.

To ja proponuję olać ekonomizer i poobserwować pasek chwilowego :) To na początek. Daj znać czy przyniosło efekty. Zobacz sobie też jakie masz chwilowe przy zmianie biegów zgodnie z podpowiedziami. Przerazisz się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zaciekawieniem śledzę ten wątek i mam ubaw po pachy :)  Ile pali? Tyle, ile musi. Jak nie ma wirów w zbiorniku, to nie ma co robić zagadnienia :D Mój szczeniak pali tyle, ile podaruje mu moja prawa stopa. Poza tym - turbo nie wielbłąd - napić się musi. Jest jeszcze alternatywna rzeczywistość - porsche matiz. Pewnie pali mniej.

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na obecne ceny paliw, a zwłaszcza ON, spalanie w moich obu podkręconych i hybrydowych 1.4TCe przestało mnie interesować, przy cenie LPG poniżej 2zł, jest to i tak bajecznie tanio, po zakorkowanym Wrocku 100km robię za niecałe 22zł, a spokojna trasa 16-17zł :-)

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z czystej ciekawości chciałem ostatnio sprawdzić do ilu jestem w stanie zejść ze spalaniem. 2 dorosłe osoby + 2 letnie dziecko na pokładzie plus trochę bagaży. 30 km przejechane ekspresówką z 120km/h na tempomacie, reszta między 80 a 90 km/h.

średnio 6,1 l/100km

przejechane 106,6 km

średnia prędkość 75,7 km/h

 

Edytowane przez vic
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Scenic 3 ph2 wersja krótka 1.4TCe 162KM, trasa głównie autostrada kawałek ekspresówki, tempomat ustawiony na 136km/h, 3 osoby na pokładzie na dachu żagiel w postaci box narciarski, oponki jeszcze zimowe. Normalna jazda na tempomacie bez szaleństw, czasem zwalnianie i przyśpieszanie, bo ciężarówka wyprzedała ciężarówkę, jeden jechał 90, a drugiemu się śpieszyło i jechał 92km/h :-)

Przy wjeździe do Wrocławia było 7,2/100 i średnia prędkość wyszła 105,5km/h.

To pomiar oczywiście benzyny, więc trzeba u mnie doliczyć 14-16% wtedy wychodzi ~ 8,2 - 8.3 LPG/100

8,2 LPG = 16,56zł za 100km = ~ 3,5 ropy/100 :-)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.4 TCE z LPG V generacji, jeżdżę głównie krótkie odcinki po kilka-kilkanaście kilometrów, w ciągu roku trochę ponad 10tys km. Jeżdzę normalnie, biegi zmieniam przy ok 2500obr, jak trzeba dodać gazu to zmieniam przy ok 4000obr.

Spalanie średnio 12-13 l/100 (LPG). Minimum na trasie było 8 z hakiem.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megi Coupe 1.4TCe  żony jest lżejsza i niższa, więc adekwatnie mniejsze spalanie i to przy średniej prędkości wg. komputera dużo wyższej jak w Sceniku, bo 110,3km/h.

Realnie wychodzi jakieś 8,2 LPG/100km.

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Właśnie wróciłem z Chorwacji z kolejnego męskiego wyjazdu żeglarskiego po Adriatyku, jechaliśmy w trzy auta, wspólny wyjazd i wspólna kasa oraz rozlicznie naszych wydatków.

Spalanie: mój Sc3 1.4TCe160 skonsumował 11,56 LPG/100km 

Ford Mondeo 2.0T 240KM (8,72/100 Pb95)

Nissan 1.6dCi 130KM (7,47 ON/100).

Jazda głównie po autostradzie nocą dość szybko 150-160km/h, łącznie 2664km po 3 osoby w autach + bagaże żeglarskie i po kartonie Jack Daniels.

Dla mnie największym zaskoczeniem jest Ford z dwulitrowym doładowanym silnikiem o mocy 240KM, spalanie 8,72 Pb uważam, że jest super, sam właściciel był miło zaskoczony, w zeszłym roku jechało w naszej ekipie Volvo S90 2.0 diesel 242KM, które spaliło niecałe 8 ON.

Po raz kolejny potwierdziło się, że komputery aut benzynowych zawyżają, a komputery diesli zaniżają faktyczne spalanie, Ford 2.0T miał na kompie 9.2, a rzeczywistości 8,72/100, diesel 1.6dCi na kompie 6,8, a faktycznie 7,47 ON/100.

Wszystko zostało policzone bardzo dokładnie z przejechanych km i paragonów z tankowania i nie ma mowy o błędzie, a jedynym błędem są komputery :-)

 

Jak widać jazda zapakowanym Scenikiem z prędkościami ~160km/h daje odpowiednie spalanie, Nissan X-Trail 1.6dCi130 o podobnej masie i wysokości też odpowiednio skonsumował ON i pomimo ekonomicznego silnika wyszedł 42% drożej od 1.4TCe z LPG.

Paliwa w Chorwacji nie są tanie zwłaszcza na autostradach, a na Węgrzech jeszcze droższe, warto tankować poza autostradami np. w samym Zagrzebiu jest taniej o 15%   

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Jako, że specjalizujemy się w silnikach benzynowych oraz TCe ostatnio przy diagnozowaniu jednego z nich podglądałem programowo pracę elektro-zaworka podciśnienia przy turbinie, a że nie jest łatwo i bezpiecznie jechać i patrzeć na parametry oraz zmiany w laptopie wpadłem na pomysł podłączenia małej diody LED pod styki elektro-zaworka, prowizorycznego przeprowadzenia przewodów wtedy mogłem już bezpiecznie obserwować stan świecenia diody podczas jazdy i przyśpieszania.

W celu weryfikacji danych i spostrzeżeń, podłączyłem również taką diodę do mojego Scenika 1,4TCe.

 

Pierwsze co zauważyłem to strzałki sugerujące nam zmianę biegów działają źle przez co samochód z pewnością będzie dużo palił, przekładkowo zimna biegu np. z 5 na 6 (jest to około ~65km/h) i przyciśniecie pedału przyśpieszenia powoduje pełne otwarcie turbiny co przekłada się na duże zużycie paliwa, a przyśpieszenie jest w tym momencie mizerne, ale jeśli  to zrobimy trochę później, przy prędkości około 75km/h jest wtedy dużo lepsze przyśpieszenie i zawór nie otwiera się na maxa. , podobnie jest z resztą biegów.

Ponadto przy zmianie biegów gwałtowne depniecie w pedał również powoduje natychmiastowe otwarcie zaworka i Pb leje się wiadrami, widać to dobrze po czasie otwarcia wtrysków.

Wciskając pedał zwłaszcza na początku w sposób umiarkowany auto równie dobrze przyśpiesza i zużywa mniej paliwa, a najwięcej problemów z tym mają nowi właściciele, którzy się przesiedli z silników wolnossących w których niestety trzeba było wciskać głęboko pedał, żeby zaczęło jechać. 

Także wyszło na to, że snucie się na niskich obrotach i zmiana biegów wcale nie jest ekonomiczna, wręcz przeciwnie. Dotyczy to wszystkich silników doładowanych.

Kto z Was ma zdolności elektryczne może sobie podłączyć diodę LED pod zaworek i potestować. UWAGA ! diodę trzeba podłączyć przez rezystor !  ja dałem 2k omy

Zaworek jest łatwy do zlokalizowania, znajduje się oczywiście przy turbinie i ma oznaczenia 8200 603 558. Podłączenia dokonywać przy wyciągniętej karcie, gdy na liczniku nic się nie świeci !  

 

   

   

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!