Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV - jakie macie spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

NO to z moim jest coś nie tak - jakbym nie jeździł (głownie Perso - silnik neutral, reszta sport) to mnie pokazuje komp. 9,1. Chyba że ja mam wyjątkowo ciężką nogę. Ostatnio autem jeździ żona - i tu jest 100% miasto - do pracy i z powrotem - po około 4KM w mańke. Teraz jak patrzyłem było 9,3/100.

Przyznaję że my oboje nie mamy lekkiej nogi. Jednak przyzwyczajenie z ponad 200KM zostaje.

Moja żona wczoraj np. stwierdziła, że Meganka poniżej 2tyś/obr nie idzie, a najlepiej idzie jak minie 3tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety nie ma się co dziwić, jeśli 4km lub 8km (nie wiem czy cała trasa 25 min, czy tylko w jedną stronę - do pracy lub do domu) pokonujesz w 25 min no to siłą rzeczy musi spalić znacznie więcej.

 

Powiedz żonie, że maksymalny moment ma już od 2 tyś :P Nie trzeba go kręcić tak wysoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem spalanie poprawne. Wszystko zależy od stylu jazdy i warunków w jakich się znajdujemy. To, że maksymalny moment jest od 2000 obrotów to dobrze, ale to nie wszystko. Moc też jest potrzebna żeby popchać te ~1300kg, a że to silnik benzynowy, więc trzeba kręcić na wyższe obroty.

Edytowane przez emigrant_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Silnik 1,2tce 130km, przebieg 4,5tyś. Jazda 90% miasto Lublin, obecnie średnia 9,8, ale było 10 przed ostatnią trasą do Zamościa ok. 200km w obie strony. Wymieniłem olej po 4tyś. Wiem, że nie trzeba, ale mam taką zasadę, że po zimie na wiosnę zmieniam olej w każdym aucie. Pewnie był to olej na dotarcie i uznałem, że 4tyś wystarczy i czas na świeżą oliwę. Może teraz spalanie będzie lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geble jeżdżę też tym samochodem, to niestety ale moment to nie wszystko - i przy 2 tyś. to on zaczyna żyć dopiero.

 

Żona jeździ lepiej niż niejeden facet - na pewno szybciej dałbym auto jej niż niejednemu z moich znajomych. Jeździ jak facet - nie zastanawia się nad tym czy jechać , czy nie tylko jedzie. Niestety wychodzi jazda na króciutkich odcinakach w mieście (czasami 20 min w jedną stronę schodzi z tymi 4 km) i dlatego takie jest spalanie.

Jak przejechałem kilka razy trasę Radom-Kozienice to od razu było poniżej 9l/100. A jak policzyłem z tankowania i zrobionych kilometrów to jest w temacie ile wyszło.

Przypuszczam, że jak Megi minie tak 5/6tyś to ona będzie palić mniej.

Ja tylko porównuję sobie Megi do byłej Laguny II GT - i ta przy podobnym użytkowaniu paliła po mieście 14l/100 - tyle że LPG. I jakby nie liczyć to wychodził max.30pln/100, a w Megi wychodzi 42-45pln/100. A frajda z jazdy nieporównywalna.

Jak dobrze pójdzie to na wakacje będzie albo LIII Coupe GT albo Impreza WRX, no ewentualnie Lancia Thesis 3,0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozbywasz się M4, czy drugi samochód z mocą do zabawy? Nie ma cudów, jak ktoś chce porządnego odepchnięcia to musi być ta moc i duży moment obrotowy. Przynajmniej te 200 koni i z 350Nm.

W najnowszym Seacie Leonie FR 1.4 TSI też jest turbo-dziura. Tutaj możecie sobie posłuchać jak opisuje wrażenia z jazdy SCF

Tak jak to powiedział SCF, automatyczna skrzynia biegów za nas myśli i wie kiedy zredukować bieg żeby nie było odczucia turbo-dziury, ale ze skrzynią manualną już trzeba samemu się nauczyć jak jeździć z takim silnikiem.

 

W nowej Hondzie Civic ten silnik 1.5 180 koni też dupy nie urywa. Trzeba kręcić żeby coś się działo. Najlepsze odejście chyba mają wolnossące silniki, ale o dużej pojemności 3-4 litry V6. Żeby nie kasa to jako drugi samochód na podwórku by stał Ford Mustang do zabawy. Paradoksalnie to tani samochód bo już nowego można mieć za ~150 tys. złotych, ale najfajniejszy model jest z 2008 roku.

Prawdziwy męski samochód, a nie te pussy samochodziki GT WRX i inne jeżdżące śmieszne pudełka. Kobieta też świetnie wygląda w Mustangu.

Mój odnośnik

Mój odnośnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz żonie, że maksymalny moment ma już od 2 tyś Nie trzeba go kręcić tak wysoko.

 

Wiesz, że moment jest ściśle powiązany z przełożeniami skrzyni biegów? Według Twojej teorii samochód będzie lepiej przyspieszał i lepiej wykorzystywał swoją moc np. na 2 biegu przy 2000 obr. niż przy 4000 obr. co jest oczywiście bzdurą.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Emigrant nie pozbywam się Megi, mam jeszcze Lancie Muse.

Czekam teraz na wycenę szkody, bo gość żonie rozbił. Myślę nad tym żeby sprzedać rozbitka, wziąć odszkodowanie, dołożyć kasę jaka mi wpłynie przed wakacjami za wykonane szkolenia i wtedy myśleć nad czymś w granicach 40tyś.

Ja wiem że Mustang fajna sprawa, ale to już żeby kupić to trzeba mieć te 70 dych (żeby miał ręce i nogi, a nie był jeżdżącym przystankiem). Ja nawet myślałem nad którymś z ponnycar (Mustang, Camaro, Challenger) ale to jednak nie te fundusze - i nie chodzi tylko o zakup, ale i późniejsze utrzymanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę nowych danych. Trasa z Warszawy do Gdańska przez Mławę, Ostródę i Elbląg; tankowanie na Mokotowie. Wyszło spalanie 6,6 l/100 km sprawdzone po przyjechaniu do Gdańska. Jazda po Trójmieście, zrobione ok. 100 km, spalanie urosło do 6,8 l/100 km. Powrót do Warszawy z tankowaniem w Elblągu i pomiarem wykonanym od tankowania. Spalanie wyszło 6,1 l/100 km. Pomiędzy Elblągiem a Gdańskiem jest budowana trasa i dużo czasu zajmuje stanie w korkach i tym samym powoduje to wzrost zużycia paliwa.

Edytowane przez flowgrid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 1,5 dci: dystans 300 km, średnia wg komputera 4,8. Rodzaj trasy: 100 km spokojnej jazdy, 40 km autostrady do 160 km/h, 20 km po Krakowie, 140 km droga powrotna z normalną jazdą.

Edytowane przez marcinc76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!