Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z ubywającym płynem chłodniczym


calderaseven

Rekomendowane odpowiedzi

Na to raczej nie ma lekarstwa, ani wypracowanej metody, porostu jeździć, a jak zacznie oleju ubywać to wymienić uszczelniacze, nie jest to problem jak UPG w TCe, że trzeba zrobić niemal natychmiast, bo może być za chwile dużo gorzej.

Możliwe, że w Twoim roczniku autka problem został już opanowany.

 

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Tak to reduktor. A ja już miałem stracha, że UPG, ale nie było żadnych objawów. Już miałem robić test.Po twoich poradach jestem bardzo wrażliwy, wszystko kontroluje i wymieniam na czas. Tak przy okazji świetny to silnik. Nawet daje rade w  Grand Scenic. Na autostradzie płynie ten samochód. Mam pytanie co do oleju czy lać cały czas elf 900 sxr 5w40, czy coś innego? Przebieg 120 tys. Myślałem nad LIQUI MOLY LEICHTLAUF HIGH TECH 5W40 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, że szybko zdiagnozowałeś i zabezpieczyłeś, bo duży ubytek płynu mógłby doprowadzić do przegrzania silnika, a w takich sytuacjach pada UPG.

Znamy kilka takich przypadków, jeden z nich to po kolizji i mało fachowej naprawie, był słabo przykręcony wąż od chłodnicy i doszło to przegrzania, po naprawie węża w aucie regularnie zaczęło ubywać płynu, okazało się, że przegrzanie doprowadziło do uszkodzenia UPG, przebieg auta 38tys.km.  

Można lać spokojnie ELFa, ważne, aby to robić co 10-15tys.km max. jeśli jeździsz dużo w trybie miejskim to 10tys. jak robisz trasy to 15tys.km.

 

Niedawno rozmawiałem z właścicielem M3 Kombi 2012r. 1.4TCe z LPG przebieg 435tys.km !  drugi właściciel auta, dbał i zmieniał olej co 10-15tys. turbo fabryczne, UPG nie ruszane, 2 razy rozrząd i przy 370tys. kilka szklanek w głowicy zostało wymiennych.

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dnia Mon Jul 08 2019 o 22:43, Mello3x napisał:

Tak to reduktor. A ja już miałem stracha, że UPG, ale nie było żadnych objawów. Już miałem robić test.Po twoich poradach jestem bardzo wrażliwy, wszystko kontroluje i wymieniam na czas. Tak przy okazji świetny to silnik. Nawet daje rade w  Grand Scenic. Na autostradzie płynie ten samochód. Mam pytanie co do oleju czy lać cały czas elf 900 sxr 5w40, czy coś innego? Przebieg 120 tys. Myślałem nad LIQUI MOLY LEICHTLAUF HIGH TECH 5W40 

Mello3x, a ten ubytek był zauważalny "pod samochodem"? Czyli jakaś plama na asfalcie po dłuższym parkowaniu? Czy musiałeś organoleptycznie obejrzeć węże? Dzisiaj zauważyłem duży ubytek płynu po przejechaniu ok. 300km a dolewałem niemal do max przed trasą. A najwcześniej jutro będę miał możliwość zajrzeć pod auto. A lektura wątku już napisała w mojej głowie czarne scenariusze...

Pytałeś o olej.. Mam zamiar przetestować w Megane Ravenol VST 5w40. Marketing internetowy ma niezły ;) Wlałem go ostatnio testowo do Ibizy ale po 500km trudno coś na jego temat napisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie zauważalny jak zdejmiesz osłonę, ale tylko jak leci ci trójnika. U mnie wystarczyło dokręcić wszystkie opaski. U mnie tylko na kolanku przy reduktorze po jeździe autostradowej jak mocno grzeje na dworze. To końcu węża, który wchodzi na kolanko pojawiają się kropki płynu chłodniczego, a najlepsze jest to, że płynu chłodniczego nie ubywa w zbiorniku wyrównawczym. Wymieniali mi to kolanko w reduktorze magic 3 i nic nie dało. Nie wiem jaka może być przyczyna. Błędów niby żadnych nie ma na sterowniku lpg. W piątek jadę na wymianę filtrów to im powiem, że nic nie pomogło. Mam na gwarancji to niech myślą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Wam. Jestem nowy na forum i podepne się do tego wątku a mianowicie ubywajacy płyn chłodniczy. Jestem posiadaczem Meganki 3 1.4 Tce 176tys przejechane i zaczął ubywać płyn chłodniczy, lokalni mechanicy tylko mówią aby dolewać płyn, więc zrobiłem test na obecność spalin w zbiorniczku i zabarwilo się z niebieskiego na zielony :(  mam 3 pytania:

1. Czy do wymiany uszczelki trzeba wyjmować silnik? 

2. Czy trzeba zalać silnik nowym olejem (olej wymieniany przy 172tys). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mojej wiedzy silnik trzeba wyjąć. Przy okazji można rozrząd od razu wymienić.

A co do oleju-teoretycznie można zlać najpierw z silnika i później zalać tym samym z powrotem ale przecież mógł się wymieszać z płynem chłodniczym.

Ja osobiście zalałbym nowym nawet jak tamten wydawałoby się idealny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie UPG wydaje mi się, że nie ma co oszczędzać na oleju. Lepiej będzie dla silnika, skoro go chcesz ratować, to wymienić przy okazji olej na nowy i filtry. Koszt przy całej operacji nie będzie znaczący, a silnik na pewno będzie Ci wdzięczny :)

Co do wyciągania silnika, to jak kolega wcześniej napisał, warto go wyjąć, bo w M3 pod maską jest mało miejsca i z tego co mi wiadomo, do wymiany rozrządu na pewno się go wyciąga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej wyciągnąć silnik, wtedy będzie można lepiej zdiagnozować całość, obejrzeć stan łańcucha i rozrządu, ewentualne wycieki, nieszczelności itp ... a przy przebiegu dochodzącym do 200tys. warto to zrobić.

Oczywiście da radę to zrobić bez wyciągania i wcale nie trzeba do tego mechanika-ginekologa, jednakże będzie sporo zabawy i przydałyby się małe rączki najlepiej z dwoma nadgarstkami :D 

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany rozrządu nie ma konieczności wyjmowania silnika.

Oczywiście jest wygodniej itd ale można to zrobić bez wyjmowania.

Z wymiany uszczelki pod głowicą to chyba nawet filmik na YouTube jest zrobiony przez producenta uszczelek i silnik jest w aucie.

Ale zgadzam się, że miejsca jest bardzo mało i powiem szczerze że no w fabi czy yarisie jest więcej miejsca pod maską z podobnym silnikiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten płyn chłodniczy przy uzupełnieniu musi być żółtawy, zielonkawy czy musi  być tylko do chłodnic aluminiowych i spełniać normy ? Mi jak ciekło z tego węża przy reduktorze to dolewalem do zbiorniczka dynagel 2000, a gazownicy jak ostatnio wymieniali wąż to uzupełnili po ubytku chyba petrygo q.

Edytowane przez Mello3x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!