Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie 1.4 Tce 130KM a 1.5 dCi 110KM


ferrit

Rekomendowane odpowiedzi

Widzisz Witman, to wcale nie jest tak, że samochód na taksówce ma ciężko, przede wszystkim wcale nie ma ciężko silnik, wbrew temu, co by się wstępnie mogło wydawać. Silnik pracuje znaczną większość czasu w optymalnej temperaturze co powoduje, że jego zużycie wcale nie jest takie duże. W pełni się z Tobą zgadzam, że prawidłowa eksploatacja jak i prawidłowe serwisowanie to klucz do sukcesu. Nie zgadzam się z Tobą odnośnie częstości zmian oleju silnikowego, bo ja od nowości do dziś wymieniam go co 30k km a silnik zdrów jak ryba. Fakt, jeżdżę na topowych olejach (może uczciwiej napisać na najdroższych) Też zwracam baczną uwagę na szczegóły pracy silnika, żeby ewentualne zagrożenia eliminować od ręki. Świeży przykład; wymieniłem wtryskiwacze. Pierwsze zakodowanie - silnik kuleje. Drugie zakodowanie silnik prawie idealnie, ale to "prawie" mi spokoju nie dało i dopiero trzecie zakodowanie rozwiązało sprawę. Pewnie ktoś inny by jeździł, za chwilę zanagarowałby silnik, zapchał i zniszczył układ wydechowy i pewnie jeszcze parę podzespołów. OK 1.3Tce czy1.4Tce gdzieś pewnie od biedy można zaakceptować, ale np. 1.2Tce czy 1.6Tce trzeba nazwać po imieniu padliną.

  • Zmieszany 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę w tym wątku rozwijać tematu 1.2TCe H5F, ale jakoś nie widujemy ich w naszym warsztacie z wielkimi problemami, klienci serwisują u nas kilkanaście szt.1,2TCe i jakoś nie mają problemów, jedynie 2szt. które były zakupione z rynku zachodniego sąsiada z przebiegami pod 200tys.km zostały u nas naprawiane i jeżdżą dalej.

Nie prowadzimy jakiś specjalnych statystyk twierdzę, że problemy silnika 1,2TCe zostały rozdmuchane tak jak panewki w 1,5 i 1,9 dCi.  

Edytowane przez witman
  • Smutny 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z tej obawy także panewki wymieniłem, ale choć to dla wielu "mieszczuchów" będzie brzmiało groźnie, to jak Ty na pewno wiesz, naprawa jest bardzo prosta, a koszt panewek korbowodowych w ASO to 200zł + uszczelka 50zł W 1.2Tce tych problemów konstrukcyjnych za 250zł niestety nie rozwiążesz.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiecie że pozwy zbiorowe to wymysł prawników - bo na nich tylko i wyłącznie oni zarabiają. Mam w rodzinie ciotkę i wujka po prawie (ale obydwoje pracują jakby obok tematu prawniczego) i jak słyszą o pozwach zbiorowych to mało im boki od śmiechu nie pękną, a łzy lecą jak u krokodyla.

 

Ja w mojej miałem 1,2TCe i nic niepokojącego nie widziałem - ani nie chrobotała, ani nie gwizdała, oleju nie brała nawet milimetra między wymianami (a były 3, 4 niestety nie doczekała).

Ale wiem że przed 2016 z tym silnikiem były jaja -  żarł olej na potęgę (jak 1,8/2,0 TFSI) i coś tam jeszcze, dlatego kupiłem go bo wiedziałem że jest po poprawkach.

O 1,4TCe jakichś cudów nie słyszałem i nie czytałem (nawet tu na forum) - a mam kumpla co serwisuje tylko Renówki.

 

Ale nie jestem mechanikiem i się nie muszę znać (chociaż większość napraw w mojej Cegle robię sam) - bo wtedy wiem jak jest zrobione (a poza tym mam się kogo poradzić w razie co). 

 

Druga sprawa jest taka - co to jest za porównywanie spalania między benzyniakiem a dieslem. To jakby porównywać pięść do nosa.

Nigdy benzyniak nie będzie palił podobnie do porównywalnego mocowo/pojemnościowo diesla.

A temat LPG w bezpośrednim wtrysku to jest śmiech na sali - wszystko można zrobić - tylko jak za instalacje mam wydać 7-8 tyś to bym musiał z samochodu nie wysiadać, żeby mi sie to zwróciło w akceptowalnym czasie (no chyba że ktoś ma zamiar jeździć jednym i tym samym autem 10 lat - no to gratuluję wtedy pomyślunku).

Edytowane przez MarcinDe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde ludzie o co Wy się kłócicie - od nowa temat będzie na 20 stron i żadnej wartości merytorycznej nie będzie miał.

 

Temat dotyczy różnicy spalania między 1,4TCe a 1,5Dci - a piszecie o wszystkim co możliwe (1,2, 1,3 zaraz wpadnie 1,9Dci w temat):D

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.09.2020 o 21:49, Haifisch napisał:

Wczoraj robiłem trasę 400 km większość na A1 z prędkością 160km/h na tempomacie.

Średnia prędkość na 400km to 87km/h.

Spalanie gazu wyszło 11,39 l. 

Ciekawe ile spaliłby 1,5dci przy takim traktowaniu.

 

Przy takiej prędkości każdy z tych modeli spali dużo więcej, mój Sc3 na wyjeździe żeglarskim (Mazury) zapakowany po brzegi z boxem narciarskim na dachu 4os. prędkość na autostradzie 150-155km/h, spalanie wg. zakatowanego LPG i przejechanych km wyszło 12,24 LPG/100.

 

Ale jadąc spokojnie tak jak na wczorajsze grzybobranie w Bory Bolesławieckie 2os. bez bagażu i bez boxa na dachu, autostradą A4, a że ruch na tym odcinku autostrady jest ograniczony do 110km/h + kilka km lokalnej drugi, spalanie wg. komputera 6,3, realnie 7,3~7,4 LPG na 100km.  

 

1.JPG  2.JPG  3.jpg  

4.JPG

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście będziemy się starać :-)

 

Wracając do tematu, wystarczyło jeden dzień jazdy po Wrocku i spalanie z 6,3 cyk podskoczyło do 7,1 

Postanowiłem zatankować, dokładnie tej samej stacji i na tym samym dystrybutorze stacji CK, weszło 26,88 litrów LPG, co w przeliczeniu na przejechane 322km daje wynik 8,35 LPG na 100km.

czyli 8,35L x 1,97zł = 16,45 zł za 100km

Do wskazań komputera Pb 7,1/100 trzeba więc było dodać 17,6 %  - ( 7,1 x 1,176 = 8,349 )

Analogicznie przy wskazaniu z komputera Pb 6,3/100 z grzybobrania można policzyć 6,3 x 1,176 = 7,41 LPG na 100km, a to wychodzi, że 100km pokonałem za jedyne 14,60 zł

Przyznam się szczerze, że nie zawsze jeżdżę w tak umiarkowanym stylem :rolleyes:

 

Ps. Procentowa wartość, którą trzeba dodać do wskazań komputera zależy od dobrego wystrojenia instalacji LPG oraz jakości LPG, latem wychodzi to czasem 20~22%, a zimą gdy LPG jest bogatsze w propan nawet 12~13%, ponadto właściwości fizyczne LPG w niskich temp. są inne. Średnio w skali całego roku trzeba liczyć 15~16% 

 

parag.jpg20201005_195109.jpg

Edytowane przez witman
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To u mnie Sylwek średnie ciut niższe ok 5.1-5.3 było przy normalnej, a nawet dość szybkiej jeździe. Mam tzw. lekką nogę, ale jeżdżę dość szybko. Natomiast teraz po wymianie wtryskiwaczy pali jeszcze troszku mniej. Obecnie schodzi już poniżej 5l Na zbiorniku przejeżdżam >1200km co wcześniej mi się nie zdarzało. Trasy i styl jazdy bardzo podobne. Nie skłamię jak powiem, że oscyluje pomiędzy 4.9-5.1

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, omega napisał:

średnie ciut niższe ok 5.1-5.3 

Tylko ja jeżdżę Kadjarem - gdzie same lusterka jak drzwi od stodoły dają większy opór niż cała Meganka. Waga i opony też robią swoje.

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.10.2020 o 09:18, sylwekdm napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

czy oby na pewno?  patrząc na katalogowe wagi to różnica żadna

megane od 1280 kg HB do 1395 kg GT

kadjar  1318 kg

 

:lapka:

Regulamin forum się kłania :!:

Zwłaszcza pkt 5 :!: - Prezes

  • Smutny 1
  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Refild napisał:

 

megane od 1280 kg HB do 1395 kg GT

kadjar  1318 kg

Kadjar Masa własna od 1333 kg do 1632 kg

Screenshot_20201019-101302_Opera.thumb.jpg.f24bbe669657501e9cf6120e5e61de84.jpg

Moja wersja wyposażenia ma 1429 kg + hak.

Fakty z katalogu, a lecę buźki "zmieszany".

Kogoś prawda w oczy kole. :applause:

Edytowane przez sylwekdm
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!