Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Fotorelacja wymiany poduszek Mcphersona


Rekomendowane odpowiedzi

Nie mam doświadczenia w SKF ja bym Ci raczej polecił ten: PODUSZKA AMORTYZATORA SACHS 802 546 Siedlce - Allegro.pl no ale co, kupiłeś montuj. Tym kątem się nie przejmuj, na pewno SKF jakiegoś totalnego bubla nie wypuścił. Niestety, nie wiem jaki jest prawidłowy numer SACHS tej części.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zastanowiłbym się na wymianą całych kolumn na nowe. Przy przebiegu 200 tyś., amortyzatory dawno powiedziały pa pa. Sprężyny już są bardziej elastyczne, łatwiej wpadają w drgania nadwyrężając już nie nowe amortyzatory. Wiem, przegląd przechodzi, procenty wychodzą, ale różnica w prowadzeniu i zachowaniu auta na drodze kolosalna. Rok temu zrobiłem taką akcję w MII, razem z wahaczami, końcówkami, drążkami. Imprezę zakończyłem po 11 h z wymianą oleju w skrzyni. Kolumny miałem wcześniej złożone. We wrześniu wymieniłem komplet z tyłu. Jak nowe auto. Ceny zamienników są już na dobrym poziomie. Ceny amortyzatorów oryginalnych na znanym portalu są w dobrej cenie - takie kupiłem. Sprężyny odradzam KYB - są zbyt twarde, auto wyżej stoi. Polecam Lesjofors - markowy zamiennik.

W MIII, demontaż kolumn nie powinien powodować większych trudności - mocowanie kolumny do zwrotnicy na dwie śruby. W MII trzeba zbić amortyzator ze zwrotnicy - jak było to wcześniej nie robione to trochę zajmuje czasu. Poduszka na kolumnie może być już zużyta, gwinty śrub mogą być skorodowane. Po całej operacji warto ustawić zbieżność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbieżność I tak będę robić bo mam kierownicę lekko w lewo, partactwo stacji kontroli. Nie chciało już mi się w to bawić. Moja Meganka jest twarda jak beton na dołkach. Sprężyny i amortyzatory mam na przeglądzie perfekt. Możliwe, że szwab coś robił zanim sprzedał. Stoi nawet trochę wyżej niż inne. Dzisiaj stałem obok takiej samej tylko tCe. Boję się, że jak zacznę robić to coś zepsuje. Mam ściągacze, mam podnośniki, zestaw kluczy, młotek :D itd. boję się demontażu podszybia, i tego, że jak ściągnę już kolumnę to jej nie wloze z powrotem na miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, szwagier24a napisał:

Po całej operacji warto ustawić zbieżność.

Jak było dobrze to nie warto, bo elementów za to odpowiedzialnych nie ruszasz.

 

1 godzinę temu, Renia08 napisał:

Zbieżność I tak będę robić bo mam kierownicę lekko w lewo, partactwo stacji kontroli.

Jeśli zbierzność jest ustawiona dobrze, a nie przypilnowali tylko ustawienia koła kierownicy to można łatwo to skorygować wkręcając prawą końcówkę np. o 1obr. a lewą o tyle samo wykręcając, żeby było dokładnie to najlepiej przed odkręceniem kontry zrobić znak wzdłuż drążka i końcówki.Oczywiście jak masz to w ramach reklamacji to ciśnij ich niech poprawiają.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak pierwszy raz w życiu wywalałem i rozbierałem te kolumny (w Megane I) też byłem pełen obaw, ale ogólnie nic strasznego, jak masz dobre klucze do ruszenia śrub i trochę cierpliwości. Najbardziej stresujący jest moment, w którym trzeba użyć ściągacza do sprężyn. Z tyłu głowy wiecznie obawa, czy nie strzeli, poza tym luz.

@szwagier24a wiesz jak prawidłowo dobrać sprężyny do Megane II? Widziałem, że mam na nich jakieś kolorowe kropki, one coś znaczą i można jakoś po nich dobierać? Czytałem nie raz, że ludzie wymieniali, a potem auto dziwnie wysoko stało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, krzychu73 napisał:

Jeśli zbierzność jest ustawiona dobrze, a nie przypilnowali tylko ustawienia koła kierownicy to można łatwo to skorygować wkręcając prawą końcówkę np. o 1obr. a lewą o tyle samo wykręcając, żeby było dokładnie to najlepiej przed odkręceniem kontry zrobić znak wzdłuż drążka i końcówki.Oczywiście jak masz to w ramach reklamacji to ciśnij ich niech poprawiają.

 

Próbowałem już tak zrobić w innym aucie. Wyszło na to, że skończyło się na SKP :D

Nie mam swojego garażu, ale w razie czego może w nim stać jak coś zepsuje, a mechanika mam 300metrow dalej haha gdyby coś.

Edytowane przez Renia08
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, droopy napisał:

Ja jak pierwszy raz w życiu wywalałem i rozbierałem te kolumny (w Megane I) też byłem pełen obaw, ale ogólnie nic strasznego, jak masz dobre klucze do ruszenia śrub i trochę cierpliwości. Najbardziej stresujący jest moment, w którym trzeba użyć ściągacza do sprężyn. Z tyłu głowy wiecznie obawa, czy nie strzeli, poza tym luz.

@szwagier24a wiesz jak prawidłowo dobrać sprężyny do Megane II? Widziałem, że mam na nich jakieś kolorowe kropki, one coś znaczą i można jakoś po nich dobierać? Czytałem nie raz, że ludzie wymieniali, a potem auto dziwnie wysoko stało...

Dobór metodą prób i błędów. Ja zrobiłem ten błąd z Kyb, ale teraz te podwyższone auta w modzie.

Po kolorach kropek nie znajdziesz sprężyn bo w zamienniku produkowana jest tylko jedna do benzyn, druga do zupy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!