Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komunikat usterka ładowania akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

U mnie od kilku dni ten sam problem. Pierwszy pomysł i diagnoza padła na stary aku który pod obudowę wrzucił mi poprzedni właściciel. O zgrozo 44ah do diesla 1.5. W trybie natychmiastowym zakup. Nowy aku 63ah wrzucony wczoraj i za pierwszym razem nie wyrzuciło mi komunikatu. Sprawdziłem miernikiem i napięcie na spoczynku 12.1V. Po uruchomieniu ładnie ponad 14V zeszło do 13.9V przy włączeniu maksymalnego obciążenia. Mimo to komunikat "usterki ładowania" po kolejnych uruchomieniach, do tego czerwony stop i bateria. Czasem gaśnie po 5 minutach a czasem jest na całym dystansie jazdy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12,1 V to za mało przy wyłączonych odbiornikach. 12,4 V to jest OK.

13,9 V to również za mało. W tych MIII podobnie jak w SCIII jak potrzeba mocniej doładować aku to potrafi i 15,5 V przyłożyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam . Dopadło i mnie. Na początku oczywiście komunikat ,, Usterka ładowania akumulatora,, Brak ładowania, samochód na lawetę i do elektryka do naprawy alternatora. Od początku trochę pod górkę bo okazuje się że altek Mitsubishi 210A i części dopiero po weekendzie. ( fachowiec zdziwiony że taki mocny alternator w takim aucie ) Kasa wydana, alternator naprawiony, samochód odebrany, wszystko OK. Po kilku dniach od naprawy ponownie komunikat o usterce, tym razem znika po wyjęciu karty i ponownym uruchomieniu. Nerwy już są i ciągła czujność co dalej. Podjechałem do fachowca, ten sprawdził na kompie jest 1 błąd- stabilizator napięcia ( jakoś tak) Po wykasowaniu spokój 2 tygodnie i od nowa komunikaty. Błąd tylko po uruchomieniu, w międzyczasie kupiłem woltomierz do zapalniczki i podczas uruchamianie jak pokazuje 11,8 to zaraz jest błąd mimo że za chwilę jest już 13,8V to już nie znika. Gdy jest dobrze to po odpaleniu napięcie 14,8V i spada do 13,4V. Trzeba wyłączyć, wyjąć kartę i ponownie odpalić i jest dobrze. Już mnie nerwy biorą, czytam fora ale jak ktoś naprawi to nic dalej nie piszę no chyba że idzie na sprzedaż i po kłopocie. Może jakieś pomysły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lolo33 napisał:

podczas uruchamianie jak pokazuje 11,8 to zaraz jest błąd

Takie napięcie podczas uruchamiania to marzenie praktycznie każdego użytkownika. U mnie od zawsze jest około 10,5-10,8 V.  

Z którego roku auto, jaki wyznacznik silnika. Czy masz system ESM (Energy Smart  Menager)? Na klemie minusowej masz szary moduł z białą wtyczką? Podejrzewam brak komunikacji między alternatorem a modułem bezpieczników.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twierdzę to samo co @aniewa
 : uszkodzone połączenie pomiędzy alternatorem a skrzynką bezpiczników koło akumulatora. Można to stwierdzić komputerem oraz voltomierzem podczas występowania błędu ładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Megane III ph1 bez start stop i odzyskiwania energii miałem komunikaty o rozładowanym akumulatorze i okazało się że wszystkie złącza przy akumulatorze i bezpiecznikach można było dociągnąć o około pół obrotu oraz złącza masowe za nadkolem były zaśniedziałe. Po wyczyszczeniu spokój a napięcie podczas rozruchu spada na 10V a zdarzyło się i 9,8V. Od tamtej pory brak komunikatu.

 

Do czego zmierzam. Do prawidłowych pomiarów przez komputer potrzebujemy dobrze przewodzących złączy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam systemu Start-Stop ani systemu odzyskiwania ( przy klemach minusowych nie mam żadnej puszki ) . Chodzi mi po głowie czyjaś sugestia że jeśli zamontowany jest nieoryginalny regulator napięcia w alternatorze to może to wywoływać problem w komunikacji z kompem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie powinien być montowany oryginalny regulator napięcia, nie oryginał na pewno nie pokaże właściwego obciążenia alternatora. To skutkuje np. brakiem aktywacji grzałek kabiny. Było też tak, że 10 minut po uruchomieniu wyskakiwał błąd ładowania. Jakbyś mógł to sprawdź parametr obciążenia alternatora, powinien mieścić się w zakresie 30 - 90 %. Numer błędu też by pomógł w diagnozie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, lolo33 napisał:

jeśli zamontowany jest nieoryginalny regulator napięcia w alternatorze to może to wywoływać problem w komunikacji z kompem.

Krok we właściwym kierunku,

W konfiguracji auta ma być wpisany odpowiedni typ alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!