Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dCi 110 nadmierne spalanie


nadobny

Rekomendowane odpowiedzi

12 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Po przejechaniu 500 km zanieczyszczenie filtra  cz. stałych powinno być < 5 g a pełne wypalenie fap-a powinno nastąpić po przebiegu 1500 km do 2000 km. Jeżeli występuje częściej, świadczy to o dużej ilości jazd po mieście czy na krótkich odcinkach i jeżeli użytkownik nie zmieni charakteru jazd, to wypalanie będzie coraz częściej aż do wypalenia serwisowego lub kupna nowego fap-a

Skąd masz takie dane?  Podeprzyj to jakąś konkretną  literaturą lub danymi fabrycznymi. Ja mam inne dane fabryczne i swoje doświadczenie bo kontroluję wypalanie zarówno programem diagnostycznym jak i kontrolką wypalania.

dodano 13,10,2017

1500-200 km między wypaleniami wystąpi w samochodzie w miarę nowym i przy jeździe typowo pozamiejskiej. My tu piszemy o zwykłych użytkownikach i pojazdach które opuściły salony parę lat temu. Sugerowanie, że 7,5 g sadzy po przejechaniu 500 świadczy o niesprawności jest niewłaściwe i mogło by narazić na niepotrzebne koszty. Życzyłbym sobie takiego poziomu sadzy po 500 km jak ma kolega nadobny.

 

12 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Stopień rozcieńczenia oleju 0,79 % po przebiegu 500 km to wg.mnie dużo,  przy  " Liczbie regeneracji częściowych u kolegi  nadobny wynosi  0." 

Przebieg 500 km jest od ostatniej regeneracji a stopień rozcieńczenia oleju jest liczony od wymiany oleju a nie od ostatniej regeneracji. Liczba "0" częściowych regeneracji mówi o nieudanych regeneracjach od początku życia samochodu lub wymiany filtra DPF.

12 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Z tego co kolega aniewa zamieszcza o swoich 10 regeneracjach wnioskuje, że dochodzi u niego do tzw.niepełnych/nieudanych prób wypalen

Te 10 regeneracji miałem od momentu wymiany oleju. Przebieg 6500 km czyli średnio co 650 km. Na 194 wypaleń DPFod początku istnienia mojego pojazdu wszystkie były udane. Obecny przebieg to 154 czyli wypalanie średnio co 789 km. Mam 0 nieudanych wypaleń.

Edytowane przez aniewa
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Po przejechaniu 500 km zanieczyszczenie filtra  cz. stałych powinno być < 5 g a pełne wypalenie fap-a powinno nastąpić po przebiegu 1500 km do 2000 km. 

Skąd masz takie info?

Mój DPF wypala się średnio co 403 km (prowadze dokładne statystyki) i to niezależnie czy jazda w mieście czy autostrada.

Mało tego - nie pałuję silnika, raczej spokojna jazda, więc silnik spala mniej paliwa (z którego to spalania jest ta sadza).

Czytałem, że wartości około 500 km są nornalne, ale 1500 - 2000 km to jakieś ekstremalnie niemożliwe.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę zaznajomić się z tematem ; Wypalanie FAP-a; Uwagi użytkowników.

Kolego aniewa,Ty masz dane z jednego auta. Im większy przebieg auta oraz duży udział jazd po mieście, na krótkich odcinkach ( częste uruchamianie, gaszenie ) tym częstotliwość wypalania większa i coraz więcej tzw.niepełnych wypaleń, czyli wypalenie z pozostałością  ilości sadzy > 0 g, oraz dużo szybsze zapełnianie fap-a.

 

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Po przejechaniu 500 km zanieczyszczenie filtra  cz. stałych powinno być < 5 g a pełne wypalenie fap-a powinno nastąpić po przebiegu 1500 km do 2000 km. Jeżeli występuje częściej, świadczy to o dużej ilości jazd po mieście czy na krótkich odcinkach i jeżeli użytkownik nie zmieni charakteru jazd, to wypalanie będzie coraz częściej aż do wypalenia serwisowego lub kupna nowego fap-a. 

Jeszcze ja dorzucę swoje 3 grosze.To co wyżej to bzdury totalne.Mi również wypala się w mieście co 400-500km jazda typowo miejska z krótkimi odcinkami.Proces wypalania rozpoczyna się po osiągnięciu 15g sadzy jak są warunki.Zarejestrowany max stan sadzy w filtrze u mnie to 20g po którym przegoniłem go na trasie i filtr się wypalił do zera.Na autostradzie w drodze do Cro wypalił się po 1600km.Jest to najdłuższy dystans u mnie pomiędzy wypaleniami filtra.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Proszę zaznajomić się z tematem ; Wypalanie FAP-a; Uwagi użytkowników.

Odsyłasz mnie do tematu, który sam założyłeś i już na pierwszej stronie dajesz info "FAP na sprawnym silniku wypala się co 1500-2000 km, gdzie połowa to miasto ".

Więc podaj wiarygodne źródło!

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, aniewa napisał:

Filtr zacznie się automatycznie wypalać gdy sadzy uzbiera się około 15-17 g.

-To się zgadza z  moimi danymi. Ilość sadzy jaka przybywa w filtrze  w aucie prawidłowo eksploatowanym ( mały przebieg, z przewagą tras długich, wymianą oleju co ok.10.000 km )  jest sporo poniżej 1g na 100 km.

-Dla aut >150.000 km ( brak miarodajnych danych o sposobie użytkowania) prawidłowości te ulegają dużemu zachwianiu 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajcie, że są prawdopodobnie dwa rodzaje wypalania - główne, które można rozpoznać po zmianie charakterystyki pracy silnika (dźwięku z wydechu) i faktycznie zachodzi po około 2kkm, co sam mogę potwierdzić. W między czasie dochodzi do "małych" wypaleń, o których raportowali koledzy z zamontowaną kontrolką - tych wypaleń nie można w inny sposób zaobserwować.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyskusja o FAP-ie jest w innym temacie, wyjaśniliśmy już wątpliwości, czas na pisanie konkretów w obecnym temacie.

16 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Efekty jeżdżenia na oleju 30.000 km

Wrzuciłeś zdjęcie silnika benzynowego, zupełnie bez związku z tematem. Na forum kolega prezentował już panewki 1.5 dCi w idealnym stanie pomimo wymian oleju co 30kkm.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Kolega nadobny kupił auto po flotowe z przebiegiem 150.000 km, gdzie wymiana oleju była co 30.000 km i sugerowałem mycie miski olejowej (nie płukanka). Zdjęcie wrzuciłem dla przykładu, aby unaocznić skale nagaru na tłokach.    59e0dd8d2353a_Zdjcie-0052(1).thumb.jpg.9fb7cd526b7d6ed73f786a7810822e95.jpg

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2017‎-‎10‎-‎13 o 12:32, kataryniarz napisał:

Pamiętajcie, że są prawdopodobnie dwa rodzaje wypalania - główne, które można rozpoznać po zmianie charakterystyki pracy silnika (dźwięku z wydechu) i faktycznie zachodzi po około 2kkm, co sam mogę potwierdzić. W między czasie dochodzi do "małych" wypaleń, o których raportowali koledzy z zamontowaną kontrolką - tych wypaleń nie można w inny sposób zaobserwować.

Ale jaja, kto wie, a może jest jeszcze jakiś trzeci rodzaj ? :-)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z trasy. Na 400 km połowę przejechałem z prędkością około 80 km/h, z wyłączoną klimatyzacją, tylko minimalny nawiew. Obroty między 2, a 3k. Płynna jazda, mały ruch, żadnych przestojów, temperatura zewnętrzna koło 17 stopni. Spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 6,9 l/100km. To jest prawdopodobnie minimalne spalanie jakie da się osiągnąć tym samochodem, w tym stanie. Nie wyobrażam sobie oszczędniejszego stylu jazdy. Droga powrotna to autostrada z prędkością ok 150 km/h ze spalaniem 8,5 l/100km. W tym tygodniu postaram się jeszcze raz sprawdzić parametry samochodu na komputerze. Jeżeli nadal nie będzie nic niepokojącego to sprawdzę resztę punktów i ten rozrząd. A może mechanik ma rację i ten typ tak ma?

 

EDIT: Jechałem sam z jedną, niedużą walizką.

Edytowane przez nadobny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, nadobny napisał:

Na 400 km połowę przejechałem z prędkością około 80 km/h, z wyłączoną klimatyzacją, tylko minimalny nawiew. Obroty między 2, a 3k. Płynna jazda, mały ruch, żadnych przestojów, temperatura zewnętrzna koło 17 stopni. Spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 6,9 l/100km.

Myślę, że powinien spalać przy tych warunkach ok. 4/100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!