Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane Grandtour SCE115 (2017) - warto?


tokon4

Rekomendowane odpowiedzi

Polecam ciekawy artykuł do indywidualnych przemyśleń

 autokult.pl/26797,hyundai-i30-turbo-1-6t-vs-mazda-3-2-0-skyactiv-g-test-opinia-spalanie-cena

 

Co prawda jest to porównanie Mazdy i Hyundaia (silnik wolnossący kontra turbo), ale pokazane jest to doświadczalnie, to o czym pisałem wcześniej, czyli przyśpieszenie silnika turbo i wolnossącego od 50-110km na różnych biegach. Fajnie wygląda też porównanie spalania.

tab1.jpg

tab2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Różnica w mocy zacierana jest przez masy aut. Trójka waży 1218 kg. i30 Turbo w wersji 3-drzwiowej jest 64 kg cięższe. Dzięki temu samochody te mimo 21 KM mocy różnicy (186 KM w Hyundaiu, 165 KM w Mazdzie) są ze sobą porównywalne."

 

Jak widać różnica w masie nie jest wielka, Cx i30 ma gorszy ale za to więcej koników (21KM więcej) wiec można powiedzieć, że auta zbliżone parametrami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co porównywać różne auta  gdize jest więcej zmiennych , skoro mamy ten sam model z podobnymi silnikami.
gwro  żeby uzyskać katalogowy czas 0-100km/h musisz wystartować w silniku N/A  z przynajmniej 4000obr/min (wyglądając jak gimnazjalista który właśnie dostał prawko i szaleje skodą ojca) i cisnąc prawie do odcinki. Podczas gdy  w silniku turbo ruszasz z dużo niższych obrotów i kończysz na 4500-5000 obr/min
jeżeli chodzi o elastyczność  to  w N/A musisz zredukować bo inaczej mając na pokładzie 2 osoby z bagażami auto nie zbierze się na najwyższym biegu (wzrasta hałas żona krzyczy że jedziesz jak wariat) w  silniku turbo bez redukcji potrwa to 2sek dłużej ale jest cisza i spokój.

Nie jestem fanem małych silników turbo ale mając już trochę cięższe auto fajnie mieć możliwość pojechania momentem.  W przypadku gdy jeździmy spokojnie to wystarczy nam N/A ale wtedy te wszystkie dane i porównania nie mają sensu bo korzystamy może z 60KM i połowy momentu.

Mam osobite doświadczenie gdzie aktualnie szbciej jeżdże na codzień Megane 1.9dci 130KM niż moim poprzednim autem C4 VTS 2.0 N/A 177KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, tomqu86 napisał:

Mam osobite doświadczenie gdzie aktualnie szbciej jeżdże na codzień Megane 1.9dci 130KM niż moim poprzednim autem C4 VTS 2.0 N/A 177KM.

 

Słowo dCi jest tutaj kluczowe :), sam w pracy mam dieselka, wcześniej prywatnie też miałem dCi. W MIV dCi 130 ma 320Nm przy 1750, natomiast TCe 130 ma 205Nm przy 2000 obrotów. Dla mnie dCi lepiej się "odpycha momentem" od TCe.

Edytowane przez gwro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Użytkujemy od września 2017 i jestem zaskoczony. 

Dużo jeżdżę (ok 40-45k rocznie) i na zmianę objeżdżam Megane i Talismana 200Tce.

Zaskakujące jest (pozytywnie) dla mnie spalanie. Średnio na trasie jak nie ma autostrad to 6.4 mi wychodzi i jazda jest dynamiczna. Jak autostrady i prędkość 140-150 to mieszczę się w 7.5. 

Minusy to głośność, nie rozumiem, dlaczego nie dali 6 biegu, oraz brak wersji GT w budzie grand coupe (pożądana dla mnie, bo to pięknie narysowane nadwozie). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten przebieg rozkładam na dwa auta i moto. Nowoczesne diesle przez eco terrorystów nie nadają się do życia. Więcej problemów jak to wszystko warte i mówię to przez pryzmat doświadczeń 1.9 dCi 2.0 dCi jak i 1.9 mjtd i 2.4 mjtd po włosku :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

przejechałem 4 tyś.. Samochód był już 2x serwisowany. Wymiana spryskiwaczy szyby przedniej, wymiana klocków przód.

Spryskiwacze mimo to są kiepskie. Wymiana klocków pomogła, auto nie wydaje przeraźliwych dźwięków podczas hamowania.

Wyświetlacz w radiu (wersja life) potrafi wygasić się na sekundę, zmienić ton muzyki. Nie ma reguły: kilkakrotnie dziennie, bądź też działa ok. 

Serwis o problemie wie, ale nie potrafi zdiagnozować przyczyny. 

Uważam to za wady fabryczne, kwalifikujące auta do akcji serwisowej. Wiele osób o tych problemach pisze na różnych forach, a firma renault ma ich

w głębokim  "poważaniu".

W moim aucie dodatkowo potrafi zjechać fotel kierowcy. Po obserwacji zauważyłem, że problem nasila się im częściej się wsiada i wysiada.

Po odkręceniu rączki regulacji wysokości fotela problem został wyeliminowany. W serwisie uzyskałem odpowiedź, że jestem pierwszą osobą zgłaszającą taką

wadę, no i to na tyle z ich strony. Więc jeżdżę autem z regulacją wysokości fotela kierowcy, ale jednak bez ;).

Co do silnika 1,6 116 km. Auto spala na mieście 9 litrów przy ekonomicznej jeździe. Przypuszczam, że jak się dotrze będzie to około 8,5 litra.

Dynamika, nie ma. Niby silnik japończyk, ale nie lubi się wkręcać. Kultura pracy silnika kiepska. Zimą wyczuwalne szarpanie "ssanie" kiedy auto jest zimne. 

Porównując do lancera 1,6 116 km. przepaść.

Dlaczego kupiłem:

- ładna stylizacja, bez turbiny, ładnie wybiera zawieszenie, duży bagażnik.  

Czy bym kupił? Do czasu kiedy nie zostaną usunięte wady fabryczne nie.

Tak w wielkim skrócie, jeżeli ktoś potrzebuje więcej informacji w wolnej chwili z chęcią udzielę.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do silnika to standardowo. Jest to jeden z najtańszych silników w tym samochodzie i najsłabszych. 

Po to jest jazda próbna żeby zapoznać się z silnikiem. Pojeździć zobaczyć. Nikt ich nie ogranicza. Można pójść na jazdę kilka razy. 

Takie jednostki są też montowane w innych markach - chociażby w oplu. Gdzie w astrze jest też 1.6 - 115km. O ile w astrze to jeszcze jakos to jechalo? To ten silnik był też w mokce podstawowym silnikiem i to w ogóle nie jechało. Kultura pracy też była slaba. Jednak oba silniki cieszą się dobra opinia co do awaryjności. 

Co do fotela czy radia to rozumiem. Takie pierdoly wkurzaja niemiłosiernie. 

Mój kolega w tym samym samochodzie co Ty Też miał problem w fotelu kierowcy i od razu wymienili mu na nowy. 

Co do drobnych usterek to w innych markach tej klasy jest tak samo. Psują się pierdoly. W oplu też miałem sporo awarii wymienianych na gwarancji. W tej chwili jest ilość nie jakość. Trudno powiedzieć w która stronę to pójdzie.

Edytowane przez LTar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Panowie prosze o rade bo jestem po jezdzie probnej sil ikiem sce 115km. Mimo ze wczesniej chorowalem na ten samochod to dzis wyszedlem troche rozczarowany. Moze kwestia ze auto probne bylo gole ale jednak wrazsnia z jazdy...hmmm..sredniawie. z gory zaznaczam ze jestem spokojnym doswuadczonym kierowca wiec palenie gum mnie nie interesuje ale:

1. Jednak troche glosno...i tu nie wiem czy kwestia nie poznania auta i nie u.iejet ego operowania gazem, plus gorsza wersja wyposazenia mkze gorzej wyciszona nie wiem- jak jest u was?

2. Skrzynia biegow lewarek...wydaje sie jakby byl plastkikowy jakby mial sie polamac..auto bylo jezdzone jako zastepcze nie wiem moze zniszczone.

3. 6 bieg nie ma i trud o nie ma co plakac ale naprawde by sie przydal. 

Po wizycie w salonie i jezdzie probnej grandtourem pojechalem do salonu seata. Nie, nie jestem pracownikiem seata i nie hejtuje renowki :) aleale co prawda 1.4 tsi a nie normalna skrzynia jednak ta kultura pracy na korzysc leona. Do tego wyciszenie. Bajka. O osiagach nie mowie bo to jednak dwa rozne silniki ale praca zmiany biegow i wyciszenie na korzysc leona i teram mam spory problem co wybrac.  

lapka2.gif

REGULAMIN

5.6 literki PLmireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja użytkuję dopiero 3 tygodnie, nie wiem czy będzie to miarodajne. Pisałem to przed chwilą w innym wątku, przekleje więc żeby nie powtarzać. Po 3 tygodniach użytkowania na razie wszystko w porządku. Czytałem trochę o różnych problemach, które się pojawiły we wcześniejszych wersjach. U mnie jak na razie spryskiwacze 3 kanałowe dają radę przy większych prędkościach, klapy spasowane, nie zauważyłem zeby coś ciekło pod uszczelkami w środku, tapicerka nie trzeszczy, belka z tyłu nie stuka. W ogóle auto prowadzi się naprawdę dobrze, stabilnie i pewnie. Jeśłi chodzi o silnik to przy tych gabarytach auta mógłby być trochę mocniejszy, ale  generalnie nie ma problemu z wyprzedzaniem.  Jeśłi trzeba szybko wyprzedzić,trzeba  go wprowadzić na odpowiednie obroty, tzn. jeśłi np. tir się wlecze z prędkością 80-90 chcąc go szybko wyprzedzić  redukujesz do 3 silnik osiąga odpowiedni moment obrotowy i wtedy szybko przyśpiesza. Ja od przeszło 20 lat jeżdzę wolnossącymi silnikami benzynowymi minimum 1.6. nigdy mi się żaden nie zepsuł, do turbiny i tych małych silników coś nie mam zaufania, . Chociaż pewnie za kilka lat już nie będzie innego wyboru tylko turbo,  hybryda albo elektryk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie wczoraj mialem dwie jazdy twstowe i megane mnie rozczarowalo a leon mnie mlcno zaskoczyl.pozytywnie. doskonale wyciszenie niewielkie spalanie ale to jednak tsi i tez jakos nie mam zaufania i jestem sklonny zdecydowac sie na sce grandtour. Ale jak jest z wyciszeniem bo tak jak mowilem jechalem golasem wiec mozna to bylo jakos gorzej wyciszone...i ta skrzynia biegow. Mialem wrazenie ze lewarek mozna w reku popamac jak joystick. 

lapka2.gif

REGULAMIN

5.6 literki PLmireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

brałem pod uwagę seata w silniku 1.2. To samo skoda rapid. Przedział cenowy do 60 tyś. Za meganką jednak przemawiało brak turbiny, 

w cenie zmieściłem się jeszcze z wykupem gwarancji na 5 lat i polisą.

Co do wyciszenia i lewarka, może kwestia egzemplarza. Samochód nie jest cichy, ale przesadnie głośny też nie jest. 

Szalę przeważył test na drodze gruntowej i "kocich łbach". Meganka wybierała wszystko mięciutko.

Co do silników TSI. Są fajne, zrywne. Ale coraz częściej 3 cylindrowe, no i też nie bez problemów (grupa VW).

Tyle w skrócie. Jeżeli jakieś pytania proszę pisać. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!