Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd P0203 w megane dci 1.5


kacper69

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, tom306 napisał:

Błąd wykasowany auto jeździ normalnie tylko pytanie co dalej?

Używany sterownik to zawsze jest loteria. Porządnie przedzwonić żarówką (nie miernikiem) przewody sterownik-wtryskiwacz jeżeli za każdym razem błąd będziet na tym samym wtryskiwaczu. Pojeździj trochę i sprawdź czy błąd będzie zawsze wyskakiwał na tym samym wtrysku czy będzie wędrował. Warto kupić elm327 na chipie PIC18F25K80 i zainstalować program na komórkę pyclip by samemu odczytywać i kasować błąd.  A może zaryzykować i zamówić inny sterownik :mad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, tom306 napisał:

To wychodzi na to że stary sterownik był sprawny.

Wychodzi na to, że;

  - należy wyeliminować wtryskiwacz i instalacje elektryczną do niego,

     aby mieć pewność co do sterownika,

 - wykonaj polecane pomiary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego ma być nie możliwe? Sterownik na pewno używany, więc loteria a jak padają to szansa na trafienie złego jest zdecydowanie większa niż wygrana w TOTKA  Ja jak kupowałem, to z kupki sterowników wybrałem od razu trzy. Jeden zmieniłem, drugi wożę ze sobą a trzeci leży w szufladzie. Oczywiście wszystkie sprawdzone i zakodowane, także w razie co 5 min zamiana i już. No, ale ja to mam faktycznie schizę na punkcie tych sterowników, więc nie proponuję Ci kupna 10 na raz.

ps. Do dziś jest wszystko OK u mnie po zmianie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dziś wieczorem po odpaleniu auta wyskoczył błąd skontroluj układ wtryskowy i silnik pracował na trzech cylindrach, silnik wyłączyłem odpaliłem i wszystko ok.Po sprawdzeniu ELM błędów zapisane były p0203 p1525 i b1577.Może wtryskiwacz trzeci nie domaga myślicie że warto go wymienić na sprawdzoną używkę?

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd 1525 to jest konsekwencją błędu p0203. Należy go zignorować. Jeżeli masz błąd cały czas na tym samym wtrysku to po sprawdzeniu wiązki wtryskiwacza należałoby sprawdzi sam wtryskiwacz. Wydaje mi się, że gdyby był uszkodzony to generowałby błąd ciągle. Wstępnie go sprawdzisz odłączając od niego wtyczkę i zmierz oporność stosu piezo w tym wtrysku. Powinna oscylować w granicach 180-200 kΏ.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie błąd generował by się ciągle. U mnie zazwyczaj generował się drugi cylinder co około 200km i na stole wyszła padaka. Na cylindrze pierwszym bład co około 3000 km i na stole wyszedł ze test mechaniczny przeszedł ale test elektryczny piezo już nie. Za to tylko raz wyskoczył bład 3 cylindra i wyszła zła dawka powtrysku po dokręceniu nakrętki wskoczył w parametry. Ale to historia po sprowadzeniu auta :) Także nie muszą generować ciągle błędu. W moich okolicach sprawdzenie wtrysku na stole to 60zł. Wyciągniecie wbrew pozorom jest proste. A nowa podkładka miedziana całe 3 zł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym szedł w drugi sterownik, ale jak już wymieniać wtrysk, to na nowy. Bo z używką znowu bedziesz miał dylemat... One nie są takie drogie, nie będę za kolegę szukał, ale w Bydgoszczy można było je kupić po ok 500zł/sztuka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz zwykłego, uniwersalnego miernika?? Naprawdę trzeba z tym gdzieś jeździć?? Szarpałeś chociaż tą wiązką podczas pracy silnika? To nic nie kosztuje a potrafi znaleźć uszkodzony przewód w izolacji. Nie trzeba szarpać ją mocno, raczej w różnych kierunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!