Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd P0203 w megane dci 1.5


kacper69

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie silnik tak pracował nierówno po sciągnieciu auta z Francji. odpalałem zimnego i tak delikatnie nierówno pracował wtedy było widać że korekta jednego wtryskiwacza uciekała. I ten wyszedł jako najgorszy na stole probierczym. Potem wystąpił inny problem z szarpaniem ale nie spowodowany już wtryskiwaczami. Ale tamten temat toczy się w innym wątku i tam w najbliższym czasie dam aktualizację bo problem wygląda na rozwiązany.

 

@omega dobrze mówi poruszaj wiązką. Ale pasuje mi to na uszkodzony wtrysk. Jak kiedyś były bąble do pompy paliwa mogło go poptostu przytrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
W dniu 1.04.2021 o 20:24, aniewa napisał:

mi dzisiaj komputer znów strzelił focha po 28 kkm od ostatniego tego typu zdarzenia . Dłuższa trasa około 200 km i błąd czwartego wtryskiwacza. Zjazd na pobocze, kasowanie błędu komórką i jazda dalej jakby nic się nie wydarzyło

Niestety ponownie problem z obwodem czwartego wtryskiwacza. Kasowanie błędu wystarczało na 1-2 km. Wypiąłem wtyczki ze sterownika silnika i pomierzyłem w szarej wtyczce rezystancję wtryskiwaczy. Wszystkie trzy mają po 210 kΩ a czwarty 120 kΩ. Krótka decyzja-wymiana wtryskiwacza. Zrobiłem około 50 km i wszystko jak na razie ok. Tak, że nie zawsze komputer coś świruje.? Wtryskiwacz miał najlepsze korekty ze wszystkich czterech ale wyskoczył problem ze stosem piezo. Jeszcze tylko muszę wpisać jego kod do sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi podobnie się uszkodził wtryskiwacz piezzo, ale rezystancję miał tylko ok.1/3 wartości pozostałych. Sterownik na tym nie ucierpiał. Był wtedy duży mróz i nie zdążyłem odjechać od garażu. Też na czwartym cylindrze, ale w silniku Nissana. Na początku myślałem, że to paliwo, ale DDT 2000 wyjaśnił sprawę. Później był miernik. Samochód miał ok. 150 kkm. To rzadkość, ale się zdarza. Dobrze, że Miałeś pod ręką zapasowy wtryskiwacz.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie, wtryskiwacz musiałem kupić. Aż taki przezorny nie byłem? Musiałem jeszcze przejechać prawie 30 km na trzech garach. Ponad dobę samochód uziemiony ale teraz wszystko gra. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie padający wtrysk dopadł w dwóch samochodach oba sypały od czasu do czasu błędem "obwód sterowania wtryskiwaczem" i ostatnio oba zaczęły sypać błędami co 20km. Jeden przestał i działa dalej ale mam już wtrysk na podmianę, a drugi miał jednego dnia 190k ohm a na następny dzień błędu nie dało się skasować i miał 30 ohm.

Edytowane przez Michoxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko zgłoś to leśniczemu i ponoć jeszcze jakaś opłata się należy.:-D To tak nawiasem, dzisiaj wpisałem nowy kod wtryskiwacza, adaptację cylindra ustawiłem na 0 i po przejechaniu kilkuset  metrów z obrotami ponad 3000 obrotów adaptacja wskoczyła na 1. Korekta wtryskiwacza z 1,3 ustawiła się na fabryczne 1,0. Z początku wtryskiwacz po ustawieniu adaptacji na 0 trochę dziwnie pracował ale po tym powiedzmy kilometrze wszystko jest cacy. Po samej wymianie wtryskiwacza bez zmiany kodów silnik pracował jakbym nic nie zmieniał, było idealnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!