Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Proszę o możliwie szybka odpowiedź, gdyż na jutro się jestem umówiony na wymianę olej plus filtry.

Silnik 1,5 dci 110 dpf. W sklepie proszę o 5w30 do mojej Meganki. Dodaję, że wczesniej był elf. Facet w sklepie proponuje total, niby ta sama firma tylko nazwa itd. Ufam fachowcowi i biorę  https://allegro.pl/listing?string=elf rn0720 5w30&order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-uni-1-2-0115

Total Quartz Ineo ECS 5w30.

W domu coś mi nie pasuje i zaczynam czytać etykietę, norma Acea C2. Czy mogę go wlać do 1,5 dci 110 bez obaw o DPF, czy odwołać serwis i wymienić u gamonia olej na zgodny z wymogami Renault.

Z góry dziekuję

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też myślę żeby na wiosnę zalać coś lepszego, tylko co? Liqui Molly http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7134742457 Motul http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6901569562 a może http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6899067634 co byście polecili? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@adrianwolkowski C2 to trochę mało. Ja stosuję u siebie 5W40 (bardziej pasuje do polskiego klimatu niż 5W30) i C3 mimo, że producent zaleca nakazuje C4, bo wychodzę z założenia, że ubytki oleju między wymianami mam na tyle marginalne (wręcz niezauważalne na bagnecie i desce), że te różnice w zawartości popiołów między C3 i C4 (ok 0,7% vs 0,4%) są na tyle małe, że nie warto się ograniczać tylko do C4. No ale jeśli się na C4 upierasz, to z tych 3 co podałeś najlepsze będzie zdecydowanie Liqui Moly - pytanie czy tak naprawdę nie lepiej wziąć tańszy olej, za to wymienić go częściej?

Edytowane przez niebianskaskurwoala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Andrzej-2010

warto aby kolega przestał wklejać bzdurne, nic niewnoszące linki. W każdym temacie odnosisz się do jakiegoś innego tematu, po 10 takich 'skokach' można od tematu DPF dojść do temperatury panującej na saturnie. Wracając do tematu, domyślam się, że chodzi Ci o doświadczenia aniewa'y o rozrzedzenie oleju? Jeśli tak, to faktycznie "1,8% po kilkunastu wypaleniach" (zakładając, że jedno wypalenie następuje co ok. 500km), to po prostu kosmos, który sprawia, że w moim silniku nie ma oleju (silnikowego), tylko jest olej (napędowy).

 

Policz sobie ile popiołów "wydala" silnik ze spalenia paliwa, a ile z oleju silnikowego (nawet przy założeniu, że się trochę rozrzedzi paliwem), to zobaczysz o jakich proporcjach mowa. 0,3% ze 100g spalonego oleju to 0,3 grama. Dużo? Może dać Ci jakiegoś linka, żebyś sobie sprawdził, że to jest jak splunął dla DPF'a Renaultowskiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, niebianskaskurwoala napisał:

@adrianwolkowski C2 to trochę mało. Ja stosuję u siebie 5W40 (bardziej pasuje do polskiego klimatu niż 5W30) i C3 mimo, że producent zaleca nakazuje C4, bo wychodzę z założenia, że ubytki oleju między wymianami mam na tyle marginalne (wręcz niezauważalne na bagnecie i desce), że te różnice w zawartości popiołów między C3 i C4 (ok 0,7% vs 0,4%) są na tyle małe, że nie warto się ograniczać tylko do C4. No ale jeśli się na C4 upierasz, to z tych 3 co podałeś najlepsze będzie zdecydowanie Liqui Moly - pytanie czy tak naprawdę nie lepiej wziąć tańszy olej, za to wymienić go częściej?

Wymiana będzie z taką samą częstotliwościa, poprostu chce mu dać lepszy olej i też myślałem o Liqui Molly 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej wymieniony na właściwy. Sprzedawca w sklepie ciągle przekonywał, że to ten sam olej; na moją uwagę, że do megane potrzeba RN0720 z ACEA C4, powiedział ze proponowany Total z ACEA C2 jest lepszy.....bo sam używa w C5 HDI...największy sklep w mieście....ehhh. Wszystkie filtry wymiana na purflux....Meganka rwie asfalt. Różnica kolosalna. Dziękuje za pomoc.  Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niestety ale trafiłeś na niedoinformowanego/niedouczonego sprzedawcę. Powinien wyjaśnić ci, ze zgodnie z wymogami Renault potrzebny jest olej z normą RN0720 a to oznacza olej w klasie C4. Takie są zalecenia producenta. Można od nich zrobić wyjątki ale trzeba mieś świadomość jakie są różnice pomiędzy C2, C3, C4 bo tu nie tylko chodzi o poziom Sapsów ale też HTHS i sprzedający powinien Cię o tym poinformować. Owszem Elf i Total to ten sam koncern i wiele olejów jest identycznych ale zaproponował olej, który wcale nie był odpowiednikiem tego Elfa. Ze swojej strony polecam z normą RN0720 następujące oleje : Millers XF longlife C4, Neste City Pro C4 5W30, Penrite Enviro+C4 5W30, ewentualnie Liqui Molt top tec 4400 5w30 i Motul Specyfic 0720 5W30. Elf w sumie tez nie jest w tym wypadku złym olejem ale osobiście wolę trochę dopłacić.

Stosowanie oleju w klasie C3 czy nawet C2 (choć tutaj w mniejszym stopniu) też jest dopuszczalne. FAP-y w Renault są na tle filtrów konkurencji mocno bezawaryjne i generalnie bezproblemowe. Zapełnienie filtra będzie zależało w największym stopniu od sposobu eksploatacji oraz również od stosowanego paliwa i ewentualnie stosowanych dodatków do paliwa, które mają bardzo duży wpływ na kondycje filtrów cząstek stałych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Obecnie jeżdżę na ELFie zgodnym z RN0720 ale poczytałem nieco, że to jeden ze słabszych olejów spełniających tę normę i przymierzam się do wlania Shell Helix Ultra Professional AR-L 5W-30. Olej zmieniam co 10 kkm, to wychodzi ok. 2-3x w roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!