Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Proszę o możliwie szybka odpowiedź, gdyż na jutro się jestem umówiony na wymianę olej plus filtry.

Silnik 1,5 dci 110 dpf. W sklepie proszę o 5w30 do mojej Meganki. Dodaję, że wczesniej był elf. Facet w sklepie proponuje total, niby ta sama firma tylko nazwa itd. Ufam fachowcowi i biorę  https://allegro.pl/listing?string=elf rn0720 5w30&order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-uni-1-2-0115

Total Quartz Ineo ECS 5w30.

W domu coś mi nie pasuje i zaczynam czytać etykietę, norma Acea C2. Czy mogę go wlać do 1,5 dci 110 bez obaw o DPF, czy odwołać serwis i wymienić u gamonia olej na zgodny z wymogami Renault.

Z góry dziekuję

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też myślę żeby na wiosnę zalać coś lepszego, tylko co? Liqui Molly http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7134742457 Motul http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6901569562 a może http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6899067634 co byście polecili? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@adrianwolkowski C2 to trochę mało. Ja stosuję u siebie 5W40 (bardziej pasuje do polskiego klimatu niż 5W30) i C3 mimo, że producent zaleca nakazuje C4, bo wychodzę z założenia, że ubytki oleju między wymianami mam na tyle marginalne (wręcz niezauważalne na bagnecie i desce), że te różnice w zawartości popiołów między C3 i C4 (ok 0,7% vs 0,4%) są na tyle małe, że nie warto się ograniczać tylko do C4. No ale jeśli się na C4 upierasz, to z tych 3 co podałeś najlepsze będzie zdecydowanie Liqui Moly - pytanie czy tak naprawdę nie lepiej wziąć tańszy olej, za to wymienić go częściej?

Edytowane przez niebianskaskurwoala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Andrzej-2010

warto aby kolega przestał wklejać bzdurne, nic niewnoszące linki. W każdym temacie odnosisz się do jakiegoś innego tematu, po 10 takich 'skokach' można od tematu DPF dojść do temperatury panującej na saturnie. Wracając do tematu, domyślam się, że chodzi Ci o doświadczenia aniewa'y o rozrzedzenie oleju? Jeśli tak, to faktycznie "1,8% po kilkunastu wypaleniach" (zakładając, że jedno wypalenie następuje co ok. 500km), to po prostu kosmos, który sprawia, że w moim silniku nie ma oleju (silnikowego), tylko jest olej (napędowy).

 

Policz sobie ile popiołów "wydala" silnik ze spalenia paliwa, a ile z oleju silnikowego (nawet przy założeniu, że się trochę rozrzedzi paliwem), to zobaczysz o jakich proporcjach mowa. 0,3% ze 100g spalonego oleju to 0,3 grama. Dużo? Może dać Ci jakiegoś linka, żebyś sobie sprawdził, że to jest jak splunął dla DPF'a Renaultowskiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, niebianskaskurwoala napisał:

@adrianwolkowski C2 to trochę mało. Ja stosuję u siebie 5W40 (bardziej pasuje do polskiego klimatu niż 5W30) i C3 mimo, że producent zaleca nakazuje C4, bo wychodzę z założenia, że ubytki oleju między wymianami mam na tyle marginalne (wręcz niezauważalne na bagnecie i desce), że te różnice w zawartości popiołów między C3 i C4 (ok 0,7% vs 0,4%) są na tyle małe, że nie warto się ograniczać tylko do C4. No ale jeśli się na C4 upierasz, to z tych 3 co podałeś najlepsze będzie zdecydowanie Liqui Moly - pytanie czy tak naprawdę nie lepiej wziąć tańszy olej, za to wymienić go częściej?

Wymiana będzie z taką samą częstotliwościa, poprostu chce mu dać lepszy olej i też myślałem o Liqui Molly 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej wymieniony na właściwy. Sprzedawca w sklepie ciągle przekonywał, że to ten sam olej; na moją uwagę, że do megane potrzeba RN0720 z ACEA C4, powiedział ze proponowany Total z ACEA C2 jest lepszy.....bo sam używa w C5 HDI...największy sklep w mieście....ehhh. Wszystkie filtry wymiana na purflux....Meganka rwie asfalt. Różnica kolosalna. Dziękuje za pomoc.  Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niestety ale trafiłeś na niedoinformowanego/niedouczonego sprzedawcę. Powinien wyjaśnić ci, ze zgodnie z wymogami Renault potrzebny jest olej z normą RN0720 a to oznacza olej w klasie C4. Takie są zalecenia producenta. Można od nich zrobić wyjątki ale trzeba mieś świadomość jakie są różnice pomiędzy C2, C3, C4 bo tu nie tylko chodzi o poziom Sapsów ale też HTHS i sprzedający powinien Cię o tym poinformować. Owszem Elf i Total to ten sam koncern i wiele olejów jest identycznych ale zaproponował olej, który wcale nie był odpowiednikiem tego Elfa. Ze swojej strony polecam z normą RN0720 następujące oleje : Millers XF longlife C4, Neste City Pro C4 5W30, Penrite Enviro+C4 5W30, ewentualnie Liqui Molt top tec 4400 5w30 i Motul Specyfic 0720 5W30. Elf w sumie tez nie jest w tym wypadku złym olejem ale osobiście wolę trochę dopłacić.

Stosowanie oleju w klasie C3 czy nawet C2 (choć tutaj w mniejszym stopniu) też jest dopuszczalne. FAP-y w Renault są na tle filtrów konkurencji mocno bezawaryjne i generalnie bezproblemowe. Zapełnienie filtra będzie zależało w największym stopniu od sposobu eksploatacji oraz również od stosowanego paliwa i ewentualnie stosowanych dodatków do paliwa, które mają bardzo duży wpływ na kondycje filtrów cząstek stałych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Obecnie jeżdżę na ELFie zgodnym z RN0720 ale poczytałem nieco, że to jeden ze słabszych olejów spełniających tę normę i przymierzam się do wlania Shell Helix Ultra Professional AR-L 5W-30. Olej zmieniam co 10 kkm, to wychodzi ok. 2-3x w roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!