Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Steering locked - uszkodzona blokada kolumny


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Wczoraj na trasie dopadło i mnie.

Megi 1,6 16V, lekki deszczyk, autostrada, 170km/h i nagle wyświetlił się dobrze znany komunikat i auto się odłączyło totalnie.

Po prawie godzinnym poszukiwaniu lawety i warunków polisy - spróbowałem po raz kolejny je ruszyć i odpalił bez kłopotu.

Przejechałem kilka kilometrów do najbliższej stacji, zatankowałem benzynę i gaz....i już spod dystrybutora nie ruszyłem. Rozrusznik kręci bez problemu, dwumiesięczny akumulator Boscha, brak komunikatów o poduszce.

Po godzinie studzenia silnika i nerwów - odpalił za pierwszym razem i dokończył pozostały odcinek autostrady - 150km...aby paść trzysta metrów za bramkami.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Kierownica nie jest zablokowana, ale porusza się z oporem. Słabo także jest z hamulcami. Światła działają, za to wycieraczki i kierunkowskazy już nie.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Czy komuś jeszcze auto się samo zatrzymało w trakcie jazdy z powodu błędu ?

 

Regulamin pkt. 5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Walczyłem dzisiaj z tym 6 godzin.

Zwróćcie uwagę gdy otworzycie osłony blokady od strony VOLEO, czy pod plastykiem który ma magnez na krańcu jest sprężyna która przesuwa się i daje sygnał o otworzeniu lub zemknięciu bolca. Po tym zabiegu u mnie wszystko gra, a już się poddawałem.

Zadowolenie bezcenne, włosy z głowy prawie wyrywałem. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

U mnie problem rozwiązany. Nie do końca wiem kiedy i jak bo sprawdzałem wiele rzeczy a prób było tylko kilka ze wzgledu na uszkodzoenie blokady. Podejrzewam ze to byl jakis problem na kablach albo z UHC w srodku. Jesli problem kiedys powróci to podmianka wszystkich kompów w celu diagnozy mi zostaje. Wszystkim dziękuje za pomoc (głównie NEL i Subratri)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam wszystkich, co prawda w temacie nikt nie udzielał się ok kilku miesięcy, ale ponieważ dzisiaj (znowu) spotkał mnie komunikat steering locked opiszę coś dla potomych.

 

Poradziłem sobie z tą przypadłością już kiedyś - wyciągnąłem blokadę, otworzyłem, pokręciłem i się naprawiło. Teraz było tak samo, jednak tym razem przez przypadek wyciągnąłem ten metalowy element, w którym chodzi blokada. Oczywiście doprowadziło to do wypadnięcia zabezpieczenia anty(kradzieżowego ?) i zablokowania "dzyngla" na amen. Na szczęście analiza tegoż cuda pokazała, że wystarczy wyciągnąć sprężynkę przez taką szparkę o szerokości milimetra :) Mi udało się to zrobić pensetą do układów SMD, jednak teraz już ją mogę wyrzucić - polegał na polu walki. Potem już tylko wystarczy przechylić mechanizm w stronę tego czarnego elementu z którego wychodziła sprężynka, wpadnie tam taki mały trzpień, potem włożyć blokadę (taki mały czarny plastik z jednej strony szeroki i płaski, z drugiej długi i wąski) i voila - blokada dezaktywowana.

 

Na zdjeciu zaznaczyłem czerwoną otoczką miejsce, w którym trzeba wyszarpać sprężynkę.

post-2701-0-61461400-1412451818_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś wydłubał prostokątną plastikową zaślepkę pod tym zaznaczeniem, to miejsca jest znacznie więcej, co zresztą jest już tu wcześniej opisane. Po usunięciu sprężynki i bolczyka, plastikowa zaślepka może wrócić na swoje miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No widzisz, właśnie próbowałem wydłubać, ale się nie dało, więc poszedłem inną drogą :)

 

Szlag by to trafił, bo właśnie żonie auto się zablokowało, tzn dobrze, że wyjąłem ten badziew, a źle, bo muszę wymyśleć jakiś sposób na naprawienie tego bez otwierania i poruszania wszystkim samemu... Nie wiem, może tam jakiś styk zaśniedział albo coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam bardzo serdecznie wszystkich forumowiczów i liczę na to, że uzyskam pomoc...

Od razu uprzedzam, że korzystałem z szukajki, ale nie znalazłem odpowiedniego tematu... Możliwe, że nie przyłożyłem się do tego, jednak jak zawsze w takich sytuacjach człowiek jest nieco - delikatnie mówiąc - poddenerwowany. Prosiłbym w razie czego o przeniesienie tematu.

 

Sprawa ma się następująco.

Mój błąd.

Auto zostawione na skręconych kołach. Ponowne pojawienie się w aucie, próba odpalenia i nic... Tykanie przy naciśnięciu przycisku START, pojawia się napis "Service locked"... następnie znany pewnie komunikat o wciśnięciu sprzęgła i ponownej próby uruchomienia... i nic.

Dopiero gdy na spokojnie wsiadłem do auta, uruchomiłem te wszystkie kontrolki z nieszczęsnym komunikatem "service locked" z uruchomionym radiem na czele. Wcisnąłem sprzęgło, hamulec wg komunikatu, który pojawiał się przy poprzedniej próbie, czyli wciskam hamulec, sprzęgło, start (mniej więcej ta kolejność z tego co wyświetliło) i ponownie to samo, tym razem przy dwukrotnym poruszeniu w lewo i prawo kierownicą w dość delikatny sposób blokada kierownicy zwolniła i auto odpaliło.

 

Jest kolejny problem mimo wszystko...

- Kierownicę po zgaszeniu motoru mogę blokować tylko ja a nie tak jak być powinno czyli automatycznie.

 

Pytanie.

Czego może dotyczyć ten problem. Bardziej tyczy się tej kostki (ja to tak nazywam) blokady kierownicy, czy bardziej trzpienia? Czy może jest inny powód? Najważniejsze jest dla mnie to czy mimo tego mogę swobodnie jechać...

 

Auto mam od niedawna i wszystko dla mnie jest nowe i widzę, że muszę jeszcze przestudiować podstawy problemów tego auta, które wystąpić mogą. Liczę na pomoc w temacie.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez reydenn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Kierownicę po zgaszeniu motoru mogę blokować tylko ja a nie tak jak być powinno czyli automatycznie.

Ciekawe jak to robisz??

Blokada zaskakuje samoczynnie po zgaszeniu auta i wyjęciu karty ze slotu albo przy wysiadaniu ale nie zawsze trzpień zaskoczy. To zależy jak jest kierownica ustawiona. Czasami dopiero jej delikatne przekręcenie blokuje kierownicę.

Nie spotkałem się jeszcze z opcją ręcznego, indywidualnego blokowania kierownicy.

To co opisałeś wcześniej, to też jest normalne i nie wskazuje na awarię blokady.

jak trzpień jest w otworze blokującym w kolumnie, to czasami są tak duże tarcia, że silniczek nie potrafi go wciągnąć do blokady. Szczególnie jak koła są w skrajnym położeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.

 

Mam mały problem. Chodzi o komunikat, który wyświetla się w trakcie próby uruchomienia pojazdu - STERING NOT LOCKED. Niestety pojazd został uziemiony co znacząco utrudnia mi życie. Czytałem na forum, że może to być zwijacz poduszki.

Pytanie brzmi czy ktoś z forumowiczów mógłby mi pomóc w uruchomieniu auta, lub zna zakład godny polecenia w tej materii? Jestem z Poznania.

Jeżeli tak to bardzo prosił bym o informację.

Żeby była jasność, z przyjemnością zapłacę za wykonanie naprawy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!