Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Steering locked - uszkodzona blokada kolumny


Rekomendowane odpowiedzi

Testowane osobiście na różnych akumulatorach w rożnych autach. Jeżeli akumulator jest wyładowany do zera lub ma uszkodzenie celi, to auto nie odpali na przewodach (ma zwarcie między celami). W tym przypadku płyną duże prądy wyrównawcze (w pierwszej kolejności akumulator biorcy chce wyrównać napięcie do akumulatora dawcy) i przy pechu można uszkodzić akumulator dawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra podłączylem olbrzymi akumulator 110ah i w polaczeniu z moim i bez, moj tez ladowalem 14h i bez zmian....

 

Dodano: 03 mar 2014 - 14:38

Zastanawiam sie nad kilkoma kwestiami.

1)Czy mozna by samemu zasterowac tą blokadą aby sprawdzić czy sie przesuwa podając impuls masy albo plus na piny 2,4?

Czy Pin "5 Zasilanie" oznacze ze mozna tam podac plusa?

thumb_hosting_zdjec_1393852476__blokada_kierownicy.jpg

 

2)U mnie clip informuje o defekcie DF002 w kontekscie 3DEF.Znalazlem notę tecznina w tej sprawie. Jednak zastanawia mnie jedna kwestia.... wystepuje tutaj jakas niezgodnosc którą podkreslilem. Chodzi o to ze nota informuje o 12stu ścieżkowym (czarnym) złaczu PP1 Modułu Zespolonego w Kabinie. Jednak takie złacze PP1 w UCH(bo rozumiem ze to jest ten Moduł Zespolony w Kabinie) to złacze 4 sciezkowe. Sprawdziłem przejscie i izolownie przewodów zgodnie z instrukcją i jezeli chodzi o pierwsze dwa to jest OK. Jezeli chodzi o 3-cie gdzie mowa o nieistniejącej wtyczce to u mnie sciezka 4 blokady kolumny kierowniczej idzie do Pinu 1 ale w złączu białym 40sciezkowym PE1.

Ktoś ma pomysl o co chodzi z powyzszym? czy to pomylka tylko?

Ponizej schematy:

thumb_hosting_zdjec_1393853838__screenhunter_20_mar_03_1425.jpg thumb_hosting_zdjec_1393853867__screenhunter_12_mar_03_0054.jpg

 

Dodano: 03 mar 2014 - 20:12

3) Przetłumaczyłem taki schemat jak poniżej. Jednak nie zgadza mi sie kilka rzeczy-moze mnie ktos naprowadzic?

a)Na pierwszym schemacie w 1337 mamy oznaczenie 5A 5FD co powinno oznaczać 5amperowy bezpiecznik o numerze 5FD-ale ja w module 1337(zdjecie trzecie) nie widze bezpiecznika o takim numerze...

b)Na pierwszym schemacie w 1337 mamy oznaczenie Pin 4 Szara wtyczka, jednak patrzac na drugi schemat (1337) widac ze kabel o którym mowa wchodzi do 1337 wtyczką PEH czarną na PINie 1. (Skad ta niezgodnosc kolorów wtyczek i numerów pinów)?

 

Pierwszy schemat

thumb_hosting_zdjec_1393873226__schemat_blokady_i_polacz.jpg

 

Drugi schemat

thumb_hosting_zdjec_1393873385__1337.jpg

 

Trzeci schemat

thumb_hosting_zdjec_1393873865__screenhunter_11_mar_03_0001.jpg

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za bardzo rozumiem po co sie męczysz z tymi schematami, przecież samochód chodził do końca dobrze ,a w instalacji nic nie zmieniałeś.Problem masz z zalanym BSI ,które najprawdopodobnie padło .To czy silniczkiem blokady przesuniesz ręcznie czy podając napięcie nic nie da .Blokada po dojściu do końca pozycja "o" wysyła po szynie can kod do UCH ,jak jest zdodny .Uch wysyła do kompa silnika ,jak jest zdodny to uruchomisz silnik.Ale żeby tak się stało, sprawne muszą być :blokada,UCH,BSI,komputer wtrysku oraz mieć wspólny kod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to NEL napisał Ci to co ja na PW.

masz schemat. Nie wiem czy wkońcu rozebrałeś to UCH, tak długo jak masz błedy na CAN będziesz miał jak masz.

Jeszcze możesz może pomierzyć CAN miernikiem, NEL wrzucił w mój temat trochę niżej opis rezystancji na liniach CAN. W ten sposób możesz wyeliminować zwarcia i rozwarcia. Może trafisz na zwalony element.

0175_A3.PDF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kombinuje bo zastanawia mnie czy cos sie nie spaliło i np.nie brakuje tylko plusa na blokadzie...

A wlasnie zastanawia mnie zolty kabel nr 5 w blokadzie. Tam powinno byc + po stacyjce. Jak probowalBlokadzie nr 5 to moglbym sprawdzic czy nie ma zwarcia i czy jest przejscie.

Moje dzialania nie maja naprawienie auta tylko znalezienie usterki(blokada czysta i BSI juz zamowione ale beda pod koneic tygodnia)

Jak by bylo jakies zwarcie to nie chce spalic nastepnych czesci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żółty kabel przerabiałes kiedyś już. Dajesz plus na jakikolwiek żółty jaki znajdziesz, czy na przekaźnik koło bezpieczników w kabinie czy za radiem czy w bagażniku i wszystko Ci startuje, ożywa też CAN wtedy. Próbowałeś z tym 5 sekundowym przytrzymaniem guzika start? To ma być właśnie awaryjne uzbrojenie instalacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subtrati...widze ze nie czytacie moich postów ale ze duzo pisze to rozumiem wiec powtarzam :P :

-rozebralem UCH-czysto i wydaje sie dziala bez problemów, w srodku tez sucho, wtyczki suche-problem wody juz wykluczylem.

-subtrati wrzuciles mi ten sam schemat ktory ja wczesniej tylko bez opisu a ja dalej nie wiem tego o co pytalem wczesniej (moje pytanie tyczy sie tak samo twojego schematu jak i mojego bo to ten sam schemat ale wystepuja niezgodnosci) I TUTAJ PROSBA O WYJASNIENIE:

a)Na pierwszym schemacie w 1337 mamy oznaczenie 5A 5FD co powinno oznaczać 5amperowy bezpiecznik o numerze 5FD-ale ja w module 1337(zdjecie trzecie) nie widze bezpiecznika o takim numerze...

b)Na pierwszym schemacie w 1337 mamy oznaczenie Pin 4 Szara wtyczka, jednak patrzac na drugi schemat (1337) widac ze kabel o którym mowa wchodzi do 1337 wtyczką PEH czarną na PINie 1. (Skad ta niezgodnosc kolorów wtyczek i numerów pinów)?

 

Dodano: 03 mar 2014 - 22:24

Subtrati tak probowalem 5 sekundy trzymac start i wszystko inne ale licznik sie za nic nie zaswieci bo go blokuje ta blokada kierownicy...to normalne co wyczytalem juz w notach technicznych

 

Niech mi tylko ktos powie na jakim pinie kabel nr5 z blokady wchodzi do BSI

Edytowane przez Tommi3737
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żółty kabel przerabiałes kiedyś już. Dajesz plus na jakikolwiek żółty jaki znajdziesz, czy na przekaźnik koło bezpieczników w kabinie czy za radiem czy w bagażniku i wszystko Ci startuje, ożywa też CAN wtedy.

Jakoś sie nie rozumiemy. Podanie takiego plusa to jak wcisniecie start w aucie aby wlaczyl sie UCH. Ale taki stan nie zezwala na diagnoze wszystkich kalkulatorów przez CLIP. Aby zrobic pełną diagnoze przez Clip trzeba przekrecic kluczyc do zapłonu czyli u nas bieg+hamulec+start. Ale to własnie nie dziala...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yyyyy Subtrati.... teraz to zgłupiałem bo szukalem tego samego schematu a znalazlem inny dobry...wiec nie wiem. Musze to przeanalizowac co ja zrobilem wczesniej. Ale wracajac do tematu wrzucam plik w ktorym mamy ten pin 4 żółty przychodzący z 1088 na szarą wtyczke. Tylko teraz pytanie dlaczego to złacze (wtyczka) jest oznaczone jako CT1? Czyli które to złacze w BSI?

0272_A3.PDF

Edytowane przez Tommi3737
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz wiem-teraz patrzylem w dokumentacji z 2007, a wczesniej z 2003r. Wstawiam plik o ktorym wczesniej mowilem:

 

Dodano: 03 mar 2014 - 22:52

szare 12to pinowe zgaduję że to podłużne.

Tez tak zgaduje...ale looknij w to co przed chwilą wrzuciłem. tam z kolei oznaczenia wtyczek poprawne ale piny sie nie zgadzają.... z której dokumentacji wy korzytacie? z którego roku?

0201_A3.PDF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczka PEH pin1 powinien być żółtym przewodem zasilającym blokadę i komputer silnika .Podaj na niego plus z akumulatora i sprawdz czy na przewodzie 5 blokady jest napiecie. Następnie sprawdz czy jest ten plus w kompie silnika.Jezeli nie bedzie plusa to masz walniety przewód.Podaj wtedy na ten żółty przewód pin 5 blokady plusa ale najlepiej przez dodatkowy bezpiecznik 5A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!