Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dCi nIe równo odpala na zimnym silniku i kopci na biało


anarchisten

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 22.01.2019 o 14:49, Andrzej-2010 napisał:

1/ W silnikach 1,5 dci ;

     - typu  k9k 722,728 ( 82 KM ; 101 KM )   -   stopień sprężania około 18:1 i one palą bez większych problemów ,

    -  typu k9k 732, 836  (106 KM ;110 KM )  -   stopień sprężania mają 15 :1 i  bez pomocy sprawnych świec mają

       problemy z rozruchem w niskich temperaturach,

2/ Ryzykowna jest eksploatacja auta z filtrem cząstek stałych i niesprawnymi świecami żarowymi ;

     - nie tylko filtr napełni się szybciej poprzez większą emisję sadzy, ale także nie wypali się skutecznie lub w ogóle,

    -  duża emisja sadzy i związków azotu następuje podczas rozruchu silnika i jego pracy w niskich temperaturach,

Przeczytałem cały temat i twierdzę, że faktycznie powodem będą świece. Mam podobny problem - poniżej 0st.C źle odpala.

Autko mam od nowości i dbam o wszystko. W tym roku wymieniłem świece (bo zaczęły się problemy - jedna był już przepalona) oraz kpl wtrysków (zawiszały się i mały przelewy- szkoda silnika - ryzyko uszkodzenia silnika - może panewki obrócić - a to jest ponoć norma w 1.5 dci). Autko chodziło dalej idealnie po w/w czynnościach, lecz jak przyszły mrozy, to pojawił się problem z odpalaniem. Wczoraj wymieniłem czujnik cieczy w termostacie - lecz to nie będzie ten powód, bo różnica oporności to ok.15% (zobaczę jak jutro odpali).

Teraz stawiam na świece, które wymieniłem na nowe wiosną 2018 - założyłem Beru - i zastanawiam się czy zakładając zamienniki trzeba jakieś korekty w kompie robić???

One wizualnie wyglądają inaczej niż oryginały - końcówkę mają, krótszą i grubszą. Jutro sprawdzę też prąd na każdej z świec, aby wyeliminować przekaźnik świec.

Edytowane przez Lukas26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Lukas26 napisał:

Jutro sprawdzę też prąd na każdej z świec, aby wyeliminować przekaźnik świec.

Sprawdź sobie czy paliwo czasami nie leci z powietrzem. Po analizie u mnie w temacie (możesz odnaleźć mój temat w dziale 1.5dci "nie chce odpalać" i poczytać moją walkę) to wziąłem przelew wtrysków puściłem do baku (trójnik na powrocie z filtra) i teraz autko pali od strzała nawet przy -9. Jeszcze nie jest idealnie bo przez 3 sekundy minimalnie się wachają obroty (muszę jeszcze sprawdzić czujnik temp. bo komputer odczytuje około 5 stopni wyższą temperaturę, raz tylko jeden stopień różnicy, a raz idealnie - może pada?).

 

Ogólnie biały dym z niebieskim akcentem minął. Brak zasłony dymnej. Także jest o 90% lepiej u mnie :) Prawdopodobnie bylo to spowodowane złą mieszanką paliwa wtłaczanego we wtryski i źle spalane (za dużo powietrza czyli powietrze + paliwo z powietrzem). Jeszcze lecą takie miniaturowe bąbelki ale to może być z pompy (żeby podgrzewało mi filtr).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, kris1992 napisał:

Sprawdź sobie czy paliwo czasami nie leci z powietrzem. Po analizie u mnie w temacie (możesz odnaleźć mój temat w dziale 1.5dci "nie chce odpalać" i poczytać moją walkę) to wziąłem przelew wtrysków puściłem do baku (trójnik na powrocie z filtra) i teraz autko pali od strzała nawet przy -9.

To są całkiem inne układy paliwowe i nie ma co porównywać. W silnikach na osprzęcie siemens-continental przelew z wtrysków idzie bezpośrednio do baku.

 

3 godziny temu, Lukas26 napisał:

Jutro sprawdzę też prąd na każdej z świec, aby wyeliminować przekaźnik świec.

Jak chcesz to zrobić? A swoją drogą Beru to oryginał na pierwszy montaż. Świeca oryginał czy zamiennik powinna mieć identyczne wymiary przynajmniej w części wkręcanej. Korekt w kompie się nie robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

x

No u mnie leciał przelew do pompy do króćca (3,2mm) i za pompą leciał do filtra już wężykiem 8mm (powrót z pompy). Ja przerobiłem jak masz Ty teraz. I też delphi mam i megane II, a nie III :)

 

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kris1992 posiada starszy układ wtrysku Delphi i tam przelew z wtrysków razem z przelewem z pompy prowadził do filtra. W starym układzie delphi przelewy z wtrysku pracują w podciśnieniu wywołanym inżektorem zainstalowanym w pompie powodując ciągłe zapowietrzanie układu przy najmniejszej nieszczelności. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, nie wiedziałem. Myślałem że starsze pompy Delphi wyglądają z grubsza podobnie, jak widać diabeł tkwi w szczegółach :)

 

Nawiązując do mojej wczorajszej płukanki wtrysków - dzisiaj z rana żadnych zmian. Jak go telepało, tak go dalej telepie.

Edytowane przez animisiewaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I mojego również jak telepało tak telepie, a nawet bardziej. Nie wiem czy sobie nie pogorszyłem tym wlaniem środka na przeczyszczenie, bo teraz już przy -2 odpala dziadowsko. To wskazywałoby na wtryskiwacze...

Teraz będę sprawdzał, czy chodzi o samą temperaturę, czy dłuższy przestój....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, decadent napisał:

Nie wiem czy sobie nie pogorszyłem tym wlaniem środka na przeczyszczenie, bo teraz już przy -2 odpala dziadowsko.

Układy wtryskowe obecnych aut, to instalację o b.wysokich ciśnieniach i takie działania ( czyszczące własności środka ),

mogą narobić więcej szkody niż pożytku,

Wtryski należy czyścić na stanowiskach za pomocą ultradźwięków; 

  Czyszczenie i testowanie wtryskiwacza Common Rail Siemens VDO Continental,  Denso,  Bosch piezo

Zalecam ;

- tankowanie na sprawdzonych stacjach,

- ograniczenie jazd po mieście i na krótkich dystansach,

- ewentualnie częste przeganianie auta na wysokich obrotach w czasie wypadów za miasto,

Ponieważ masz auto używane, kupione niedawno, proponuje zgodnie ze sztuką ;

 - kontrolę luzów zaworowych,

 - pomiar kompresji, 

 - kontrolę wtrysków i ich ewentualne czyszczenie jako ostatni etap diagnozy,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za wklejanie bez sensu... chyba komputer nie człowiek - a no tak, szukanie klienta...

Jakie auto kupione niedawno ? Nie wiem o którym mowa, bo to mam 4 lata....

Na opakowaniu jest napisane, że bezpieczne i skuteczne również dla common rail.

Wiem, że to marketing, ale przynajmniej będę wiedział gdzie szukać przyczyny...

Zauważyłem, że po przestoju 8 godzin odpala dużo lepiej niż po przestoju 16 godzin, przy tej samej temperaturze -4 C.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie karm trolla :)

 

Umówiłem się w serwisie wtryskiwaczy (i ogólnie Diesli), że wstawię do nich auto w przyszłym tygodniu. Po moim telefonicznym opisie objawów Panowie deklarują, że postarają się zdiagnozować problem i usunąć przyczynę. Sam bez ogrzewanego garażu mam bardzo niskie morale do działania, a i możliwości bez specjalnego sprzętu mi się powoli kończą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dnia 27.01.2019 o 19:04, aniewa napisał:

Jak chcesz to zrobić? A swoją drogą Beru to oryginał na pierwszy montaż. Świeca oryginał czy zamiennik powinna mieć identyczne wymiary przynajmniej w części wkręcanej. Korekt w kompie się nie robi.

Najprościej miernikiem cęgowym A DC zmierzyć prąd. Na pewno trzeba rozbić w czasie poszczególne pomiary świec, bo za drugim, trzecim razem już nie grzeje świec, więc trzeba zrobić przerwę na kawę;)

Czujnik temp.cieczy wczoraj wymieniony- wskazania temperatury dużo się zmieniły i teraz prawidłowe są wskazania, lecz to nie przyczyna w moim przypadku z ciężkim zapalaniem poniżej 0st.C.

Dziś kręciłem rozrusznikiem trzy razy aż odpalił i to z trudem. Dwa czynniki są pewne: niska temperatura i przerwa w pracy silnika przez min.ok.24h (wtedy zawsze są problemy).

Tak jak pisze #aniewa, u mnie pęcherze nie mają znaczenia w M3 dci 1.5, ale i tak mam je wyelimionowane - zawsze powodem jest filtr paliwa (oringi).

Muszę teraz świece i przekaźnik sprawdzić jak pisałem wcześniej.

 

#animisiewaz,  u mnie pomimo zawieszania się wtrysków i przelewów przed wymianą na nowe, nie były powodem wtryski złego zapalania bo zapalał na styk. Jak miałem przelewy to notorycznie były błędy od PO201 do PO204, a zawieszanie się wtrysków to szarpanie podczas jazdy......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytałem jak chcesz to zrobić bo nie wiem czy wiesz, że świece są na 4,4 V i pełną mocą grzeją 1-2 sek. Po krótkiej chwili współczynnik grzania wynosi około 15-25 % i ciężko pomierzyć prądy na czterech świecach. Dużo prościej podłączyć interfejs i odczytać błędy silnika. Niesprawność chociaż jednej świecy spowoduje wykreowanie błędu podgrzewacza świec. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#aniewa, a czy podłączając interfejs jesteśmy w stanie odczytać prądy na świecach?  - zamówiłem wczoraj interfejs ELM327 BT OBDII Chip PIC18F25K80.

Ogólnie błędów nie mam, a jest problem z zapalaniem j.w.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zwykłym OBD błędów świecy nie zobaczysz. Sądzę że w serwisie Renault jak go męczył to sprawdzili błędy. 

 

Prądów też nie odczytasz... Są dwa błędy. Albo błąd świec, albo przekaźnika świec. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!