Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy kupilibyście ponownie Megane?


funyboy

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, LTar napisał:

 

8 godzin temu, LTar napisał:

Olej wymieniony po 3000

megane-grandtour-sce115 przy przebiegu 4600km pojawila sie lampka zeby dolac olej.
Dolewac, czy zmieniac na nowy i czy mozna to zrobić w ramach gwarancji (rozszerzony pakiet na 5lat) ?

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.6 literki PL. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Pitrek napisał:

Na minus: mało intuicyjna obsługa telefonu i innych funkcji z manetki na kolumnie (ogólnie ten sterownik to jakaś porażka),

 

Przyzwyczaisz się i zmienisz zdanie ;) Wg mnie to sterowanie jest rewelacyjne. W samochodach innych marek muszę oderwać wzrok od drogi a łapę od kierownicy żeby odebrać telefon, zmienić źródło dźwięku czy przełączyć stację radiową - w Renault w zasadzie wszystko robię odruchowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.11.2018 o 23:17, Pitrek napisał:

BTW tak się zastanawiam co bym robił z tym multimedialnym panelem gdybym go miał... Pewno kombinowlabym jak go wygasić :bash:.

Chodzi Ci o ten duży, 8 calowy ekran? Bardzo łatwo da się go wyłączyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja map to raczej kwestia ich dostawcy (chyba TomTom), niż samego Renault, co nie zmienia faktu, że zwykłe darmowe Google Maps biją na głowę te płatne aktualnością i funkcjonalnością. Leci mi dziesiąty miesiąc jazdy z wbudowaną nawigacją i jeszcze ani razu z niej nie korzystałem, już lepiej za pomoca Android Auto wrzucić Google Maps na wyświetlacz auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a u mnie odwrotnie, od 6 miesięcy jezdzę reno - 12 000 km i tylko z navigacją TOM TOM i LIVE. Co ciekawe zauważyłem, że korki pokazuje szybciej niż Google Maps i fajnie wytycza objazdy. 

Nie lubie uruchamiać AA bo nie chce mi się podłączać telefonu a dodatkowo AA zajmuje tylko połowe ekranu. Może w końcu to poprawią na PION.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

To może i ja coś w tym temacie się wypowiem :)
Poprzednie 3 auta, którymi jeździłem były to diesle.
Laguna I ph2 - 1.9 dTi, Octavia I 1.9 TDI, Octavia II kombi 1.6 TDI, każdym z nich przejechałem 200+ tys. km.
Tak więc przyzwyczajony byłem do fajnego momentu obrotowego, niezłej elastyczności silnika, znacznego dystansu przejeżdżanego na jednym baku, dużych bagażników itp.

 

A dlaczego Megane IV GT ?

Ponieważ wygląda na to, że na razie nie będę potrzebować większego auta, więc następne może być coś mniejszego, z silnikiem benzynowym i może być automat,

a ponieważ dodatkowo dużo czasu spędzam w aucie więc ma tez dawać fun z jazdy :) 
Pod uwagę brałem następujące auta:

  • Honda Civic
  • Mazda 3
  • Renault Megane IV
  • VW Golf
  • Peugeot 308

I dokładnie w tej kolejności.

 

Każde z nich pomacałem, pooglądałem, pojeździłem i wybrałem Megankę.
Jakby ktoś był zainteresowany, to mogę się wymienić moimi uwagami co do powyższych modeli.

 

Teraz krótkie zestawienie plusów/minusów (z mojego punktu widzenia):

 

Plusy:

  • silnik 1,6 204 KM, 280 NM, spalanie ~7 l/100 km, uważam za całkiem niezłe, przy moim sposobie jazdy.
  • wygląd zewnętrzny i wewnętrzny wersji GT.
  • super wygodne fotele
  • analogowy hamulec ręczny
  • 4 Control - super sprawa, teraz wolę jazdę po krętych drogach niż autostradowe grzanie ;)
  • światła full LED z automatycznym włączaniem świateł długich
  • skrzynia EDC - to mój pierwszy automat i jestem pod wrażeniem
  • pilot do obsługi multimediów i telefonu, obawiałem się jak takie rozwiązanie będzie się sprawować ale jest wygodne

Minusy:

  • wycieraczka kierowcy pozostawiająca ok 10 dodatkowych niewytartych cm, co w czasie zimowej jazdy przy padającym śniegu spowoduje znaczne zawężenie pola widzenia
  • tylna klapa z krawędzią tak skonstruowaną, że przy mokrym aucie woda pięknie spływa do otwartego bagażnika
  • niedużo miejsca za kierowcą, przy wzroście ~190 cm, można zapomnieć żeby ktoś wygodnie za mną siedział :)
  • brak regulacji wysokości podłokietnika
  • trochę zbyt czuły system hands free - auto zamyka się w trakcie obchodzenia go z przodu.
  • sterowania pewnymi funkcjami z centralnego tabletu,  da się przyzwyczaić, ale nie zostanę jego fanem :)
  • nieduży bagażnik z wysokim progiem załadunku i jakiś taki pusty, zero kieszeni, uchwyty są symboliczne (też da się z tym żyć)
  • brak schowka na okulary

Z "problemów", które mnie do tej pory spotkały:

  • po 700 km trzeba było ustawić kierownicę (była skręcona o dobrych kilka stopni)
  • raz zdarzył mi się zwis R-Linka - kilka razy wyłącz i włącz w końcu pomogło (ale to dziwne uczucie. jak masz czarny ekran i w zasadzie niczym nie możesz sterować).
  • na początku miałem drobne problemy z aktualizacją map, teraz wszystko działa jak należy.

Tak więc po prawie 3 miesiącach i niecałych 10 tys km, mogę odpowiedzieć, że rozważyłbym ponowny zakup tej wersji, no może z kilkoma dodatkami.
Auto bardzo mi się podoba i daje mi niebywałą przyjemność z jazdy.
Wydaje mi się, że za te pieniądze to bardzo fajna opcja.
Zobaczymy co powiem za 200+ tys km :)

 

Pozdrawiam

 

Statystyki spalania

Edytowane przez keicam70
dodanie linka do motostat
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • kataryniarz zmienił(a) tytuł na Czy kupilibyście ponownie Megane?
  • kataryniarz przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!