Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy kupilibyście ponownie Megane?


funyboy

Rekomendowane odpowiedzi

Mayn nie każdy lubi SUV'y - la mnie np. ten segment może nie istnieć - kupując Megankę kilkoma się przejechałem (dla potwierdzenia moich wiadomości).

Niekoniecznie więcej miejsca, przechyły przy dynamicznej jeździe, spalanie. Jedyny plus to wyższe siedzenie - chociaż nie w każdej marce to jest prawda.

 

Ja np. potrzebuję auta dynamicznego i takiego które się trzyma drogi (a nie na zakrętach kładzie się na boki).

 

Co do jakości - jak napisał Sarna - sam zwiedziłem wtedy kilka salonów i Megane pod względem wnętrza jest w ścisłej czołówce, a w wyglądzie zewnętrznym  jedyni konkurenci (w tej kategorii cenowej - no prawie) to Mazda 3 i AlfaRomeo Giuletta. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sarna1: Dużo zależy od umiejscowienia "fortepianowej czerni". Nie mam nic przeciwko, żeby znajdowała się ona np. naokoło ekranu multimedialnego czy obok nawiewów, ale zastosowanie jej na tunelu środkowym (między uchwytami na kubki, drążkiem zmiany biegów, hamulcem ręcznym, zapięciami od pasów bezpieczeństwa, itp.) nie jest najlepszym pomysłem (to mój zarzut głównie do Ceeda). Tam piano black porysuje się po max. miesiącu (choćby nawet od suwaka w kurtce po zajęciu miejsca na fotelu). Ale co kto lubi...

 

Sens mojej wypowiedzi był taki, że na tle konkurencji, pod względem jakości (bo o tym była m.in. mowa) wnętrze Megane jest w ścisłej czołówce i ciężko mu cokolwiek zarzucić.

Ma nawiewy na tył, podświetlenie ambientowe, oświetlenie LEDowe w podsufitce, nowoczesne zegary, dużo miękkich tworzyw, wyściełane schowki, elementy skóry na tapicerce, spory i regulowany podłokietnik, itp. itd. Mówię oczywiście o topowych wersjach wyposażenia, ale jak pokazało moje porównanie w innych markach nawet najbogatsze wersje wypadają zdecydowanie gorzej (w każdym modelu konkurencji czegoś brakuje).

 

Focus oferuje materiałową tapicerkę nawet w topowych wersjach, nie ma nawiewów na tył, tunel lata na boki, nie rozpieszcza miękkimi tworzywami, itp. itd.

Ceed ma np. przedpotopowe podświetlenie w podsufitce (LEDy są dopiero po domówieniu szklanego dachu), biedny tunel środkowy z koniecznością dopłaty do nawiewów na tył i regulacji podłokietnika (ale wtedy dostajemy piano black).

i30 jest w zasadzie całe (nawet boki drzwi) obite twardymi plastikami, zupełnie jakby wnętrze wydrukowano z 1 elementu w drukarce 3d.

itp. itd.

Nie wiem w którym modelu, ale jedna z marek nie oferowała nawet podłokietnika z tyłu.

 

Serio... Pod względem jakości użytych materiałów ciężko jest Renault cokolwiek zarzucić. Być może kuleje nieco spasowanie (tego w nowych egzemplarzach na ekspozycji czy nawet autach demo z niewielkimi przebiegami nie miałem możliwości porównać), ale konkurencja (np. Focus) też lubi poskrzypieć...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, MarcinDe napisał:

Ja np. potrzebuję auta dynamicznego i takiego które się trzyma drogi (a nie na zakrętach kładzie się na boki).

Zależy czy Megana porównujesz do Daci Duster, czy dobrej klasy SUVa. Proponuję się przejechać nowym Peugeotem 3008, wcześniej polowałem na Kadjara bo myślałem że jest fajnym SUVem, a jest spora różnica między Kadjarem a 3008 ale nie tylko w komforcie, ale jakości wykonania i cenie....

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W megane mam właśnie tunel i jakieś listwy w tym kolorze. Nic się nie niszczy. Warto brać bo wyglada super. W meg 4 jeszcze ładniej bo ma oświetlenie led i ambient. Super wyglada połysk w nocy. 

 

Co do suva. Kadjar jest super. Tesc ma i naprawdę fajny wóz za dobry pieniądz bo za 85 koła masz fajna wersje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do suva miałem mokke. Nie mówię że to złe auto ale to tylko moda. Nie ma żadnych dodatkowych wartości. Oczywiście co innego duży suv ale ja po tym doświadczeniu wolałbym grand scenica czy espace. Serio po 4 latach w suvie ma się co trochę dosyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Sarna1 napisał:

W megane mam właśnie tunel i jakieś listwy w tym kolorze. Nic się nie niszczy. Warto brać bo wyglada super. W meg 4 jeszcze ładniej bo ma oświetlenie led i ambient. Super wyglada połysk w nocy. 

Tak wygląda tunel środkowy w Megane 4:

https://i.ytimg.com/vi/RCkRUkQepvY/maxresdefault.jpg

a tak w nowym Ceedzie:

https://cdn.images.express.co.uk/img/dynamic/galleries/x701/341135.jpg

 

Serio nie widzisz różnicy? W Megane całą górę masz matową, błyszczą się jedynie niewielkie wstawki. W Ceedzie cała przestrzeń między fotelami świeci się jak ***. Po kilku latach (żeby nie powiedzieć miesiącach) nie ma szans, żeby to wyglądało dobrze. Prędzej czy później na tym oczojebnym plastiku pojawi się mnóstwo rys od normalnego używania. Jak nie od zapięcia pasa bezpieczeństwa, to od suwaka od otwartej kurtki. Jak nie od opartych o tunel kolan, to od próby skorzystania z któregokolwiek schowka. 

 

Alternatywą jest rezygnacja z dodatkowego pakietu (wtedy cały tunel ma inną konstrukcję i wykonany jest z innych materiałów), ale tracimy wtedy nawiewy na tył, regulację podłokietnika i system bezkluczykowy. Wygląda to tak (nieco biednie, jak w aucie klasy B):

https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/2019-kia-cee-d-interior-spied-has-predictable-styling-123209_1.jpg

 

Nie twierdzę, że nowy Ceed wygląda w środku tragicznie (wręcz przeciwnie), ale zastosowanie piano black na tunelu środkowym to moim zdaniem spory (i nie jedyny) minus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie dodam że zaczynałem polować na Megana GT Line, w salonie zakochałem się w Kadjarze,  ostatecznie kupiłem Peugeota 3008 automat 8 biegowy. Jak tylko wsiadłem do niego w salonie, po 10 sekundach wiedziałem że to musi być auto moje..... Wnętrze przeskakuje o kilka lat konkurencję ostro w przód. Jakość wykonania, spasowanie najwyższe. Peugeot naprawdę w ostatnich latach odwalił kawał roboty i pcha się do klasy premium..... Mam identyczne wnętrze jak poniżej łącznie z lewarkiem, jak i tapicerką. Tunel środkowy mistrzostwo.... komfort mega....

 

 

 

3008 interior Guerande 3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@maynNie mam wątpliwości że Peugeot wyprzedza bardzo mocno Renault pod względem jakości wykonania i komfortu (co widać po cenach - w mojej opinii Peugeoty są mega drogie, dla mnie ZA drogie), ale co do wyglądu to już jest zawsze subiektywna ocena. Mnie przykładowo to co pokazałeś na zdjęciu się nie podoba. Prostota i pewien minimalizm Renault do mnie bardziej przemawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, mayn napisał:

Wnętrze przeskakuje o kilka lat konkurencję ostro w przód.

Ciężko się nie zgodzić (przynajmniej jeśli chodzi o design). Nowe 508 czy 3008 wyglądają w środku wręcz kosmicznie. Niestety, jeśli chodzi o 308 (bo ten model jest konkurencją dla Megane i reszty kompaktów) to tak kolorowo już nie jest i widać powoli pierwsze oznaki "starości".

 

https://i.ytimg.com/vi/J6u5aJv-LFs/maxresdefault.jpg

https://images.caricos.com/p/peugeot/2017_peugeot_3008/images/2560x1440/2017_peugeot_3008_27_2560x1440.jpg

https://www.automobiledimension.com/photos/interior/peugeot-308-sw-2017-dashboard.jpg

 

Droższe modele dostały wirtualne kokpity, wysoko poprowadzone tunele środkowe zlewające się z konsolą centralną, dwuramienne kierownice, itp. itd. Poczciwa 308 ma natomiast zwykłe zegary, "normalny", wyraźnie oddzielony tunel środkowy i sporą połać plastiku ze szparą na CD pod (swoją drogą "krzywo"/niesymetrycznie zamontowanym) ekranem. Może na tle takiego i30, 308 nadal wygląda świeżo, ale porównując do 508/3008 wyraźnie widzimy, że mamy do czynienia ze schodzącą generacją. Szkoda, że następca pojawi się prawdopodobnie dopiero za 2 lata :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, mayn napisał:

Peugeot naprawdę w ostatnich latach odwalił kawał roboty i pcha się do klasy premium.....

Najwięcej aut miałem z koncernu PSA. Z jakością Peugeota było różnie, ale zgadzam się że 308 i 3008 pobił renault na głowę. Cały czas zadaję sobie pytanie , dlaczego zamieniłem moją 307 na megankę? Różnica jest i to na korzyść 307. Renault nie autem awaryjnym ale niedopracowanym a niedoróbki niestety irytują.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • kataryniarz zmienił(a) tytuł na Czy kupilibyście ponownie Megane?
  • kataryniarz przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!