Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Felgi 18 cali w wersji Limited


bratpit

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie. Posiadam Megane 4 w wersji Limited na stalowej strukturalnej feldze 16 cali. Chciałbym założyć felgi 18 calowe z wersji GT Line. Czy wersja Limited ma inne zawieszenie jak wersja GT Line lub wersja Intense , głownie chodzi mi o wysokość zawieszenia , obawiam się  ,żeby auto na tych 18 calowych felgach nie wyglądało jak na szczudłach. Wersje GT Line i wersje Intense widziałem na zdjęciach z 18 calowymi felgami i wygląda to fajnie ale Limited z reguły na 16.  Limited jeszcze na 18 calach nie widziałem. Może ktoś przerabiał temat. Drugie pytanie dotyczy śrub czy śruby ze stalowych felg są inne jak do aluminiowych w Renault. W VW miałem 2 komplety do stali półkole a to alu stożek. Z góry dzięki za info

Edytowane przez bratpit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, kataryniarz napisał:

Zawieszenie między tymi wersjami nie różni się. Śruby do stalowych i aluminiowych są inne.

Dzięki za wyjaśnienie , czyli jak założę 18 cali to nie będzie stał jak wóz drabiniasty ?  W jak dużym stopniu pogarsza się komfort jazdy. Cały czas nie umiem podjąć końcowej decyzji czy 17 czy 18. Rozsądek mówi 17 , a serce 18.

 

Regulamin pkt. 5.13 - Nie cytujemy postu w całości odpowiadając bezpośrednio pod nim - kataryniarz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej obejrzeć auta na żywo i skorzystać z jazdy testowej np. w salonie. Komfort musisz ocenić sam, każdy ma inne preferencje. Spójrz też na ceny opon pod konkretny rozmiar felgi, np. 205/50/17 są dość drogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj serca bierz 18 inaczej później będziesz dorabiał ideologię i szukał potwierdzenia u wszystkich :) W ostateczności za jakiś czas sprzedasz 18 i ...kupisz 17  w czym problem :)

Edytowane przez ganire
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stałem przed tym dylematem w kwietniu. 

Gybym miał 2 komplety kół to bym się zdecydował na lato na 18 a na zimę na 17. 

Jednak znajomy z Reno mi odradzał 18 bo ma u siebie i mówi że komfort słaby. Do tego na zimę moim zdaniem za niski profil opony. 

 

Zdecydowałem się na 17. Jednak uważam, że 18 są ładniejsze. Decyzja to już kwestia Twoich preferencji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, ganire napisał:

Słuchaj serca bierz 18 inaczej później będziesz dorabiał ideologię i szukał potwierdzenia u wszystkich :) W ostateczności za jakiś czas sprzedasz 18 i ...kupisz 17  w czym problem :)

 

Dokładnie tak jest jak mówisz :)  A powiedzcie mi czy nie będzie stał jak wóz drabiniasty chodzi mi o prześwit w nadkolach czy będzie identycznie jak w GT line ?

27 minut temu, LTar napisał:

Stałem przed tym dylematem w kwietniu. 

Gybym miał 2 komplety kół to bym się zdecydował na lato na 18 a na zimę na 17. 

Jednak znajomy z Reno mi odradzał 18 bo ma u siebie i mówi że komfort słaby. Do tego na zimę moim zdaniem za niski profil opony. 

 

Zdecydowałem się na 17. Jednak uważam, że 18 są ładniejsze. Decyzja to już kwestia Twoich preferencji

 Ja na zimę zostawiłbym sobie 16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo, tak to wygląda w wersji Intens z 18''. Nie ma żadnego wozu drabiniastego. Prześwit normalnie wygląda. Komfort? No cóż, jak na 18'' to i tak jest dobrze. Dopóki nie będziesz miał przyjemności przejechać się 16'' lub 15'' to zapomnisz jak to jest wygodnie podróżować po polskich drogach :-)

reno.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za fote o to mi właśnie chodziło cudnie wygląda.

 

Regulamin pkt. 5.13 - Nie cytujemy postu w całości odpowiadając bezpośrednio pod nim -  kolega zwróci uwagę przy pisaniu -kataryniarz

Mam jeszcze pytanie do Geble. Z jakich przeskoczyłeś kół 16 czy 17 na te 18 calowe koła. I jak duży jest spadek komfortu , bo nie ukrywam , że na tych 16 jest komfortowo. W 18 jest opona o profilu 40 więc musi być dość twardo  a że nie jeździłem tym modelem na 18 to trudno mi podjąć decyzję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzednim samochodzie miałem 16'', więc różnica była na pewno, ale myślałem, że będzie gorzej. Po czasie się przyzwyczaisz. Wczoraj jednak odebrałem zastępcze Megane na 16'' i trochę smutno się zrobiło, że można jeździć tak komfortowo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem zauważyć, że w ziemie liczy się szerokość opony, a profil ma mistyczne znaczenie przy nierównej nawierzchni. Pisze mistyczne bo duża część osób zapomina, że wszystko zaczyna się od opony i tak np. sport contact będzie gorzej wybierał dziury a premium contact będzie to robił lepiej. Więc moim zdaniem między 17 a 18 nie będzie różnicy jeśli założysz oponę klasy premium, natomiast 18 będą już znacznie droższe. Z innej strony od 18 niektórzy producenci zaczynają sprzedawać opony z najwyższej półki które nie występują w mniejszych średnicach. Kolejną sprawą jest fakt, że o ile może wyższy profil opony lepiej amortyzuje, to niższy profil znacznie lepiej trzyma w zakrętach.

 

Moim zdaniem 17 do Megane to kompromis pomiędzy ceną, wyglądem, komfortem. Oczywiście bezapelacyjnie 18 wyglądają najlepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.09.2018 o 12:41, bratpit napisał:

Mam pytanie. Posiadam Megane 4 w wersji Limited na stalowej strukturalnej feldze 16 cali. Chciałbym założyć felgi 18 calowe z wersji GT Line. Czy wersja Limited ma inne zawieszenie jak wersja GT Line lub wersja Intense , głownie chodzi mi o wysokość zawieszenia , obawiam się  ,żeby auto na tych 18 calowych felgach nie wyglądało jak na szczudłach. ... Drugie pytanie dotyczy śrub czy śruby ze stalowych felg są inne jak do aluminiowych w Renault. W VW miałem 2 komplety do stali półkole a to alu stożek. Z góry dzięki za info

1. zmieniając felgi z 16 na 18 musisz dać opony z niższym profilem żeby nie zmieniła się średnica zewnętrzna koła = żeby nie przekłamywał licznik

Równe średnice zewnętrzne kół = brak zmiany wysokości zawieszenia = żadne szczudła itp

2. Łeb śruby zależy od felgi. Są felgi z gniazdem stożkowym i kulowym. Jakie kupisz takie śruby musisz dać. Ja ze stalówkami z salonu miałem śruby z łbem stożkowym, takie kupiłem felgi alu i mam 1 komplet śrub do obu kompletów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!