Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak sprawdzić poziom oleju z komputera?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Słyszałem, że można sprawdzić poziom oleju z komputera, jednak nie mogę znaleźć takiej opcji. Proszę o pomoc, jak ją odnaleźć oraz czy jest ona dokładna i zwracać na nią uwagę, czy kierować się jedynie bagnetem? Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpewniejszego pomiaru dokonasz za pomocą bagnetu, ustawiając samochód na płaskiej, poziomej powierzchni. Jeśli chodzi o kontrolę poprzez komputer, to po uruchomieniu silnika przez pewien czas masz na wyświetlaczu napis OK, musisz w tym czasie nacisnąć któryś z przycisków na prawej manetce. Jeśli pojawi się 6 kropek to wg komputera poziom oleju jest ok :smug:.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To metoda orientacyjna, nie bardzo precyzyjna ale w miarę miarodajna pod warunkiem, że masz sprawny czujnik poziomu oleju.

Przy uruchamianiu samochodu albo po włożeniu karty do slotu gdy na zegarach widzisz coś w stylu "test czegośtam" wciśnij krótko któryś z przycisków na prawej manetce (tymi przyciskami zmienia się widok komputera) i pokaże Ci się tam skala z poziomem oleju wg kompa.

Tak czy siak najpewniejszy odczyt daje bagnet.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak piszą koledzy - wskazania kompa dają przybliżenie ale nie są wiążące. Nawet w ASO mówili mi że nie ma jak bagnet ;) Niemniej na podstawie mojego SCe które trochę oleju łyka, malejąca liczba kropek dość dobrze oddaje ubytek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaznaczę tylko, że poziom "OK" występuje nie tylko przy 6-ciu kropkach. Nie jestem pewny jak jest w MIII, ale w "dwójce" informacja o dolaniu pojawiała się dopiero jak zgasły wszystkie kropki. Nie ma co straszyć - u mnie kropki się sprawdzają od kiedy mam Meganki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Najważniejsze, żebyś sprawdzał - tak jak koledzy piszą - kiedy auto stoi na równym. Jednak równie ważne jest, żeby sprawdzać na zimnym silniku, ewentualnie minimum po kilku minutach od zgaszenia. Jak sprawdzisz wcześniej to olej może jeszcze nie spłynąć do misy i pokaże np. 3kropki.

Ja przy każdym z samochodów zawsze lałem taki olej jaki zaleca producent (zawsze pełny syntetyk, jeżeli były dopuszczalne różne) i zawsze między wymianami ( robię co 10tys.km) było go maksymalnie do około 1/3 mniej niż na miarce poziom max.

Edytowane przez Jarek80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Leszek3 napisał:

A jak mi gasną 2-3 kropki to dolać oleju, jak tak to ile?

Jak gasną kropki to trzeba wg bagnetu nalewać. Nie ma uniwersalnej odpowiedzi.

Edytowane przez deku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Leszek3 ja w Meganie II 1.5 dCi, dolewałem w momencie, kiedy poziom schodził do minimum, wlewałem wówczas 1 litr. Zdarzyło mi się to może ze 2x przez przejechane ca. 100 000 km, zwykle po ok. 12 000 km od wymiany. Można dolać wcześniej, wszystko zależy ile masz do serwisu olejowego, ale wg mnie jeśli jest to powyżej minimum dopuszczalnego - nic się złego nie stanie. Piszę o 1.5 dCi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Hej,

 

albo jestem ślepy albo...

no właśnie

czy ktoś mi może proszę wskazać gdzie w tym silniku jest bagnet do sprawdzania poziomu oleju? :D

foto nie moje, ale silnik taki sam

s2.jpg

 

stalem przed chwila 10min na parkingu przed marketem i ni chu chu nie moglem znaleźć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!