Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne dźwięki - Megane IV 1.3


Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 22.03.2019 o 17:09, pbet napisał:

Za mojej kadencji auto nie widziało więcej niż 4000 (oprócz autostrady). Zmieniam biegi przy 3000 na ciepłym silniku. Na zimnym max 2500. Podjazd po górkę i wyprzedzanie od 3000 i zmiana na 3500-3750.

Przepraszam, jak to kiedyś pisałeś, nie jeździsz jak dziadek? Poruszasz się dynamiczne?...

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam co prawda 1.2 Tce ale też mam ten sam dźwięk. Dźwięk grzechotki/chrobotania z okolic lewej kratki nawiewu. I też na początku tego nie miałem, pojawiło się dopiero w okolicach przebiegu 2tys km. Auto kupiłem w czerwcu 2018, po raz pierwszy zgłosiłem im to we wrześniu 2018 gdy oddawalem auto na spasowanie klapy. Jednak po tym jak mnie zmylo ASO odpuściłem bo wcisneli mi bajkę że w aucie był włączony obieg zamknięty i wtedy cyrkulacja powietrza wytwarza taki dźwięk i bla bla bla. Od tamtej pory już tego nie zgłaszałem ale temat obserwuje. 

Charakterystyka dźwięku u mnie:

- tylko po rozrzganiu silnika 

- okolice lewej kratki nadmuchu i zegarow

- wciskaniu sprzęgła słychać też trzaski właśnie z wyżej wymienionych okolic

- dźwięk jest niezależnie od tego czy włączony jest nawiew czy też nie

- na początku dźwięk był słabo słyszalny i trzeba było się dobrze wsłuchać i wyciszyć radio żeby to słyszeć a aktualnie słychać to już tak głośno że nawet jak radio gra to to słyszę, ba teraz nawet pasażer to slyszy a wcześniej nie było szans by to uslyszal

- aktualny przebieg 9tys km i mam już tak dość tego auta że jeżdżę na codzień Matizem żony a Megane stoi żeby się nie wkurzac

 

Jeśli w ciągu najbliższych 2-3msc nic się nie wyjaśni z tym dźwiękiem to auto wystawiam na sprzedaz i wracam do Forda :D

 

 

Edytowane przez marcin33892
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem. Odpowiedź Renault Polska

"Szanowny Panie, 

dziękuję za kontakt z infolinią Renault Polska. 

W nawiązaniu do Pańskiego zgłoszenia, z przykrością informuję, iż Renault Polska nie świadczy usług z zakresu obsługi technicznej pojazdów. Zadanie to realizują jedynie Autoryzowane Serwisy Obsługi, które to dokonują analizy technicznej przypadków i mają możliwość wykonania konsultacji z działami technicznymi Renault w razie konieczności. "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noo jaka fajna odpowiedź. Czytaj: spadaj na drzewo :) A Ty się bujaj człowieku z problemem. To jeszcze jeden argument, żeby reno nie kupować a szkoda bo to ładne auta. Ja w sumie narzekać nie mogłem ale z jakąś dziwną ulgą pozbyłem się meganki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja żałuję bo do samego końca wahałem się pomiędzy Megane 3 GT220 a Megane 4 GT Line. I niestety pomyślałem że co nowe to nowe i będę miał spokój święty jak zakupie nowe auto. Niestety teraz już wiem że to był błędny wybór :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód jest ogólnie spoko, gdyby nie to brzęczenie... przynajmniej ustaliliśmy, że pojawia się niezależnie od wersji silnika po rozgrzaniu, zatem jak puści termostat? ten brzęk jakby stary licznik na prąd się szybko kręcił, dokładnie ten !

 

GT 220 : GT line 1.2 - trochę kuni różnicy :D

 

 

Edytowane przez dalselv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marcin33892. 

Ja również mam ten dźwięk chrobotania zza kratki nawiewu od samego wyjazdu z salonu i się tym nie przejmuję. Piszesz, że słyszysz go cały czas, ja natomiast tylko i wyłącznie, gdy ściszę radio do 0. Jest tam gdzieś na forum temat o tym i paru użytkowników co również to mają/zwracają na to uwagę. Z tego co pamiętam nie dochodzi on ze skrzyni, gdyż kiedyś podczas jazdy wrzuciłem na luz i również był on słyszalny. Na prawdę trudno zidentyfikować co powoduje ten dźwięk, ale jak widać nie oznacza on awarię, ale po prostu ten motor (o ile to silnik, osprzęt) tak pracuje. Ogółem wydaje mi się, że (bez urazu) dla niektórych, każdy dźwięk pracującej jednostki jest "podejrzany".

Edytowane przez doesnt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dźwięk chrobotania pojawił się zaraz po wyjeździe z salonu i występuje również na luzie . Pojawia się niezależnie czy silnik zimny czy rozgrzany przy prędkości powyżej 40 i z tego co się orientuję tak jest u większości posiadaczy 1.3 115 z tym problemem 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje, że jest to prosty błąd konstrukcyjny jakiegoś mniej ważnego elementu związanego z układem wentylacji, wlot powietrza jest od strony kierowcy, stąd lewa strona brzęczy.... nie jest to silnik ani skrzynia, gdyż na postoju, czy podczas wysprzęglania jadąc nic się nie zmienia przynajmniej u mnie....

 

Czasem jeżdżę bez radia i mnie to denerwuje jak stukające zaślepki w drzwiach MII, przynajmniej woda do kieszeni już nie leci i KZFR nie grzechocze :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Dziwne dźwięki - Megane IV 1.3

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!