Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne dźwięki - Megane IV 1.3


Rekomendowane odpowiedzi

A jeszcze jedno mnie zastanawia. U was to chrobotanie występuje od 1 biegu i rowniez na wstecznym? Bo u mnie pojawia się dopiero jak wrzucę 4 więc to nie jest w pełnym zakresie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu możliwe, że od danej prędkości  części wchodzą w większy ruch wirowy i wtedy wydają inne dźwięki. Skrzynie w Megankach  są składane z andrutów i to przez 2-letnich chinczykow za miske ryżu. Dlatego sie to tak sypie. Profesor Chris na YT nawet pokazał dyferencjał z VOLVO. To mówił, że zrobiony jest z ryżu bo się cały posypał. Zęby były ścięte. 

Ja mam zero przyjemności z jazdy przy mojej skrzyni. 19 letnie Mondeo Mk2 chodziło jak masło i relaksowało.  W tym aucie albo muzyka głośno i będzie pierdziec albo słuchanie dziwnych dźwięków. Nigdy więcej Renault. 

W razie potrzeby można pisać też do Kickstera. On też może zadziałać szerzej.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie występują te dźwięki po rozgrzaniu i najbardziej je słychać podczas przyspieszania i wciskania pedału sprzęgła.

Pytanie czy ktoś z powodu tych dźwięków miał unieruchomione auto? Rozsypała się skrzynia bądź nie można było wrzucać biegów? Bo jeśli nie,  to pewnie nic nie zrobią z tym... Będziemy z tym jeździć aż się gwarancja skończy... Dobrze, że kupiłem gwarancję na 5 lat hehe

Edytowane przez seimi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co Ci po tej gwarancji? Z Ciebie się będą śmiać :P Będziesz jeździć żeby Ci wymienili na gwarancji to Ci powiedzą że tak ma być. Rozwali Ci się skrzynia nawet na gwarancji to Ci nie wymienia ani nie naprawia bo powiedzą, że niewłaściwie eksploatowana.  Gwarancja ma bardzo mały zakres. Trzeba ja mieć daleko w .... I takie rzeczy załatwiać na własną rękę tzn.  Rozebrać skrzynie obczaić co do roboty i wymienić po swojemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli 4ta generacja danego auta, nowa skrzynia ale dalej produkują ją te same małpy które tego robić nie umieją. Smutne i przykre że tak prosty w tych czasach element jak skrzynia biegów przerasta producenta jakim jest reno.

Sąsiad ma moją fabię, ma nalatane w niej obecnie prawie 190 tyś km, a zmiana biegów, praca skrzyni jest nieporównywalna do skrzyni w moim sceniku. Corsa D tak samo ma cichą i precyzyjną skrzynię, biegi wchodzą lekko i bardzo precyzyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 1.5 dci i taka skrzynie, po rozgrzaniu są dziwne dźwięki podczas przyspieszania 4,5,6 bieg jak dostanie mocno w dupe to i na trójce słychać tak od 1500 do 2500 obrotów później silnik diesla zaglusza dźwięki. 

Gearbox type    TL4
Gearbox type and suffix    TL4086
Gearbox fabrication number    S119061
https://carinfo.kiev.ua/cars/vin/renault
Najłatwiej tutaj wklepac vin i sprawdzić numery skrzyni. Ciekaw jestem czy numer fabryczny to numer kolejnych wyprodukowanych skrzyń, może problem dotyczy tylko danej partii. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Megane III 2013 z silnikiem 1.6 i skrzynią 6-ką coś tam trochę było słychać przy 60 ale powiedział bym, że w normie. Teraz kupiłem 1.3 140 KM i powiem tak: jest idealna cisza, skrzynia pracuje bez zarzutu odgłosów zero. Więc może problem dotyczy tylko wersji 115 KM...

Edytowane przez artur-wiater
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już tydzień po wizycie w ASO związanej z korektą zbieżności. Przy okazji starano się nagrać dźwięk podczas jazdy,  ale podobno słabo słychać... Ponadto starano mi się wmówić,  że nic nie słychać. Na razie jestem cierpliwy...

Przy okazji byłem w salonie i sprzedawca wygadał mi się,  że coraz więcej ludzi zgłasza się z podobnym problemem związanym z dziwnymi dźwiękami z okolic skrzyni biegów. 

Teraz najlepsze:

Serwisy nie mają pojęcia jaki olej trzeba lać do tego silnika (pytałem w dwóch). Są dwie opcje:

5W-30 norma RN17

0W-20 norma RN17FE.

Obstawiam, że to będzie ten drugi. Chciałem sobie kupić 1l  na ewentualne dolewki, ale nie otrzymałem odpowiedzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, seimi napisał:

 dwie opcje:

5W-30 norma RN17

0W-20 norma RN17FE.

Obstawiam, że to będzie ten drugi. Chciałem sobie kupić 1l  na ewentualne dolewki, ale nie otrzymałem odpowiedzi. 

 

Raczej pierwszy. ASO stosuje olej z normą RN17.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Phil_ips napisał:

 

Raczej pierwszy. ASO stosuje olej z normą RN17.

Wydaje mi się,  że norma RN17FE stosowana jest w przypadku filtra FAP, ale mogę się mylić. Dobrze byłoby gdyby był to olej 5W-30, bo ten drugi jest strasznie drogi.

Przy okazji napisałem jeszcze reklamację do Renault Polska i otrzymałem odpowiedź,  że bardzo im przykro oraz że serwis dołoży wszelkich starań aby usunąć usterki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Dziwne dźwięki - Megane IV 1.3

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!