Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne dźwięki - Megane IV 1.3


Rekomendowane odpowiedzi

seimi ja byłam na wymianie oleju jakieś dwa miesiące temu . Serwis na podstawie numeru vin stwierdził iż powinien być to olej 5W30 RN17 ale niestety takiego wówczas nie posiadał .

Znaleźiśmy i zakupiliśmy olej spełniający te normy - Neste Pro C2/C3 5W-30 ( za 6 l -250zł) . Po naszej wymianie serwis sprowadził Elfa o takiej specyfikacji , który dostępny jest prawdopodobnie tylko w ASO ( na opakowaniu ma dopisek Renault) Nawet na stronie Elfa nie ma oleju 5W30 spełniającego normę  RN17 .

Edytowane przez asiulka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zachodzie jest już dostępny olej spełniający normę RN17. 

ELF EVOLUTION RN-TECH ELITE 
5W-30

Jest dostępny w opakowania 1L, 5L i w beczkach. 

Kolejnym olejem, który spełnia normę Renault jest holenderski Eurol w cenie ok 130 zł za 5L. 

Oleje FE mają za zadanie dodatkowo oszczędzać paliwo. 

Edytowane przez Phil_ips
Edycja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle wymyślili olej, którego sami nie mają.

 

Tak dodatkowo - to jest pomyłka w tytule jak i w całym temacie - ten silnik nie ma FAP'a (takowy tylko w grupie PSA).

Ten silnik ma - GPF (Gasoline Particulate Filter), oznaczane także jako OPF (Ottopartikelfilter).

 

Ja wiem, że to taki pospolity synonim jak - klimatyzacja automatyczna to "klimatronic" - ale ktoś będzie szukał po prawdziwych nazwach i szukajka nic nie wyświetli.

Edytowane przez MarcinDe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MarcinDe: A to nie jest tak, że GPF i FAP to jedno i to samo, tylko pierwszy skrót jest z języka angielskiego, a drugi z francuskiego (i dlatego francuskie marki jak Peugeot czy Renault się nim posługują)? Nawet w cenniku na stronie renault masz TCe xxx FAP...

Edytowane przez goku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na cenniki nie patrzyłem, ale jest to możliwe bo z francuskiego FAP to po prostu filtr cząstek stałych (sprawdziłem tłumaczenie) - i nie ma w tej nazwie rozgraniczenia diesel/benzyna.

Tylko w angielskich/niemieckich nazwach jest rozgraniczenie benzyna/diesel.

 

Moja pomyłka - przyznaję się :rolleyes:

 

Naprawdę czy to nie można jednej nazwy ogólnoświatowej określić. 

Edytowane przez MarcinDe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.03.2019 o 16:40, artur-wiater napisał:

Miałem Megane III 2013 z silnikiem 1.6 i skrzynią 6-ką coś tam trochę było słychać przy 60 ale powiedział bym, że w normie. Teraz kupiłem 1.3 140 KM i powiem tak: jest idealna cisza, skrzynia pracuje bez zarzutu odgłosów zero. Więc może problem dotyczy tylko wersji 115 KM...

 

Idąc dalej, czy w wersji 115 KM mamy do czynienia z inną skrzynią biegów niż w wersji 140 KM ?

Pozdrawiam

Janek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zobaczymy... Bo za jakiś tydzień lub dwa sam stanę się beta-testerem megane 1,3 TCE 140 KM. Obym bez żalu rozstawiał się z megane 3, takie mam przynajmniej marzenie. Nie potrafię przełknąć krótkiej skrzyni w megane 3 ( 72 km/h na 6  biegu przy 2000 obr), w megane 4 przełożenia są zdecydowanie dłuższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specjalnie odbyłem jazdę próbną Megane IV (1,3 TCE 140 km)  żeby to sprawdzić. Tam przy 2000 obr na 6 biegu jest około 90 km /h.

" A śmiem twierdzić, że ta 6 w Megance to jak między 4-5 w pięciu biegowym manualu " - to potwierdzam, niestety (Megane III 1,6).

Edytowane przez janek072
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej megane  III 1.4 tce na 6 biegu przy 2 tys. jest 82 km /h zainteresowałem się tym jak mój kolega z pracy jechałem ze swoim kumplem nowo odebranym tipo w sobotę t-jetem lounge i gadał mi w samochodzie że tipo się dużo bardziej zbiera z 3 czy 4 od mojego tce a jest słabsze i cięższe nie chciałem mu dać się przekonać twierdząc że to jego subiektywne odczucie i pewnie przebieg momentu jest bardziej gwałtowny niz w mojej 1.4 tce;  ale czytając rożne testy ma on chyba racje na biegu 4 przy 60-100 tipo ma 6,5 sek. 1.4 tce 7.8 sek. wiec poszukałem jakie obroty ma tipo na poszczególnych biegach i porównałem z meganką  przy 2 tys. tipo ma na 4 biegu 55km/h na 5 biegu 65 km/h i na 6 biegu 75km/h w megance odpowiednio 57 , 68 , i 82 km/h także w 1.3 tce zastosowali fajna długą skrzynie która szczególnie na 6 biegu ma 90km/h zmniejsza spalanie i poziom hałasu ; chociaż elastycznośc może być gorsza od tych 2 modeli.

Edytowane przez Gość
błąd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby bylo ekonomicznie to na 6 biegu by musiało być 1.5tyś obrotów przy 90km/h. O elastyczność nie dbam bo po to są inne biegi żeby zredukować i wyprzedzić jak jest potrzeba.

To że zastosowali 6 biegową skrzynie w Megi 3 to dla nich strzał w kolano i dla niektórych użytkowników męka. Z ekonomią to nie ma nic wspólnego. Słabsze auta albo o takiej samej mocy i wadze ze skrzynią 5 biegową przyspieszają lepiej i mają mniejsze spalanie. W Megi 4 widzę poprawili to lekko co i tak jest za mało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego między innymi sprzedałem swoją trójkę. Ta skrzynia to pomyłka niestety, w aucie głośno, ciągle trzeba wachlować drążkiem a oszczędności w zużyciu paliwa bardzo wątpliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Renia08 napisał:

Żeby bylo ekonomicznie to na 6 biegu by musiało być 1.5tyś obrotów przy 90km/h. O elastyczność nie dbam bo po to są inne biegi żeby zredukować i wyprzedzić jak jest potrzeba.

To że zastosowali 6 biegową skrzynie w Megi 3 to dla nich strzał w kolano i dla niektórych użytkowników męka. Z ekonomią to nie ma nic wspólnego. Słabsze auta albo o takiej samej mocy i wadze ze skrzynią 5 biegową przyspieszają lepiej i mają mniejsze spalanie. W Megi 4 widzę poprawili to lekko co i tak jest za mało. 

 

Ale głupoty. Ciekawe skąd przy takich obrotach wziął byś Nm do pokonania oporów powietrza. 

Widze ze na forum sami konstruktorzy ;)

Skrzynia w 6 bieg w tce jest świetna. Przy 180km/H 4 tys obrotów. Cisza i spokój w aucie.

W 1,6 taka skrzynia faktycznie jest bez sensu. Za mało momentu. Wysoko położona moc itp. Ale jakby miał 6 z tce to po prostu by na niej zwalniał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Dziwne dźwięki - Megane IV 1.3

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!