Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana sworznia wahacza przód


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

podczas kontroli w ASO stwierdzili konieczność wymiany sworznia wahacza z przodu.

Pytanie moje, to czy nie przesadzili z wyceną tj.

sworzeń 70 zł, wymiana 250zł - podobno z tego powodu, że jest nitowana i trzeba rozwiercać.

Z analizy forum wnioskuję, że korzystniej jest wymienić cały wahacz (wtedy pewnie od razu z obu stron) - czy faktycznie ?

 

Edytowane przez pi0trek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry sworzeń kosztuje ponad stówkę. Lamforder nawet 160. Pomyśl ile jest warty nowy wahacz, którego sam skład części jest równy z kompletną podróbą. Jedna porządna dziura i kupujesz kolejny. Korozję masz na nim po dwóch zimach. Żeby wykrzywić stary oryginał to już trzeba być mistrzem.

Sama wymiana sworznia z rozwiercaniem warta jest do 150 zł. Wymiana jednego wahacza dwa razy tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, pi0trek napisał:

wymienić cały wahacz (wtedy pewnie od razu z obu stron)

Nie ma takich wskazań.Jak tuleje ok to według mnie lepiej wsadzić dobry sworzeń niż kiepski cały wahacz.

Edytowane przez krzychu73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem wam, że ciekawa dyskusja i ciężka decyzja do podjęcia.

Linkowany wahacz OE Reanult, jest szeroko dostępny w hurtowniach motoryzacyjnych. Można kupić w granicach 200-250 złotych. Febi za za 160-170, a Meyle za 250-270 złotych.  Ale  szczerze mówiąc nosi wszelkie znamiona wskazujące na produkt produkowany dla Renault. Jest na sworzniach TRW. Sprzedaje się dobrze, zwrotów reklamacji brak. Myślę, mogę się mylić, produkowany jest w Turcji, zresztą jak wiele podzespołów Renault.

Bardzo dobry sworzeń LMI35018 to koszt około 80-110 złotych, 50-70 złotych za Febi,Meyle, NK do 20-30 złotych za Maxgear.

A i jeszcze ewentualnie tuleje, to koszt w granicach 120-150 złotych za dwie Lemforder.

Jeżeli tuleje są w dobrym stanie, wymieniłbym chyba tylko sworzeń.

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny dylemat w 14 letnim Megane II. Tam do wymiany trzeba sworzeń wycisnąć praską hydrauliczną. Ręczną nie ma podejścia, więc trzeba wyciągnąć wahacz rozbierając pół przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi, decyzja była szybka :)

ASO - sworzeń 75 zł robota 160 zł (jak widać robocizna staniała :) )

Niestety nie wiem jakiego producenta sworzeń zamontowali ...

Edytowane przez pi0trek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.01.2019 o 21:22, pi0trek napisał:

Dzięki za podpowiedzi, decyzja była szybka :)

ASO - sworzeń 75 zł robota 160 zł (jak widać robocizna staniała :) )

Niestety nie wiem jakiego producenta sworzeń zamontowali ...

Rozumiem, ze to cena z ustawieniem geometrii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Wymiana sworznia wahacza zajęła mi 3 godziny, pewnie dlatego że mam małe doświadczenie, ale te upierdliwe nity też narobiły problemu. Była szlifierka, młotek, przecinaki, młot, punktaki, wyprasowywanie lewarkiem itp. co tylko dało się wymyślić. Zamontowałem TRW na śrubach. Nie wiem jaki byłby koszt u mechanika, ale radzę nowicjuszom dobrze się zastanowić czy nie lepiej wymienić cały wahacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!