Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Delikatne odgłosy stukania z przodu, jak się upewnić czy to łącznik


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od jakichś 2-3 tyg zacząłem słyszeć delikatne odgłosy głuche stuki-puki z zawieszania auta, zaczyna to delikatnie narastać. Poruszałem na postoju autem na boki i dźwięk dochodzi z przodu. Pierwsze diagnoza najbardziej optymistyczna wymiana to łączniki stabilizatora (mam w krk oryginały za 70zlsztk) ale teraz już nie jestem pewien czy to łączniki i nie bardzo wiem jaki się upewnić.

Wczoraj tez podczas jazdy zacząłem lekko ruszać kierownicą w prawo i lewo i pukanie było lepiej słyszalne, generalnie jest tylko słyszalne przy niewielkich prędkościach i jakby "na równej" nawierzchni, np nie słychać na progach zwalniających.

Jakaś rada jak się upewnić kótry to element, czy może jest jakiś test podczas jazdy/ruszania który potwierdzi, że to łączniki.

 

PS.

oryginalny przebieg 120tyś , jak do tej pory nic nie wymieniane w zawieszaniu.

Edytowane przez gophfer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To aż dziwne, że Ci łączniki wytrzymały te 120kkm :) Jak się upewnić? Jechać do mechanika lub na SKP i niech sprawdzą. U mechanika u którego możesz wymienić za diagnozę nie zapłacisz, na SKP pewnie wezmą z 20 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w poprzednim aucie sam wymieniałem kilka razy, bo padały co 1-2 lata, w M3 patrzyłem i również wymiana nie będzie trudna, jedyne czego się obawiam że to stukają gumy na stabilizatorze a ta wymiana to już nie należy do łatwych a co za tym idzie tanich :( (sam się nie podejmę opuszczenia wózka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj podniosłem przód, obydwa koła luźne i zlokalizowałem że pukanie jest jednak  z lewej strony, i jak ruszam kołem góra-dół (w pionie) nie stuka, natomiast stuka tylko jak ruszam przód-tył ( w poziomie), natomiast jak auto stoi normalnie ruszając nim na boki (czyli jakby  w pionie) słychać pukanie. Gumy na wahaczu wyglądają dobrze, na łącznikach również spodziewałem się, że jak podniosę koła to wyczuje jakiś luz na łącznikach ale albo nie umiem albo ich nie ma. Luzu na sworzniu wahacza nie ma, nie widać a sąsiad mówi że to może być sworzeń wahacza no i teraz zgłupiałem.

 

Edytowane przez gophfer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, gophfer napisał:

natomiast stuka tylko jak ruszam przód-tył ( w poziomie)

Ewidentnie drążek lub końcówka drążka.

Na łącznikach nie sprawdzisz luzu gdy samochód jest uniesiony ponieważ jest on naprężony. By w 100 % sprawdzić łącznik stabilizatora musisz go przynajmniej  z jednej strony wymontować i wtedy sprawdzać luz w główkach łącznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, gophfer napisał:

Wczoraj podniosłem przód, obydwa koła luźne i zlokalizowałem że pukanie jest jednak  z lewej strony, i jak ruszam kołem góra-dół (w pionie) nie stuka, natomiast stuka tylko jak ruszam przód-tył ( w poziomie), natomiast jak auto stoi normalnie ruszając nim na boki (czyli jakby  w pionie) słychać pukanie. Gumy na wahaczu wyglądają dobrze, na łącznikach również spodziewałem się, że jak podniosę koła to wyczuje jakiś luz na łącznikach ale albo nie umiem albo ich nie ma. Luzu na sworzniu wahacza nie ma, nie widać a sąsiad mówi że to może być sworzeń wahacza no i teraz zgłupiałem.

 

Może stukanie być na maglownicy, drążki i końcówki będą dobre. Luz się robi pomiędzy listwa a obudową, przeważnie po prawej stronie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby drążki kierownicze które idą do magla wybić na dołkach, musiałbyś jeździć po progach zwalniających ze skreconymi kołami i mieć ponad 200tys przebiegu. Moje byłe Mondeo co miało 300 tyś przebiegu miało je w bez ludów. Jedyne co moze bić w poziomie to końcówki drążków kierowniczych w dotakunjak czujesz luz na kole. Łączniki stabilizatora najczęściej stukają w pionie. Na bank masz do wymiany końcówki drążków + łączniki stabilizatora. Kup dobrej jakości bo ja wymieniłem 10 tyś temu na jakieś zamienniki i już puka znowu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mogę, na stacji SKP zapłacisz max 20 pln za  diagnozę. Po co bawisz się w zgadywanie ?

Na tym forum jest może z 10 mechaników a i tak żaden nie poda odpowiedzi na podstawie twoich postów. 

Jedź do fachowca = zęby też sobie sam leczysz czy jednak polegasz na dentyście ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakos niestety nie ufam mechanikom samochodowym , nie mam żadnego sprawdzonego/zaufanego większość to sciemniacze, wymienia mi pół zamieszania zanim stwierdza co tak naprawdę puka :(

Edytowane przez gophfer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam słów.....na SKP pracują specjaliści i na pewno nikt nie będzie Ciebie chciał naciągnąć. W najgorszym wypadku, jak zepsute jest coś poważnego, to zatrzymają Ci dowód.

 

Pogadaj ze znajomymi, może mają kogoś godnego polecenia, a jak nie ufasz to zawsze masz ASO

Bo na chwilę obecną to wygląda tak że Ty się nie znasz, pytasz na forum żeby ktoś zdiagnozował na odległość - przyznasz że to bez sensu :), a w tym czasie masz niesprawny samochód który sam się nie naprawi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SKP nie ma żadnego interesu w tym żeby kogoś naciągnąć na wymianę części. Przecież oni nie świadczą takich usług ani sprzedaży części.

52 minuty temu, Sarna1 napisał:

W najgorszym wypadku, jak zepsute jest coś poważnego, to zatrzymają Ci dowód.

Wydaje mi się, że nie mają takiego prawa. Dowodu przecież nawet nie trzeba z sobą wozić, a to nie będzie przegląd rejestracyjny tylko dodatkowa kontrola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano mają, zatrzymują blankiet :

 

4. Czy stacja kontroli pojazdów może zatrzymać dokument elektronicznie?
Diagnosta nie ma możliwości zatrzymania dowodu elektronicznie. Dokument może być zatrzymany przez diagnostę fizycznie a informacja o tym zatrzymaniu jest przekazywana do centralnej ewidencji pojazdów.

5. W jaki sposób postępować ma diagnosta w stacji kontroli pojazdów, gdy wystąpią przesłanki do zatrzymania dowodu rejestracyjnego?
Diagnosta postępuje na dotychczasowych zasadach – w przypadku wystąpienia przesłanek do zatrzymania dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego) zatrzymuje dokument i przesyła go do organu, który go wydał. Diagnosta nie ma możliwości zatrzymania dowodu elektronicznie. Nie ma również możliwości zwrotu zatrzymanego dokumentu. W tym przypadku zwrotu dokumentu może dokonać wyłącznie organ, który go wydał (właściwy starosta).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!