Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Delikatne odgłosy stukania z przodu, jak się upewnić czy to łącznik


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od jakichś 2-3 tyg zacząłem słyszeć delikatne odgłosy głuche stuki-puki z zawieszania auta, zaczyna to delikatnie narastać. Poruszałem na postoju autem na boki i dźwięk dochodzi z przodu. Pierwsze diagnoza najbardziej optymistyczna wymiana to łączniki stabilizatora (mam w krk oryginały za 70zlsztk) ale teraz już nie jestem pewien czy to łączniki i nie bardzo wiem jaki się upewnić.

Wczoraj tez podczas jazdy zacząłem lekko ruszać kierownicą w prawo i lewo i pukanie było lepiej słyszalne, generalnie jest tylko słyszalne przy niewielkich prędkościach i jakby "na równej" nawierzchni, np nie słychać na progach zwalniających.

Jakaś rada jak się upewnić kótry to element, czy może jest jakiś test podczas jazdy/ruszania który potwierdzi, że to łączniki.

 

PS.

oryginalny przebieg 120tyś , jak do tej pory nic nie wymieniane w zawieszaniu.

Edytowane przez gophfer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To aż dziwne, że Ci łączniki wytrzymały te 120kkm :) Jak się upewnić? Jechać do mechanika lub na SKP i niech sprawdzą. U mechanika u którego możesz wymienić za diagnozę nie zapłacisz, na SKP pewnie wezmą z 20 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w poprzednim aucie sam wymieniałem kilka razy, bo padały co 1-2 lata, w M3 patrzyłem i również wymiana nie będzie trudna, jedyne czego się obawiam że to stukają gumy na stabilizatorze a ta wymiana to już nie należy do łatwych a co za tym idzie tanich :( (sam się nie podejmę opuszczenia wózka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj podniosłem przód, obydwa koła luźne i zlokalizowałem że pukanie jest jednak  z lewej strony, i jak ruszam kołem góra-dół (w pionie) nie stuka, natomiast stuka tylko jak ruszam przód-tył ( w poziomie), natomiast jak auto stoi normalnie ruszając nim na boki (czyli jakby  w pionie) słychać pukanie. Gumy na wahaczu wyglądają dobrze, na łącznikach również spodziewałem się, że jak podniosę koła to wyczuje jakiś luz na łącznikach ale albo nie umiem albo ich nie ma. Luzu na sworzniu wahacza nie ma, nie widać a sąsiad mówi że to może być sworzeń wahacza no i teraz zgłupiałem.

 

Edytowane przez gophfer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, gophfer napisał:

natomiast stuka tylko jak ruszam przód-tył ( w poziomie)

Ewidentnie drążek lub końcówka drążka.

Na łącznikach nie sprawdzisz luzu gdy samochód jest uniesiony ponieważ jest on naprężony. By w 100 % sprawdzić łącznik stabilizatora musisz go przynajmniej  z jednej strony wymontować i wtedy sprawdzać luz w główkach łącznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, gophfer napisał:

Wczoraj podniosłem przód, obydwa koła luźne i zlokalizowałem że pukanie jest jednak  z lewej strony, i jak ruszam kołem góra-dół (w pionie) nie stuka, natomiast stuka tylko jak ruszam przód-tył ( w poziomie), natomiast jak auto stoi normalnie ruszając nim na boki (czyli jakby  w pionie) słychać pukanie. Gumy na wahaczu wyglądają dobrze, na łącznikach również spodziewałem się, że jak podniosę koła to wyczuje jakiś luz na łącznikach ale albo nie umiem albo ich nie ma. Luzu na sworzniu wahacza nie ma, nie widać a sąsiad mówi że to może być sworzeń wahacza no i teraz zgłupiałem.

 

Może stukanie być na maglownicy, drążki i końcówki będą dobre. Luz się robi pomiędzy listwa a obudową, przeważnie po prawej stronie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby drążki kierownicze które idą do magla wybić na dołkach, musiałbyś jeździć po progach zwalniających ze skreconymi kołami i mieć ponad 200tys przebiegu. Moje byłe Mondeo co miało 300 tyś przebiegu miało je w bez ludów. Jedyne co moze bić w poziomie to końcówki drążków kierowniczych w dotakunjak czujesz luz na kole. Łączniki stabilizatora najczęściej stukają w pionie. Na bank masz do wymiany końcówki drążków + łączniki stabilizatora. Kup dobrej jakości bo ja wymieniłem 10 tyś temu na jakieś zamienniki i już puka znowu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mogę, na stacji SKP zapłacisz max 20 pln za  diagnozę. Po co bawisz się w zgadywanie ?

Na tym forum jest może z 10 mechaników a i tak żaden nie poda odpowiedzi na podstawie twoich postów. 

Jedź do fachowca = zęby też sobie sam leczysz czy jednak polegasz na dentyście ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakos niestety nie ufam mechanikom samochodowym , nie mam żadnego sprawdzonego/zaufanego większość to sciemniacze, wymienia mi pół zamieszania zanim stwierdza co tak naprawdę puka :(

Edytowane przez gophfer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam słów.....na SKP pracują specjaliści i na pewno nikt nie będzie Ciebie chciał naciągnąć. W najgorszym wypadku, jak zepsute jest coś poważnego, to zatrzymają Ci dowód.

 

Pogadaj ze znajomymi, może mają kogoś godnego polecenia, a jak nie ufasz to zawsze masz ASO

Bo na chwilę obecną to wygląda tak że Ty się nie znasz, pytasz na forum żeby ktoś zdiagnozował na odległość - przyznasz że to bez sensu :), a w tym czasie masz niesprawny samochód który sam się nie naprawi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SKP nie ma żadnego interesu w tym żeby kogoś naciągnąć na wymianę części. Przecież oni nie świadczą takich usług ani sprzedaży części.

52 minuty temu, Sarna1 napisał:

W najgorszym wypadku, jak zepsute jest coś poważnego, to zatrzymają Ci dowód.

Wydaje mi się, że nie mają takiego prawa. Dowodu przecież nawet nie trzeba z sobą wozić, a to nie będzie przegląd rejestracyjny tylko dodatkowa kontrola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano mają, zatrzymują blankiet :

 

4. Czy stacja kontroli pojazdów może zatrzymać dokument elektronicznie?
Diagnosta nie ma możliwości zatrzymania dowodu elektronicznie. Dokument może być zatrzymany przez diagnostę fizycznie a informacja o tym zatrzymaniu jest przekazywana do centralnej ewidencji pojazdów.

5. W jaki sposób postępować ma diagnosta w stacji kontroli pojazdów, gdy wystąpią przesłanki do zatrzymania dowodu rejestracyjnego?
Diagnosta postępuje na dotychczasowych zasadach – w przypadku wystąpienia przesłanek do zatrzymania dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego) zatrzymuje dokument i przesyła go do organu, który go wydał. Diagnosta nie ma możliwości zatrzymania dowodu elektronicznie. Nie ma również możliwości zwrotu zatrzymanego dokumentu. W tym przypadku zwrotu dokumentu może dokonać wyłącznie organ, który go wydał (właściwy starosta).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!