Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Im done... Brak mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 21.07.2020 o 17:24, corrado napisał:

Czy to możliwe , że mapa się coś sama rozjechała - w zimie miałem rozładowany do amen akumulator . 

Należy wgrać mapę tuningową po kontakcie z jej autorem

 

Dnia 19.07.2020 o 13:22, Andrzej-2010 napisał:

 b/ może trzeba wgrać nowe mapy silnika?

           - konieczna wizyta w V-tuning.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czyli to możliwe , że to właśnie te mapy ( chip tuning ) się same coś poprzestawiały ?? Rozładowany akumulator w zimie ( Podczas lockdownu covid19- nie odpalane auto ok 10dni ).

Czy umawiać się z autorem tych map z prośbą o wgranie tych samych map , które mi wgrywał ? ( ciekawe czy jeszcze je ma bo to było 2 lata temu ). Był on z innego miasta więc to trochę problem ale trudno ...

 

2.Kolejne pytanie co to za firma

" v-tuning "

 

b/ może trzeba wgrać nowe mapy silnika?

           - konieczna wizyta w V-tuning.

 

Czy oni wgrają mi nowe mapy - lepsze na pewno ? Czy auto nie rozwali się ? Jeszcze pytanie czemu akurat w tej firmie mam wgrać nowe mapy ?

3. Czy katalizator zapchany itd czy inne rzeczy typu przestawiony rozrzad / albo uszkodzone wtryskiwacze mogę póki co wykluczyć i nie tracić na to energii ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, corrado napisał:

1. Czyli to możliwe , że to właśnie te mapy ( chip tuning ) się same coś poprzestawiały ??

Nie będziemy doktoryzować się ;

   -  prościej i skutecznie - to wgrać istniejącą tuning mapę dla tego silnika,

20 minut temu, corrado napisał:

2.Kolejne pytanie co to za firma

" v-tuning "

Korzystałem z danych tej firmy przy prezentacji CHIP TUNING RENAULT MÉGANE HATCHBACK 1.5 DCI 86 KM 63 KW

26 minut temu, corrado napisał:

3. Czy katalizator zapchany itd czy inne rzeczy typu przestawiony rozrzad /

albo uszkodzone wtryskiwacze mogę póki co wykluczyć i nie tracić na to energii ? 

To się okaże jak wgrasz tuning mapę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.nie rozumiem, co to znaczy - nie będziemy doktoryzować się ? możesz to rozwinąć ?

2.czyli to przypadkowe wskazanie na tą firmę ? nie znasz jej prac osobiście ?

3.akurat najszybciej chyba jednak byłoby mi sprawdzić katalizator ...  niż jechać do tamtego miasta tunera i prosić o wgranie ponowne mapy... oczywiście jakbym uporał się ze śrubami na turbo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, corrado napisał:

nie będziemy doktoryzować się ? możesz to rozwinąć ?

Na 100 % nie znam odpowiedzi na zadane pytanie, że to właśnie te mapy ( chip tuning ) się same coś poprzestawiały ??

 -  ale analogicznie jak w przypadku systemu operacyjnego komputera,

 -  w przypadku jego zapchania - przeprowadza się reinstalacje systemu,

12 minut temu, corrado napisał:

2.czyli to przypadkowe wskazanie na tą firmę ? nie znasz jej prac osobiście ?

Tak - przykładowo,

13 minut temu, corrado napisał:

niż jechać do tamtego miasta tunera i prosić o wgranie ponowne mapy...

Powinna być możliwe, podobnie jak z systemem operacyjnym Windows 10, przesłać internetowo oprogramowanie tuning mapy.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odłączyłem znów przepływomierz i wybrałem się na przejażdżkę . Auto jechało praktycznie prawie tak samo jak z przepływomierzem . Taki sam prawie miało dolny zakres jak i górny. Zrobiłem też pomiar perfexpert i praktycznie wyszło tylko -4KM (96  vs 103 KM) mniej i -8Nm (  224 vs 232 Nim ) od tych z podlaczonym przepływomierzem. Czyli aplikacja potwierdza moje odczucia. Czy to może oznaczać że przeplywomierz jednak jest już padniety? Skoro nie ma prawie różnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, corrado napisał:

Dzisiaj odłączyłem znów przepływomierz i wybrałem się na przejażdżkę .

Auto jechało praktycznie prawie tak samo jak z przepływomierzem .

Taki sam prawie miało dolny zakres jak i górny.

Poprzednio napisałeś ;

     - Przepływomierz był wymieniany na inny z używanych z allegro nic to nie zmieniło w odczytach, 

1/ Po odpięciu przepływomierza komputer przyjmuje wartości serwisowe ;

       - silnik będzie chodził, ale jego osiągi nie będą właściwe,

       - zużycie paliwa wzrośnie,

       - jeżeli jest znacząco uszkodzony przepływomierz, to auto powinno zacząć przyśpieszać prawidłowo,

       - przy niewielkim zużyciu, nie będzie różnicy czy jest podłączony czy nie;

            - mimo to po zastosowaniu oryginału nowego przepływomierza, okazywało się, że jest uszkodzony,

2/ Warto przestudiować temat ; Przepływomierze masowe powietrza ,

3/ Wg; mnie, przy takim przebiegu należy zakładać konieczność wymiany;

         - przepływomierza;  

               -  tylko oryginał,

               -  zamienniki się nie sprawdzają,

        -  egr- u ; były przypadki ukruszenia egr-u na skutek zużycia.

               

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wiem , że tak pisałem ale naprawdę tak było. Nie mam powodów kłamać . Mam dwa już przepływomierze na podmianę ( wszystkie używki tanio z allegro ) czyli w sumie 3 . Sprawdzałem wszystkie i ten obecny chyba najlepiej działał albo tak samo jak dwa pozostałe. I jeździłem kiedyś kawałek bez przepływki podłączonej i wg mnie było ciapkę gorzej. Dzisiaj jechałem znów bez przepływki podłączonej i jechał tak samo jak z przepływką . Dzisiaj tylko zmierzyłem moc tą aplikacją i jak widać praktycznie wyszło to samo co podpiętą - choć oczywiście może być też mały błąd wkradziony przy pomiarze - nie rozgrzane do końca auto, auto jechało na przeciwko itd. NIe mierzyłem też logów z DDT2000 przy pełnym przyspieszeniu od 1500 do 4000tys obrotów. Może to jutro zrobię. Ale to może wskazywać na przepływkę ?

Może nie jest do końca padnięta ale zaczęła jakiś czas temu padać ... ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, corrado napisał:

Może nie jest do końca padnięta ale zaczęła jakiś czas temu padać ... ? 

Może tak być,

Aby się o tym przekonać, należy zakupić oryginał ;

    - wszelkie zamienniki i używki nie prowadzą do oczywistych wniosków!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bój się używek. Ja np kupiłem używaną przepustnice za 40 zl bo moja byla walnięta. Założyłem i po temacie. I w czym problem, że używka? Nie słuchaj bo tak to możesz wydać tyle kasy, że drugi silnik za to kupisz i założysz w cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może kupię kolejną przepływkę używaną . Tylko problem w mojej przepływce używanej taki , że do mojego auta zawsze to będą 10letnie przepływki używane bo po 2011r już wsadzali inny model. Czy te 10lat to mimo wszystko sama przepływka z siebie nie "skoroduje" etc nawet jeśli będzie miała mały przebieg ?

 

Kolejna sprawa zrobiłem znowu logi przez DDT2000 przy pełnum bucie w podłogę 1500-4000obr ( przepływka podłączona )

1 kolumna - czas sekundy

3. temp powietrza

4. ciśnienie atmosferyczne 

5. procent wcisniecia pedału gazu

6. ciśnienie rail pressure zadane

7. ciśnienie rail otrzymane

8. ciśnienie doładowania zadane

9. ciśnienie doładowania otrzymane

10. ciśnienie doładowania zadane ( ale pomiar z innego bloku ecm)

11. ilość powietrza zasysanego zadana

12. ilość powietrza zasysanego otrzymana

13. obroty rpm silnika

 

Co mi się tu rzuca w oczy, że zawsze w okolicach 1700 i 1800 obrotów ciśnienie na magistrali CR jest mniejsze niż zadane od 20 do ok 100barów. Oczywiście w tym samym momencie brakuje też sporo ciśnienia doładowania - prawie 400mbarów , ilość powietrza też jest oczywiście w tyle z zadanymi ... później dopiero się to niby pokrywa, czyli powyżej 2100obrotów . Choć ilość powietrza też później spada badanego przez MAF mimo, że ciśnienie doładowania jest ok w powiedzmy 3900rpm ...

 

Nie wiem czy to wina jednak ciśnienia paliwa czy przepływomierza ogólnie rzecz biorąc, co tnie pierwsze paliwo...

datalog.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, corrado napisał:

Co mi się tu rzuca w oczy, że zawsze w okolicach 1700 i 1800 obrotów ;

  - ciśnienie na magistrali CR jest mniejsze niż zadane od 20 do ok 100 barów.

  - Oczywiście w tym samym momencie brakuje też sporo ciśnienia doładowania - prawie 400 mbarów ,

  - ilość powietrza też jest oczywiście w tyle z zadanymi ... później dopiero się to niby pokrywa, czyli powyżej 2100 obrotów .

Uważam, że warto zainteresować się elektrozaworem podciśnienia turbiny,

Jest jednym z elementów na który wpływa ccd oraz przepływomierz,

                                 1793418887_elektrozawrdacia.thumb.png.356280682bf2a58903b83cea337d49f2.png

Do kontroli;

    a/ szczelnością i drożnością wężyków podciśnienia,

    b/ drożność zaworu,

    c/ zmianą charakterystyki zaworu,

    d/ czyszczenie styków zaworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już zmieniałem to ;)

Nic nie zmieniło się. Poza tym szczelność jest super na tip top w tych przewodach.Ten elektrozawór rzadko się psuje bo tam nic skomplikowanego jest jedna cewka . przeplywomierz to co innego... Musi szybko dokładnie mierzyć i jeszcze cały czas w ciężkich warunkach pracuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, corrado napisał:

Już zmieniałem to ;)

Elektrozawór ten steruje zaworem upustowym turbiny.

Sprawdź;

  -  jaką temperaturę widzi sterownik na zimnym i gorącym silniku?

           - czy wartości ze sterownika pokrywają się z danymi wskaźnika na kokpicie auta?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!