Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy Megane 4 to kandydat do pobicia „ psującej się” Alfy Romeo, Laguny „królowej lawet”? co sądzicie?


Rekomendowane odpowiedzi

Czy ogrom usterek tego modelu postawi go na szczycie awaryjności? Co sądzicie. Gdybym chciał aby w tym aucie działało wszystko jak powinno, policzyłem około 10 usterek wymagających aso. Oprócz tych które już zostały „ usunięte”

Edytowane przez Meca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Współczuję koledze @Meca. Wyobrażam sobie co trzeba mieć w głowie i jakie przeżycia za sobą aby tak jechać po aucie, które się kupiło.

Jakbym był prawnikiem to bym Ci za darmo zaoferował swoją pomoc, a tak to pozostaje Ci jej szukać gdzieś indziej. Byłeś u rzecznika praw konsumenta? Działasz aktywnie by dochodzić swoich praw czy tylko jeździsz z reklamacjami do ASO i tutaj narzekasz na swoje auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam czasu na prawników, współczucie nie jest mi potrzebne, mam inne auta do jazdy. O Megane pisze bo pracuje na komputerze więc mogę zerknąć co jakiś czas i napisać. Mam prawo pisać co myślę o Megane 4 , kto się nie zgadza może nie czytać, albo niech mnie przekona że nie mam racji jakimiś sensownymi argumentami.

Edytowane przez Meca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że masz prawo pisać co myślisz. Nie twierdzę inaczej. Z tym, że dziwi mnie, iż olewasz sprawę za grube tysiące, a nie wiem czy wiesz, że auto z takimi wadami (jeśli będą widoczne na zjazdach próbnych) ciężko Ci będzie sprzedać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbet oczywiście że mam świadomość, nawet powiem więcej, obawiam się że za kilka lat Megane 4 będzie miał taką opinię że ciężko będzie go sprzedać za rozsądne pieniądze. Wiec czekam do końca gwarancji i oddaje samochód w rozliczeniu, nie wyobrażam sobie Megane 4 choćby 5 letniego.

@mayn Wszystkie jakie są przez użytkowników tego forum opisywane, ognisko korozji na błotniku tył, drganie maski, przecieki wody do auta, złe spasowanie lamp, zderzaka przód, klapy tył, drzwi przód, ocieranie kalpy tył o lakier, ocieranie klapki wlewu o lakier, stuki tylnej belki, wadliwe łączniki stabilizatora, problemy z odpalaniem okresowe, grzechotanie skrzyni biegów, ruchy drążka zmiany biegów, dziwne dźwięki skrzyni na 5 biegu, zużycie oleju. Szarpanie sprzęgła podczas jazdy, piszczenie sprzęgła podczas wciskania, nie chce mi się więcej pisać a jeszcze jest troche

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche się zgodzę z kolegą Meca  że ogólnie Renault poleciało w kulki z jakością przy Megane IV (III jest lepsze), Talismanie ( Laguna III też), Clio IV( III też chyba bardziej solidne).
Mam w rodzinie np. Kadjara 1.2 TCE który szarpie przy normalnej jeździe (manual) w okolicach 2 tyś obrotów i też serwis nie ogarną tego w 2 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Meca faktycznie nie ciekawie wiedząc że Meganka IV jest produkowana od końca 2015 roku, więc w 1 rok od produkcji producent powinien wyeliminować "choroby wieku dziecięcego" na podstawie zgłoszeń z ASO....

@tomqu86 zgadzam się z Tobą, wygląda na to że jakość Renault znów poleciała w dół po dość solidnym Clio III, Meganie III i Lagunie III. Mój mechanik nie cierpi marki spod spłaszczonego rombu, twierdzi że to klątwa, natomiast dobre zdanie ma o PSA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ja też poleciałem na opinii, że M III było solidne więc pewnie MIV może być tylko lepsza. Niestety w moim przypadku też nie jest ciekawie. Kilka wątków już tu założyłem, niestety. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Meca napisał:

 ruchy drążka zmiany biegów

 

To akurat przypadłość wszystkich MIV z manualną skrzynią i z tego co pamiętam, ktoś pisał, że w MIII było podobnie. Nie uznałbym tego za jakąś wielką wadę, chociaż na początku też mnie to zdziwiło.

 

Lista wad w Twoim egzemplarzu jest rzeczywiście długa i z tego co piszesz, każda z nich objawia się w najgorszy z możliwych sposobów.

Część z nich wystąpiła u mnie, ale nie miała poważniejszych skutków, np. klapa była krzywo spasowana, ale nie obtarła zderzaka i po wymianie odbojów jest OK, jest przeciek w tylnych drzwiach, ale tylko w jednych i będę z tym jechał na uszczelnienie (przy okazji poprawią prawe i lewe), itp.

 

Jak pisałem w innym wątku, dla mnie Renault dało ciała przy projektowaniu i wykonaniu podstawowych systemów/elementów, z którymi nie myślałem, że będą problemy przy obecnym zaawansowaniu technologicznym.

Odpowiadając na pytanie z tematu, nie myślę, że MIV jest kandydatem do tytuły "królowej lawet". Jak na razie nie słychać wielu głosów o poważnych wadach silnika, skrzyni, czy zawieszenia.

Drug sprawa to fakt, że obecnie więcej aut jest kupowanych lub leasingowanych na krótszy okres czasu, niż kiedyś. Wydaje mi się, że coraz mniej ludzi kupuje auta "na lata". A jeśli już to nie wybierają Renault ;-). Ja wybierając swoje miałem świadomość, że za jakiś czas będzie opcja wymiany na inne, niekoniecznie Renault. 

Edytowane przez Tuscan_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, tomqu86 napisał:

Troche się zgodzę z kolegą Meca  że ogólnie Renault poleciało w kulki z jakością przy Megane IV (III jest lepsze), Talismanie ( Laguna III też), Clio IV( III też chyba bardziej solidne).
Mam w rodzinie np. Kadjara 1.2 TCE który szarpie przy normalnej jeździe (manual) w okolicach 2 tyś obrotów i też serwis nie ogarną tego w 2 lata.

III była lepsza...... oj, to nie chciałbym kupić IV. Generacja 3 toi ostatnia meganka jaką kupiłem (a miałem 3). Nie wiem co się dzieje w 4 ale jest generacja 3 była lepsza.... Która jest tandetna. Nigdy nie interesowała mnie jakość samochodu i nie zwracałem uwagi na sposób montażu, spasowania elementów czy usterkowości. A tutaj zauważyłem o co w tym chodzi. Sporo usterek, fakt drobnych ale wolałbym aby się coś zepsuło raz na jakiś czas zapłacić trochę kasy i mieć spokój. Aż strach pomyśleć o 4 modelu. Też zauważam po wpisach, że to raczej słaby model i co chwilę coś wychodzi. 

Edytowane przez dreq02
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowe marudzenie w błędnym przeświadczeniu, że w innych markach jest lepiej. Wystarczy zajrzeć na fora, nawet marek "premium". Tak niestety wygląda teraz motoryzacja - produkcja jednorazówek. Po tylu latach produkcji MIV raczej można stwierdzić, że jest średniakiem w klasie. Zgadzam się, że MIII była bardziej dopracowana, nawet niemieckie gazety zachwalają jako używane. Rozumiem rozgoryczenie autora, ale wypisane usterki daleko mają się do awarii przysłowiowych "królowych lawet". Od tego jest gwarancja, żeby pierdoły usuwać. Jak się ASO nie sprawdza to się jedzie do innego.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!