Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

marusiek91

Megane III phI Megane III LPG - świece do 2.0t 180km - słabszy samochód minimalnie na gazie

Recommended Posts

Witam,

 

Niedawno założyłem gaz BRC SQ32 do mojej Megi 3 2.0t 180km Grandtour. Początkowo troche mi spalał benzyny więc coś pozmieniali gazownicy i wydaje mi się, że na LPG samochód pod koniec biegów (gdy włącza się turbina) nie ciągnie tak fajnie jak na benzynie. Ta różnica benzyna vs LPG  jest na prawdę  minimalna ale jednak ją czuć. Minimalnie lepiej ciągnie samochód przy włączonej turbince na benzynie. Poradzili abym zmienił świece na nowe, tylko co polecanie? Coś mówili o DENSO platynowych. Czy polecacie coś konkretnego pod LPG do 180km? Albo jakieś inne świece? A może miał ktoś podobne doświadczenia jak ja po instalacji gazu w aucie?

 

Porszę o rady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale fachowcy :)

 

masz auto które przy maksymalnym obciążeniu silnika ma duże potrzeby paliwowe :)

instalacja lpg w tym momencie nie wyrabia i przełączała automatyczne na benzynę żeby pokryć zapotrzebowanie-bo lubisz czuć moc. 

 

Gaziarze wyłączyli albo maksymalnie opóźnili moment przełączania i stad to zamulenie. Sama instalacja lpg po prostu nie wyrabia. 

Wymiana świec nic tu nie da. 

 

Kolega forumowy @witman ma duża wiedzę o tce i lpg. Może coś Tobie doradzi. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Sarna1 napisał:

Ale fachowcy :)

 

masz auto które przy maksymalnym obciążeniu silnika ma duże potrzeby paliwowe :)

instalacja lpg w tym momencie nie wyrabia i przełączała automatyczne na benzynę żeby pokryć zapotrzebowanie-bo lubisz czuć moc. 

 

Gaziarze wyłączyli albo maksymalnie opóźnili moment przełączania i stad to zamulenie. Sama instalacja lpg po prostu nie wyrabia. 

Wymiana świec nic tu nie da. 

 

Kolega forumowy @witman ma duża wiedzę o tce i lpg. Może coś Tobie doradzi. 

Dziękuję za odp :). Napisałem do kolegi @witman

 

Czyli mówisz, że pierwsza konfiguracja, którą miałem (dotrysk paliwa przy największym obciążeniu) jest prawidłowa i powinienem powrotem do tego wrócić żeby czuć moc? Jest to jedyne rozwiązanie?  Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
Dnia 27.05.2019 o 17:33, marusiek91 napisał:

Poradzili abym zmienił świece na nowe, tylko co polecanie?

- Nie ma specjalnych świec do gazu,

  Należy używać zalecanych przez producenta, oraz zmniejszyć szczelinę pomiędzy elektrodami do 0,7 mm,

  Okres wymiany świec należy zmniejszyć o połowę,

Dnia 27.05.2019 o 17:33, marusiek91 napisał:

Ta różnica benzyna vs LPG  jest na prawdę  minimalna ale jednak ją czuć.

   -  masz nie fachowo zrobione tzw strojenie instalacji gazowej,

 

 

Edytowano przez Andrzej-2010

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

- Nie ma specjalnych świec do gazu,

  Należy używać zalecanych przez producenta, oraz zmniejszyć szczelinę pomiędzy elektrodami do 0,7 mm,

  Okres wymiany świec należy zmniejszyć o połowę,

- Dotrysk benzyny realizowany jest cały czas, przy bezpośrednim wtrysku benzyny,

   - masz nie fachowo zrobione tzw strojenie instalacji gazowej,

   - dotrysk benzyny nie powinien przekroczyć 10% zużycia LPG, włączając w to paliwo niezbędne do rozruchu silnika.

 

 

Rozumiem. Ale ja tam mam wtrysk pośredni w tym silniku. Nie ma tam bezpośredniego wtrysku. 

A ta przerwa 0,7mm do czego jest potrzebna? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
Dnia 28.05.2019 o 07:37, marusiek91 napisał:

Ale ja tam mam wtrysk pośredni w tym silniku. Nie ma tam bezpośredniego wtrysku. 

Jeżeli jest to silnik 2,0 TCe o mocy 180 KM, to jest tam ;

       - wtrysk benzyny pośredni do komory silnika,

       - wtrysk gazu pośredni, do kanału ssącego,

Dnia 28.05.2019 o 07:37, marusiek91 napisał:

A ta przerwa 0,7 mm do czego jest potrzebna? 

 Raczej wszystkie obecnie świece mają taką przerwę, ale warto to sprawdzić,

Zmniejsza się szczelinę, celem ułatwienia pracy cewką zapłonowym.

Edytowano przez Andrzej-2010

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
11 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Jeżeli jest to silnik 2,0 TCe o mocy 180 KM, to jest tam wtrysk benzyny bezpośredni do komory silnika,

Wtrysk gazu masz pośredni, do kanału ssącego,

 Raczej wszystkie obecnie świece mają taką przerwę, ale warto to sprawdzić,

Zmniejsza się szczelinę, celem ułatwienia pracy cewką zapłonowym

Dziękuję. Czyli reasumując aby samochód miał normalną moc na gazie to dotrysk benzyny przy wyższych obrotach musi jednak być, tak? To normalne? 

Edytowano przez marusiek91

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
Dnia 28.05.2019 o 07:51, marusiek91 napisał:

Czyli reasumując aby samochód miał normalną moc na gazie to dotrysk benzyny przy wyższych obrotach musi być większy ?

 - Tak, jest tam wtrysk pośredni benzyny, 

1/ Czyli reasumując, musi być prawidłowo zestrojona instalacja gazowa, najlepiej w czasie jazdy przy pomocy sondy afr,

2/ Wcześniej, muszą być prawidłowo zestrojone tzw mapy benzynowe.

3/ Najważniejszy - jak zawsze w życiu - jest kumaty instalator i nic się od wieków nie zmieniło pod tym względem.

Edytowano przez Andrzej-2010

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy prawidłowo dobranych elementach instalacji i fachowym zestrojeniu dotrysk paliwa Pb w silniku 2.0TCe F4Rt jest zbędny.

Instalacja BRC.SQ32 przez problemu daje radę z tym silnikiem przy odpowiednim zestrojeniu oczywiście.

Koledze @marusiek91 doradziłem, aby porozmawiał z instalatorami o solidnym strojeniu pod obciążeniem i na trasie z użyciem sondy szerokopasmowej AFR podłączonej do wydechu.

Czekamy na info od kolegi co zdziałał w tym temacie.

 

 

 

 

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lepiej oddaj auto do kumatego gazownika, przy dobrze wystrojonej instalacji i wydajnych komponentach nie powinieneś czuć spadków mocy względem benzyny.

  • +1 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy dobrej instalacji jaką jest BRC.SQ32 i zestrojeniu z użyciem sondy szerokopasmowej AFR oraz wiedzy i doświadczeniu z zakresu takiego strojenia w silnikach doładowanych uzyskuje się lepsze parametry jak na Pb95, ponieważ paliwo LPG ma 102-104 oktany i nowej generacji instalacje LPG potrafią to w skuteczny sposób wykorzystać. 

Przy moich zagazowanych 1.4TCe 160KM na paliwie LPG jest o 6~8Nm więcej.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...