Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki olej wybrać


Rekomendowane odpowiedzi

@omega norma RN0720. Niekoniecznie Castrol . Z tą normą w dobrej cenie jest Valvoline , Eneos ( dużo niewiadomych ) , Motul, Ravenol, Orlen ,Shell  i kilka innych. Castrol też ale już tylko z serii GTX . 

16 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Czy masz włączony start -stop w czasie tych jazd?

Olej elf, to olej z najniższej półki, polecam ;

  -  Valvoline SynPower FE 5W30  albo z wyższej półki;

 -   Millers Oils Trident 5W30 ,

 -  NESTE 5W30 CITY PRO C2 .

Administracjo - po tym poście zaczely się w wiekszosci luźne rozmowy na temat oleju. Nie wnoszą wilele do tego konkretnego przypadku   acz są ciekawe. Proponuje zacząć od nich nowy temat , 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Ale na pewno na głowę przewyższają elf.

 

I co z tego jak lać do 1.33 tce nie można? W mojej poprzedniej Megane III 1.9 dci lałem tylko ELF i przejeździłem bezawaryjnie 230 000 km. Turbina i silnik są w idealnym stanie. Teraz służą nowemu właścicielowi i jestem przekonany, że jeszcze długo pojeździ. Więc IMO to trochę demonizowanie problemu jakości olejów Elfa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając opinie kilku osób tutaj dowiaduję się, że ELF to olej z najniższej półki, że nie warto na nim jeździć.

Powiedźcie dlaczego Renault zaleca właśnie ten olej? Czy tylko z przyczyn handlowych, a nie technicznych?

Czy ktoś ma wiarygodną wiedzę na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, ABCMegane napisał:

Czytając opinie kilku osób tutaj dowiaduję się, że ELF to olej z najniższej półki, że nie warto na nim jeździć.

 

Wynika to z karty danych technicznych oleju oraz z jego właściwości. Jeździj na czym chcesz, zmieniaj oliwe co 30tys jak chcesz. Twoja sprawa. Temat oleju był już wałkowany setki razy na kilku forach,  w tym specjalistycznych. Konkretnie. Z badaniami . 

Są oleje lepsze i gorsze. Za podobne pieniądze mozna kupić lepszy olej niż Elf/ Total ( w wiekszoaci to to samo) 

Dlaczego zaleca ? - 

Zapytaj. Bo to koncern francuski? Bo jest tani? Bo mają umowę ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak pisze kolega Komarek, ten Elf jest olejem mineralnym, ze wszystkimi jego ograniczeniami, także częstotliwości wymiany, nie może być w ogóle porównywany z olejami syntetycznymi, bo to inna liga. Na pewno oleje można porównywać, ale z tej samej półki. Oczywiście że to koncern francuski, więc to dość naturalne, że stosuje je Reno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś przyszła oliwa na wymianę. Jak pisałem- postawiłem na wymiany co 12m i ok 12tyskm . 

Pomimo tego że pisze " full syntetic " - jest to olej na bazie mineralno- syntetycznej. Jak prawie wszystkie C4 / RN0720

20190530_085929.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten "mój" to syntetyk? Bo sam już zgłupiałem hehe Pewnie, że zmienić częściej jest lepiej niż rzadziej, ja jednak zmieniam co 30k km wszystko, wtedy nie muszę pamiętać a ten filtr to zmieniłem czy nie

image.thumb.png.3df5a6d1f03862423be3f0d329e2cbc5.png

Edytowane przez omega
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z fachowcem od środków smarnych o olejach z normą RN0720. Zarówno Valvoline , jak i Motul , Ravenol - to mieszanka bazy mineralnej HC i syntetycznej. Jak większość z tą normą. Ten LM4400 zapewne też.  

Screenshot_20190530-093355_Chrome.jpg

Edytowane przez Komarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, KolaLBN napisał:

 

Pełny syntetyk czy nie?

Poszukaj ma stronie LM..

Pełny syntetyk ( PAO ) 5W40 dla benzyny to na pewno ten 

LM Synthoil High Tech .

Pełne  synyetyki 5w40 to na pewno

Fuchs Titan Race Pro S 5W40 

Millers CFS (NT) 5W40

Mobil 1 Delvac ESP 5W40

 

 

 

Screenshot_20190530-093817_Chrome.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego najpewniej (wg mnie oczywiście, zdania będą podzielone jak we wszystkim) wlewać tego Elfa 5w40, ale interwały wymiany skrócić o 15k względem tego co w instrukcji. Ja osobiście wymieniam co 10-12k. Te ~300zł raz na 10 miesięcy nie spowoduje, że będę musiał wyżerać kit z okien, a przynajmniej sen mam spokojniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!