Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny dźwięk / stuk przy zmianie biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Update: zgodnie z oczekiwaniami, dziś dostałem w ASO oficjalny dokument stwierdzający, że wszystko jest ok. Wcześniejsza wymiana półosi to tylko profilaktyka.

 

Jakieś wieści z UOKiK ? Co powinniśmy przygotować żeby zaczęli się temu przyglądać ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... cytat:"Wcześniejsza wymiana półosi to tylko profilaktyka."

Profilaktyka czego ? 

Profilaktyka «działania mające na celu zapobieganie niekorzystnym zjawiskom, zwłaszcza chorobom»

Więc ta wymiana miała zapobiegać niekorzystnemu zjawisku ( w tym przypadku stukom podczas zmiany biegu) i tak powinno być. Problem w tym, że spieprzyli te półosie i nie mają pojęcia jak to poprawić. Albo inaczej, wiedzą ale zdają sobie sprawę, że to będzie gigantyczny koszt i w związku z tym robią wszystko żeby oddalić roszczenia. Trzeba dać temu zdecydowany odpór. Pozdrawiam

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, tswirek napisał:

Co powinniśmy przygotować żeby zaczęli się temu przyglądać ?

 

Przestać biadolić na tym forum, bo to nic nie daje a zacząć wysyłać pisma do UOKiK. Od czegoś trzeba zacząć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie byłem na umówionej wcześniej wizycie w ASO na wymianę półosi i wysprzeglika. I poinformowano mnie że międzyczasie odbyła się konferencja mechaników Renault i prawdopodobnie półosie nie będą wymienione ponieważ generują tylko dyskomfort akustyczny a nie zagrażają bezpieczeństwu.

A co najlepsze wysprzeglik wymieniają z powodu skrzypiącego sprzęgła ( czyli dyskomfortu akustycznego jak rozumiem).

Paranoja. 

Edytowane przez gal_86
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również dzisiaj byłem w ASO na drugim przeglądzie. Wymienili mi w ramach gwarancji dwie końcówki drążków na normalne, stalowe. W sprawie półosi odpowiadają mi, że faktycznie ten problem Renault zna i obecnie przerzuca się winą z wykonawczą części. Kierownik Serwisu w Zamościu twierdzi, że miał wizytę zarówno techników Renault z centrali jak również przedstawiciela producenta części. Obecnie ma nakazane  nic nie robić z półosiami ponieważ wymiana nie rozwiązuje problemu na stałe. Kierownik twierdzi, że pracują nad rozwiązaniem problemu i decyzje mogą zapadać w najbliższych dniach. Mam dzwonić i się dopytywać. Tyle w temacie. 

BTW wyprzęglik to takie same gówno jak półosie, mi wymienili w tamtym roku na gwarancji i ten nowy też trzeszczy i skrzypi. 

Edytowane przez michal_d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Imię i nazwisko                                                                                                                                                            miejscowość data

adres

kod pocztowy

 

                                                                                                                          Dyrektor Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

                                                                                                                          Delegatura w miejscowość

                                                                                                                          adres

                                                                                                                          kod pocztowy

 

Zawiadomienie

 

Wnoszę o podjęcie interwencji wobec Renault Polska.

Powód złożenia zawiadomienia; odmowa naprawy pojazdu wykazującego niepoprawne działanie układu napędowego.

 

Opis problemu

Poniżej proszę opisać swój problem z największą ilością szczegółów co, gdzie, kiedy z kim. Im więcej szczegółów tym lepiej dla sprawy.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj dostałem taką odpowiedź z RP

 

Szanowny Panie,

 

dziękuję za kontakt z Infolinią Renault Polska.

 

Uprzejmie informuję, że Pana zgłoszenie reklamacyjne zostanie przekazane specjaliście z Działu Obsługi Klienta po uzupełnieniu niezbędnych danych.

W związku z powyższym proszę o podanie następujących informacji, zachowując przy tym ciągłość korespondencji:

Nr VIN samochodu:

Data 1. rejestracji:

Przebieg:

Nazwa Autoryzowanego Partnera Renault, w którym pojazd jest zazwyczaj obsługiwany;

Dane firmy, jeżeli właścicielem pojazdu nie jest osoba fizyczna:

Proszę również o potwierdzenie, że jest Pan właścicielem pojazdu lub osobą upoważnioną do złożenia reklamacji w jego imieniu:

Jednocześnie proszę o informację, jak Renault Polska może Panu pomóc w zaistniałej sytuacji:

 

Opisałem jeszcze raz mój problem i zobaczymy co będzie dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Matizek1 napisał:

Ja wczoraj dostałem taką odpowiedź z RP...

Standardowa odpowiedź z RP. Chyba wszyscy taką dostaliśmy. Muszą coś napisać aby nikt nie posądził ich o brak reakcji na złożoną reklamację.

Kolejną informacją będzie tekst o "dyskomforcie akustycznym". No i klapa.

PISAĆ DO UOKiK!!!

10 godzin temu, Krzychu napisał:

@robo_tnic może warto wrzucić sformatowany plik docx

Nie ma uniwersalnego wzoru. Każdy niech opisze wszystko po swojemu.

Ja opisałem wszystko począwszy od zakupu RM IV poprzez wszystkie zgłoszenia do Renault Polska, wizyty w ASO i wszelkie przeżycia związane z tym "dyskomfortem akustycznym". Prostymi słowami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku wymienili mi na gwarancji na początku lipca obie półosie. Radość trwała dość krótko niestety. Jest o niebo ciszej, ale nadal da się usłyszeć te półosie. Planuje przedłużyć gwarancje i jak będzie głośniej to ponownie interweniować. Podczas diagnozy serwisant od razu wykrył, że to półosie i bez problemu wymienili, ale też wspomniał, że temat jest miedzy renault a producentem półosi spór i każą sobie nagrywać odgłosy itd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaleziona na fejsie odpowiedź RNPL do kolejnego oszukanego użytkownika RNMegane, wg wcześniejszych opisów na tym forum było: "dyskomfort", który teraz zamienił się w "efekt" akustyczny?? Dyskomfort to może za duży był dla RN dyshonor... A w ogóle to ja nie wiem co nam przeszkadza, że się tłucze, przecież taki nowy standard pracy elementów układu napędowego zbadany przez Naczelnego Koordynatora Mechaników Marki wraz ze Służbami z Pionu Nabijania Klientów w Butelkę, w końcu tłucze się  "tylko" jak jest ciepło i w ogóle to nie ma to żadnego wpływu na nic, nawet zapomnieli napisać, że na efekt cieplarniany też nie ma wpływu, co jednak począć skoro będzie coraz cieplej?

image000000.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie od półtora tygodnia RP nie potrafi się odnieść do stuków zgłoszonych  w ASO...tylko, że u mnie stuka i pooszarpuje już i na ciepło i na zimno :D Tak więc nie tylko komfort akustyczny jest zaburzony ?

Edytowane przez Lukasz_Meg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!