Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny dźwięk / stuk przy zmianie biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie!

Informuję, że w dniu dzisiejszym nawiązał ze mną kontakt amigo z serwisu Renault  by poinformować, że mój egzemplarz został wytypowany do wykonania prac serwisowych mających wyeliminować " akustyczną cechę produktu". Podobnież Renault Węgry opracowało patent skutecznie eliminujący okoliczności tejże cechy. Wytypowano w PL kilka aut mający przetestować ten patent. Z tego co udało mi się ustalić w zakres prac serwisowych ma obejmować wymianę obu półosiek i poduszki skrzyni biegów i zastosowanie określonych smarów i klejów. Można się spodziewać,  jeżeli potwierdzi się patent madziarów, większej akcji serwisowej. Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni,

Dostałem odpowiedź z Reno Polska.

Szanowny Panie,

 W nawiązaniu do zgłoszenia dotyczącego samochodu marki Renault Megane nr VIN xxxxxxxx uprzejmie informujemy, że autoryzowany Partner AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O. otrzymał nowe wytyczne odnośnie poruszonego w korespondencji tematu. W związku z powyższym zapraszamy Pana do bezpośredniego kontaktu z Szefem ww. Serwisem i umówienia wizyty w dogodnym dla Pana terminie.
   Dodatkowo pragniemy Pana zapewnić, że w przypadku ewentualnego wystąpienia objawów wiosną/latem 2022 r. rozwiązanie zostanie wprowadzone na koszt firmy Renault Polska Sp. z o.o.
Z poważaniem,
/imię i nazwisko - ale nie wiem czy można podawać/
Koordynator ds. Reklamacji Klientów
Renault Polska Sp. z o.o.

A te "nowe" półosie zaczęły stukćc po niecałych 2 kkm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również otrzymałem takie oto pismo:

Szanowny Panie,
Uprzejmie informujemy, że serwis Wektor otrzymał wytyczne od Służb Technicznych Renault dotyczące stuków półosi w Pańskim samochodzie. Szef Serwisu został powiadomiony w sprawie, będzie się z Panem kontaktował w celu umówienia wizyty w dogodnym dla Pana terminie oraz informował w przedmiotowej sprawie.
Z wyrazami szacunku
(.....................................................)
Koordynator ds. Reklamacji Klientów
Renault Polska
ref:_00Db0cZvn._500672........:ref

 

Od szefa serwisu otrzymałem informację, że oczekują od centrali szczegółów dotyczących zakresu wymiany i technologii naprawy i w kolejnym kroku umówimy termin naprawy.

Więc cierpliwie czekam. Myślę, że chodzi dokładnie 0 wytyczne wskazane przez kolegów powyżej. Morał z tego taki, że warto było "nękać" RP zgłoszeniami reklamacyjnymi. Myślę, że skala problemu uświadomiła decydentom, że nie można dłużej tego ignorować i lepiej poszukać skutecznego rozwiązania problemu. I oby tak było.

Pozdrawiam

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 22.10.2021 o 12:40, Guzik27 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Wiem tyle ci napisałem, wymiana obu półosiek i poduszki skrzyni biegów z zastosowaniem innych rodzajów smarów i klei. Tydzień po wymianie, działa bez zastrzeżeń, tyle że jak powiedziałem w ASO, w tym okresie roku nie ma to żadnej wiarygodności diagnostycznej.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiające czy to usunięcie przyczyny problemu, czy zamaskowanie "efektu akustycznego" ? oraz jak wpłynie to na dalszą pracę innych podzespołów auta, pożyjemy.. potestujemy i zobaczymy :) u mnie na razie ok, chociaż nie wiem czy naprawa była prowadzona już wg. nowego, "węgierskiego patentu". Prawdopodobnie wszyscy przekonamy się jak zrobi się ciepło, Pozdrowienia

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!