Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny dźwięk / stuk przy zmianie biegów


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 30.09.2022 o 19:23, piccolo_princip napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes 

Co ustaliłeś w ASO. W innym wątku deklarowałeś poinformowanie forumowiczów o wyniku ustaleń odnośnie stuków w skrzyni biegów w Twojej Megance

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Mario44 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Byłam w lipcu. Bez jazdy testowej ustalili termin naprawy. Następnie, na moją prośbę mechanik wykonał jazdę testową, w której brałam udział. Dobrze nie ruszył a już śmiał się, i wiedział, co i jak. Wymienili wysprzęglnik i wdrożyli procedurę, jak to określili zalecaną przez producenta. Jakiś smar gdzieś. Wymiana wysprzęglnika ok, bo problem z tym zniknął. Natomiast dźwięki miały zniknąć po pewnym czasie, a bezpośrednio po naprawie miały być mniej słyszalne. Nic się nie zmieniło, poza warunkami atmosferycznymi, które jak wiemy mają na to wpływ. 

Byłam w ubiegłym tygodniu na kolejnej wizycie. Po jeździe testowej, w której też brałam udział usłyszałam, że "nic nie słychać, ale jest chłodno i auto nie jest rozgrzane". Za tydzień kolejny raz zostawiam auto, na zastosowanie kolejnej procedury producenta. I usłyszałam hit:, jeśli znajdzie się skuteczne rozwiązanie to wówczas naprawa/wymiana będzie realizowana nawet w stosunku do aut, dla których gwarancja producenta wygasła. Takie renault jest super!

Dam znać po kolejnej wizycie co i jak.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bardzo optymistyczna informacja z tą akcją serwisową, ale dopóki nie zobaczę swojego numeru VIN na stronie UOKIK'u to nie uwierzę. Usterka nie zagraża bezpieczeństwu to na pewno nie uwzględnią samochodów po gwarancji.

Mam ostatni przegląd w listopadzie i teraz jest zimno i nic nie słychać. Tak na marginesie: chyba tak przyzwyczaiłem się do odpowiedniego puszczania sprzęgła, że ostatnio już nie zauważam kangura podczas zmiany biegu 1 na 2.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 2.10.2022 o 11:04, szwagier24a napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

hej, 

we wtorek odebrałam auto. Wdrożyli coś czego szczegółów, nie podali. Jak na razie jest idealnie... ale czas pokaże.

Nadal podtrzymują stanowisko o wydłużeniu gwarancji na tą konkretną usterkę.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przyszłym tygodniu jadę na przegląd. Jako uwagę zgłosiłem cóż by innego jak stuki pólosi :D żeby nie było, rok temu (we wrześniu) miałem wymienione na nowe po przepychankach z RP, ASO i Dealerem. Na długo nie pomogło bo pierwsze stuki zgłosiłem w grudniu 2021 na przeglądzie, podobno podpora półosi była nie dokręcona...w każdym bądź razie pomogło ale do czasu. Zobaczymy jakie podejście będzie teraz.

W dniu 2.10.2022 o 11:04, szwagier24a napisał:

teraz jest zimno i nic nie słychać

 

Eeeee...takie stuki to nie stuki ? u mnie zarówno przed pierwszą wymianą jak i teraz nie ma znaczenia temperatura na zewnątrz, w garażu, nagrzanie auta jak również faza ksieżyca - wali zawsze i wszędzie, albo jestem wyczulony już. 

 

P.S. jeszcze jedna przypadłość auta doszła, skrzypiący pedał sprzęgła. tzn skrzypi wracając do "normalnej" pozycji po zdjęciu nogi z niego :D

 

Edytowane przez Lukasz_Meg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, poziomka656 napisał:

. Wdrożyli coś czego szczegółów, nie podali. Jak na razie jest idealnie... ale czas pokaże.

Nadal podtrzymują stanowisko o wydłużeniu gwarancji na tą konkretną usterkę.

Mam prośbę. Podaj w jakim ASO dokonywałaś naprawy. Postaram się dowiedzieć jaka to procedura o być może wreszcie Renault Polska ustaliło co jest powodem tych stuków.  Rozmawiałem że swoim ASO na Śląsku i nic o takiej procedurze nie wspominali.

Z góry dziękuję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Lukasz_Meg napisał:

W przyszłym tygodniu jadę na przegląd. Jako uwagę zgłosiłem cóż by innego jak stuki pólosi :D żeby nie było, rok temu (we wrześniu) miałem wymienione na nowe po przepychankach z RP, ASO i Dealerem. Na długo nie pomogło bo pierwsze stuki zgłosiłem w grudniu 2021 na przeglądzie, podobno podpora półosi była nie dokręcona...w każdym bądź razie pomogło ale do czasu. Zobaczymy jakie podejście będzie teraz.

Eeeee...takie stuki to nie stuki ? u mnie zarówno przed pierwszą wymianą jak i teraz nie ma znaczenia temperatura na zewnątrz, w garażu, nagrzanie auta jak również faza ksieżyca - wali zawsze i wszędzie, albo jestem wyczulony już. 

 

P.S. jeszcze jedna przypadłość auta doszła, skrzypiący pedał sprzęgła. tzn skrzypi wracając do "normalnej" pozycji po zdjęciu nogi z niego :D

 

U mnie na skrzypiący pedał sprzęgła wymienili wysprzęglnik. I jest dobrze :)

8 godzin temu, Mario44 napisał:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Zawszę jeżdżę do Renault Warszawa na Pułaskiej. Jak ustalisz co to mogło być to daj proszę znać. Wspomnieli, że jestem drugim klientem u którego to wdrożyli, i pierszy nie wrócił jak na razie z reklamacją. Jeśli nieczego się nie dowiesz, to daj proszę znać. Spróbuję uzyskać od nich jakieś szczegółowesze info, bo za niedługo będe miała przegląd i kolejna audiencja mnie tam czeka.

9 godzin temu, Lukasz_Meg napisał:

W przyszłym tygodniu jadę na przegląd. Jako uwagę zgłosiłem cóż by innego jak stuki pólosi :D żeby nie było, rok temu (we wrześniu) miałem wymienione na nowe po przepychankach z RP, ASO i Dealerem. Na długo nie pomogło bo pierwsze stuki zgłosiłem w grudniu 2021 na przeglądzie, podobno podpora półosi była nie dokręcona...w każdym bądź razie pomogło ale do czasu. Zobaczymy jakie podejście będzie teraz.

Eeeee...takie stuki to nie stuki ? u mnie zarówno przed pierwszą wymianą jak i teraz nie ma znaczenia temperatura na zewnątrz, w garażu, nagrzanie auta jak również faza ksieżyca - wali zawsze i wszędzie, albo jestem wyczulony już. 

 

P.S. jeszcze jedna przypadłość auta doszła, skrzypiący pedał sprzęgła. tzn skrzypi wracając do "normalnej" pozycji po zdjęciu nogi z niego :D

 

a do którego ASO wjeździsz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jak ustaliłem na Puławskiej wymieniają smar na przegubach półosi zgodnie z zaleceniem Działu Technicznego Renault. Nie jest to ostateczna procedura nad którą ponoć pracuje Renault ale tymczasowe zalecenie. Zobaczymy czy to działa bo chyba były wpisy iż po jakimś czasie stuki wróciły.

Najlepiej jeżeli poziomka656 dowie się jaką procedurę zastosowano w jej samochodzie

Edytowane przez Mario44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam wizytę w serwisie w piątek, na miesiąc przed końcem gwarancji na wspomnianą tu wyżej procedurę. Moim zdaniem nie rozwiąże to problemu i rozważam odmówienia realizacji i zażądania wymiany części. Pytanie której? 

W załączniku to co udało mi się od nich dostać - opis "naprawy", po prostu smar silikonowy. W najlepszym przypadku pomoże na kilka miesięcy. Martwi mnie też to, że w opisie pojawia się zdanie: rozwiązanie wdrażane wyłącznie w ramach obsługi posprzedażnej. Jak to interpretować? Że gdyby auto nie było na gwarancji to by wymienili części. Czy gdyby nie było gwarancji to by już nic  z tym nie robili, nawet za opłatą? 

37F665AA-A5A6-4A64-A571-F1DDC38FC483.jpeg

Edytowane przez piccolo_princip
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, piccolo_princip napisał:

Pytanie której

Teoretycznie półosi, ale u mnie wymiana na nowe, o tych samych numerach,  nic nie pomogło, tzn. pomogło na stosunkowo krótko bo problem wrócił. Być może wymiana na zamiennik od innego producenta a nie na oryginał Renault by przyniosło efekt?

 

P.S. czy w ramach naprawy oni kleją wielowypust półosi z piasta???? Może niech zespawaja....na jedno wyjdzie ?

Edytowane przez Lukasz_Meg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten klej do gwintu to chyba na gwint nakładają a smar na wielowpust.

Może nie jest winna półoś a piasta i jej zbyt luźny wielowpust.

Pamiętam kiedyś toczyłem tarcze hamulcowe u znanego producenta renomowanej marki. Do dyspozycji z narzędzi pomiarowych miałem suwmiarkę oczywiście wewnętrznie legalizowana. Zgłaszałem że pomiary wykonane nią mi się coś nie zgadzają. Po chyba 2 mieś pracy, 3 zmiany na dobę,  7 dni w tygodniu okazało się że suwmiarka oszukiwała o 2 dychy i wszystkie te tarcze musieli poprawiać. 

Także tu nie jest winien producent samochodu tylko producent części, a że się dobrze broni to my na tym cierpimy. Do wymiany albo piastą albo półoś.

Ten smar nie zlikwiduje luzu tylko go przypudruje aby go nie było słychać.

Gwarancje mam do końca listopada i teraz też to dobrze słyszę - te stuki. Ostatnim razem miałem takie w maluchu 20 lat temu.

Swoją drogą zapytam: czy nie irytuje Was to notoryczne wykonywanie rozruchu silnika po uruchomieniu? Spróbuję to zareklamować.  Mam to po ostatniej aktualizacji rok temu. Inne zmiany po aktualizacji: różnice w reakcji na gaz trybu ECO,  "normal", sport są bardziej odczuwalne. Zwłaszcza ECO jest słabszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, szwagier24a napisał:

czy nie irytuje Was to notoryczne wykonywanie rozruchu silnika po uruchomieniu?

Możesz to jakoś inaczej opisać? Nie do końca rozumiem?

 

Co do reakcji na gaz na różnych trybach to chyba właśnie o to chodzi. Nie spodziewałbym się, że tam jakas inna magia się zadziewa w kwestii np. redukcji spalania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, szwagier24a napisał:

Ten klej do gwintu to chyba na gwint nakładają a smar na wielowpust.

Instrukcja serwisowa wyraźnie mówi o nałożeniu kleju na wielowypust. Wskazywało by to że stuki wynikają z luzu między piasta a półosią i zbyt dużej tolerancji wymiarów tych elementów? Natomiast ja osobiście nie do końca to kupuje, bo przeczy to temu że stuki nasilają się przy wyższych temperaturach, gdzie ze względu na rozszerzalność cieplna stali powinny one się niwelować między tymi elementami. Druga rzecz to sam klej....klej do połączeń śrubowych ma za zadanie zabezpieczenie przed odkręcaniem i nie sądzę żeby takie połączenie na wielowypuscie nie zerwało się przy pierwszym bardziej dynamicznym starcie auta. Trzy, w moim przekonaniu stuki, jeżeli już są na wielowypuscie od strony skrzyni biegów i mechanizmu różnicowego, gdzie nie ma śruby sztywno mocującej półoś jak w przypadku piasty.  Ale najbardziej ze wszystkich teorii skłaniam się ku opcji z luzem na samym przegubie i zle dobranym smarze, który traci z czasem i pod wpływem temperatury właściwości tłumiące. Ale to tylko moje przypuszczenia. 

 

Swoją drogą, ma ktoś polifta w konfiguracji 1.3 z manualem i tym problemem?

 

 

9 godzin temu, szwagier24a napisał:

notoryczne wykonywanie rozruchu silnika po uruchomieniu

 

Masz na myśli podnoszenie obrotów po odpaleniu w celu szybszego nagrzania GPFa i kata co by być bardziej eko?  Szczerze to nie zwracam na to uwagi bo w 99% zaraz po odpaleniu ruszam.  

Edytowane przez Lukasz_Meg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!