Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny dźwięk / stuk przy zmianie biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Może ktoś opisze w jaki sposób doprowadził do wymiany półosi , czy serwisy zgodnie z nową procedurą wymieniają je bez problemu czy też jak zwykle trzeba się dopominać. U mnie pod koniec ubiegłego roku wymieniono smar . Przez zimę i wiosnę było ok ale obecnie znowu półosie się odzywają choć nie tak drastycznie jak przedtem. Chcę jechać do serwisu aby mi je wymienili ale przedtem chciałbym się dowiedzieć jak szczęśliwcy którym już je wymieniono doprowadzili do tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie wymienili wczoraj od ręki, tzn na weryfikacji problemu, po 20 wrócili do mnie z info, że będą wynieść półosie i jeśli mam czas to zrobią to od razu. Wymieni na takie z nr seryjnymi, które widnieją na zdjęciach wrzuconych w tym tygodniu. I była to druga wymiana półosi, pierwsza była w styczniu 2021 r., potem 2 razy jakiś smar. Powrót z serwisu, czyli 12 km - idealny. Zobaczymy co dalej. 

Edytowane przez poziomka656
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba u nikogo nie było to bez problemu. U mnie kiedy zgłosiłem stukanie zaczęło się od wymiany dwumasu, bo wtedy jeszcze nie wiedzieli że to półosie. Gdy przyjechałem ponownie to wymieniali mi smar w półosiach itp. Później w połowie 2021 stwierdzili w końcu że półosie do wymiany i już byłem umówiony w serwisie, ale wtedy wręczyli mi słynne pismo z Renault Polska że wymiana półosi nic nie daje i takie tam. Więc stwierdziłem że będę musiał jeździć takim tłuczacym się autem. Napisane więc reklamacje do Renault Polska że skoro wcześniej wymieniali mi różne elementy z powodu stuków to teraz nagle nie mogą mi odmówić wymiany wadliwych półosi i wmawiać że tak ma byc.

Pismo zostało bez odpowiedzi, ale ku mojemu zdziwieniu w  grudniu zadzwoni z serwisu że zapraszają na wymianę półosi. Wtedy wymienili mi półosie na półosie z tymi samymi numerami i odziwo jeździłem na nich 40 000 i nie było stukania. Ale niestety jakieś 3 miesiące temu zobaczyłem że pęknięta jest guma na jednej półośce więc to zgłosiłem i serwis wymienił całą półoś (oczywiście o tym samym numerze). Pytałem wtedy co będzie jak ta nowa półoś będzie się tłukła. Powiedzieli że to loteria i może się uda że nie będzie. I pech chciał że stuka. Po dwóch tygodniach powróciłem więc do serwisu i zgłosiłem stukanie i pow weryfikacji stwierdzili że faktycznie i wymienia półosie na takie z nowymi numerami tylko trzeba sprowadzić je z Francji. Ręce mi opadły bo wcześniej nie wiedzieli że są nowe półosie?

Oczywiście że wiedzieli bo później pokazali mi pismo z Renault Dialogys Actis 74073 (które pojawiło się we wrześniu 2022) w którym opisany jest sposób postępowa z klientami i w którym są nowe referencje półosi.

I tak po kilku latach mam nie stukające półosie.

Myślę że trzeba być poprostu upierdliwym i w końcu wymienią.

 

Pozdrawiam i życzę powodzenia w walce o nowe półosie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.06.2023 o 09:16, gal_86 napisał:

 

Oczywiście że wiedzieli bo później pokazali mi pismo z Renault Dialogys Actis 74073 (które pojawiło się we wrześniu 2022) w którym opisany jest sposób postępowa z klientami i w którym są nowe referencje półosi.

 

Bardzo dziękuję Ci gal_86i za wyczerpującą informację. Czy pamiętasz jaki sposób postępowania z klientami opisany był we wspomnianym przez Ciebie piśmie Renault?.To interesujące bo rzadko mamy sposobność dowiedzieć się o takich sprawach a to może pokazać podejście Renault do zgłaszanych problemów.  Ja pr,ekonalem się że serwisy same nie chcą szukać rozwiązania tylko czekają na rozwiązanie zaproponowane przez Renault a firma bardzo opieszale na to odpowiada i stąd nasze problemy  z usunięciem usterki. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie w tym piśmie opisana jest procedura diagnozy gdy klient zgłosi stukanie.

Jest tam napisane że należy jechać z prędkością poniżej 5km/h i poniżej 1200 obr/min i że należy energicznie puszczać i naciskać pedał sprzęgła i jeżeli odgłosy zostaną potwierdzone to należy zastosować rozwiązanie APV które to mówi o wymianie obu półosi. Wymienione są tam też typy silników i skrzyni biegów ale już nie pamiętam tych oznaczeń. I oczywiście serwisanci mają mówić klientom że stuki nie wpływają na bezpieczeństwo i takie tam...

Jeszcze było tam coś takiego że dla jakiejś wersji silnikowej rozwiązanie pojawi się w 2023 roku.

 

Mam taką słaba fotę tego pisma, niewiele na niej widać 

IMG_20230516_172353.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo Ci dziękuję  gal_86. Teraz wiemy o co chodzi i możemy sami sprawdzić czy nasze samochody kwalifikują się do wymiany półosi. U mnie stuki najczęściej objawiały się właśnie przy bardzo niskiej predkosci gdy np. w korku podciągałem samochodem na 1 biegu. Jeszcze raz dzięki. Pozdrawiam

 

Mam prośbę do kolegów, którzy już wymienili półosie w swoich Megankach o info czy po wymianie  stuki przy zmianie biegów ustąpiły czy też stuki te nadal występują co oznaczałoby, że to kwestia skrzyni biegów 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam pytanie do osób które wymieniły półosie na nowe. Czy stuki przy zmianie biegów,  które jak podejrzewamy dochodzą ze skrzyni biegów ustały czy nadal występują. Ciekawi mnie czy stuki będące przedmiotem wątku pochodzą ze skrzyni biegów czy właśnie od półosi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tydzień temu w moim aucie wymienili półosie i jak na razie nie ma problemu. To już druga wymiana półosi w moim aucie, pierwsza w styczniu 2021 pomogą na max 2 tygodnie. Poza tym wymienili mi tez wysprzęglnik i dwa razy auto stosowali jakoś smar nie wiem gdzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Właśnie jestem po wymianie półosi na nowe z nowym numerem katalogowym. Przejechałem póki co ok 300km i błoga cisza. Nie ma tego stuku przy zmienie biegów co wskazywać może na to, że winne były właśnie półosie a nie sama skrzynia.  Mam nadzieję, że stuki już nie wrócą bo słabo jeździ się dwuletnim autem, które wydaje dźwięki jak stary grat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie narzekacie na Meganke (stukanie półosi) - w domu żona wymieniała naszą byłą Meganke (jak skończyła jest na forum) na MB GLA 250 4matic.

I od pół roku twierdziła, że jak skręca w lewo przy prędkościach parkingowych to coś stuka z prawej strony. 5 razy był na ASO i nie ustalili co (twierdzili że maglownica, a może łącznik stabilizator - ogólnie czarna magia). Wymienili łączniki i nic to nie dało. Wkur...ona pojechała do naszego znajomego mechanika i po 5 minutach testu powiedział że stuka wewnętrzny przegub - wjechał na podnośnik i ruszając nim pokazał żonie że on stuka. No to jak te palanty w ASO sprawdzali ten zawias/napęd że tego nie ujrzeli. Kumpowi który specjalizuje się w Renówkach zajęło to 5 minut (nawet lepiej bo jak mu powiedziałem jakie są objawy to od razu stwierdził, że to przegub wewnętrzny).

No to nic mnie nie dziwi - bo w tych wszystkich ASO to pracują wymieniacze, a nie mechanicy. Weźcie porównajcie cenę rb w Renault a w MB.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja defakto posiadam jako drugi samochód megane IV 1.2 130 ale od kilku miesięcy jeżdżę cupra formentor i tam usłyszałem takie dziwne rzezenie przy max skretach w dwie strony i po jakimś czasie doszedłem do tego gdyż nie zawsze to występowało okazało się że jak jest sucho to cisza podczas deszczu to się ujawnia A mianowicie skręcając na maxa guma A może bardziej plastikowa guma się napina i ona wytwarza taki hałas pewnie w serwisie by pół zawieszenia wymienili i nie doszli do tego. Tak to jest z nowymi samochodami cięcie kosztów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto pamiętać że w max skręcie przeguby ("zabieraki")  pracują w najmniej komfortowym układzie. Dodatkowo, praca w max skręcie to może promil czasu życia tych elementów i te miejca mogą być inaczej dotarte. Tak więc odrobinę dziwny dźwięk nie musi wywoływać palpitacji. Nie wspomnę że gumy (manszety) też są wtedy skrajnie napięte. 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!