Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III phI 2.0t Grandtour - mniej żwawy po całym dniu


marusiek91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

    Jestem posiadaczem Megane III phI Megane 2.0t Grandtour 2.0t (180km). Auto jest w LPG BRC SQ32. Wydaje mi się ostatnimi czasy, że po kilkudziesięciu kilometrach, ponadto gdy samochód stoi na słońcu i jest nagrzany (zazwyczaj po całym dniu jazdy z przerwami) - praca - sklep - dom - sprawunki (około może 50-70km) jest minimalnie słabszy i np. na drugim biegu nie ciągnie go tak fajnie turbina jak z rana na zimnym lub zagrzanym silniku. Moc może i jest, ale to przyspieszenie na drugim biegu i trzecim nie wgniata tak w fotel jak po odpaleniu auta po postoju po nocy.

    Od razu dodam, że po przełączeniu na benzynie nic się nie zmienia, czyli nie jest to problem instalacji gazowej. Może mi się tylko wydaje, że taka sytuacja jest i może po prostu po całym dniu przyspieszania i zwalniania (ostrzejszej jazdy) już się "przyzwyczajam do tego" i może to tylko takie odczucie. Ale może jednak rzeczywiście auto jest minimalnie słabsze?

    Generalnie filtry i olej 2 miesiące temu zostały wymienione. Instalacja LPG jest nowa i ma też z 2 miesiące (dobrze wyregulowana). Auto ma na liczniku 149k km. Płyn chłodniczy jest na MAX. miesiąc temu wymieniałem także cewki BERU ZS052 i świece na Denso VK22. Alu już 2 tyg. temu przed wymianą tych świec zaobserwowałem to zjawisko lekkiego spadu "żwawości" autka.

    Czy jest możliwa taka sytuacja, czy może jestem przewrażliwiony? Miał ktoś podobnie? Co ewentualnie powinienem jeszcze sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.07.2019 o 12:32, marusiek91 napisał:

Od razu dodam, że po przełączeniu na benzynie nic się nie zmienia, czyli nie jest to problem instalacji gazowej.

1/ Masz super silnik, niezawodny, chwalony i polecany przez wszystkich,

2/ Wg. mnie, masz  w dalszym ciągu problem z instalacją LPG /BRC a właściwie ;

         - z montażem,

         - strojeniem

         - lub niekompetentnym gazownikiem,

    2.1 Co zrobili fachowcy z BRC, abyś nie czuł różnicy mocy pomiędzy Pb a gazem????

3/ W instalacjach BRC bardzo często jakość montażu/strojenia jest na opłakanym poziomie,

     a/ zakładając sterownik BRC, jesteś skazany praktycznie tylko na serwis BRC,

          bo jest on zablokowany i tylko dostęp do niego ma serwis, ( jest ich nie wiele w Polsce )

      b/ podaj dane gazownika ;

          - jak Twój gazownik okaże się partaczem, to będziesz skazany na tego partacza,

             lub musisz się udać do polecanych serwisów,

      c/ zrób zdjęcie instalacji w aucie, to użytkownicy się wypowiedzą na jej temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.1 Byłem na regulacji podczas jazdy + regulacja sondą szerokopasmową. Teraz ma identyczną moc jak na Pb. Później wlkeje foto instalacji :)

Ale czemu sądzisz, że dalej mam problem z instalacją pomimo tego, że po przełączeniu na PB jeździ tak samo (mniej żwawiej gdy jest gorący silnik)? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, marusiek91 napisał:

Ale czemu sądzisz, że dalej mam problem z instalacją pomimo tego, że po przełączeniu na PB jeździ tak samo

1/ Masz super silnik, niezawodny, chwalony i polecany przez wszystkich,

2/ Zakręć gaz na butli i zrób trasę ok.100 km a się przekonasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jak by był zapchany jakimś syfem to taki efekt mógłby mieć miejsce.

Dnia 14.07.2019 o 12:32, marusiek91 napisał:

Wydaje mi się ostatnimi

To zmierz czas rozpędznia do np.130km/h i jak będą różnice to trzeba szukać dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!