Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mapa LPG


makin23

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z ciągle rozjeżdżająca się mapą  sterownika LPG muszę jeździć na ustawianie gazu co dwa trzy tygodnie ( co 1500-2000 km.) Pan z serwisu LPG mówi że jest problem z którąś z sond  przy katalizatorze dlatego mapa cały czas się "rozjeżdża" objawia się to tym że auto zaczyna poszarpywać. Byłem u magika od renówek ( dawny pracownik ASO ) podłączył kompa i mówi że niema się do czego czepić.Gdzie szukać powodu takiej sytuacji ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od około 4 miesięcy ( 7 tyś km ) na benzynie jest okej , poszarpywanie jest tylko na LPG. 

Jadę do mechanika wyregulować LPG  i po samej regulacji auto jeździ bez zastrzeżeń ale z upływem przejechanych kilometrów ( 1500-2000 km ) objawy wracają. 

Raz szarpnie na zimnym raz na gorący przy niskich i wysokich obrotach niema żadnej reguły występowania tych objawów. Na tą chwilę wymieniłem świece na nowe oryginalne Renault i cewki zapłonowe nic ta wymiana nie poprawiła tylko portfel wyszczuplał :(    

Edytowane przez makin23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, makin23 napisał:

Instalacja BRC32 Sequent, przejechane około 35 tyś km na gazie.

1/ Większość instalatorów nie za bardzo panuje nad prawidłowością ustawień i oprogramowania BRC ;

     a/ bardzo się dziwię, dlaczego wybrałeś do tego silnika taką instalację?? 

     b/ trzeba dużego doświadczenia, praktyki i wiedzy żeby prawidłowo zestroić taką instalację,

     c/ konieczne jest strojenie instalacji LPG w czasie jazdy na odcinku około ; 2 x 20 km ,

            1/  z udziałem laptopa,

            2/  kumatego gazownika,

            3/  oraz sondy szerokopasmowej po AFR ,

                   a/ celem prawidłowego dostrojenia instalacji LPG,

                   b/ oraz kontroli szeregu istotnych parametrów silnika,

2/ Mieszanka  powietrza + LPG potrzebuje większej energii do zapłonu niż przy Pb stąd ;

     a/  na LPG możesz mieć wypadanie zapłonu,

     b/  a na samym Pb spalenie stukowe, 

14 godzin temu, makin23 napisał:

Od około 4 miesięcy ( 7 tyś km ) na benzynie jest okej , poszarpywanie jest tylko na LPG. 

 

16 godzin temu, makin23 napisał:

Pan z serwisu LPG mówi że jest problem z którąś z sond  przy katalizatorze

dlatego mapa cały czas się "rozjeżdża", 

objawia się to tym, że auto zaczyna poszarpywać.

3/ Spalanie stukowe na LPG może nie występować, bo ;

      a/  LPG ma wyższą liczbę oktanową ( 100 - 103),

      b/  za to przy jakichkolwiek nieprawidłowościach w montażu czy strojeniu będą wypadać zapłony,

      c/  nic nie  napisałeś czy w czasie poszarpywania pojawia się migający check,

4/ Proponuje zmienić warsztat na inny ale też z licencją BRC,

      a/ podstawa to solidny montaż i fachowe zestrojenie,

      b/ sprawdzić ilości wypadań zapłonu zarejestrowanych przez sterownik na poszczególnych cylindrach,

      c/ sprawdzić profilaktycznie ;

             1/ stan wtyczki czujnika spalania stukowego,

             2/ kontrola stanu reduktora ;

                   a/  jakiej mocy ? Jeśli reduktor został dobrany na styk, to mogą się pojawiać poszarpywania,

                    b/ membrana twardnieje, a w konsekwencji od reduktora idzie zły sygnał na komputer i ten zaczyna wariować,

    d/ domagać się aktualizacja softu sterownika ,

    e/ dobrze zainstalowana, na właściwych komponentach, fachowo zestrojona instalacja LPG z właściwą mapą wtrysku

          skutkuje lepszymi parametrami ( momentu ) jak na fabrycznym Pb,

     f/ wstaw zdjęcia instalacji lpg na forum,

    g/ wstaw mapkę strojenia na lpg.

 

 

 

.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej-2010 - ja nie wybierałem instalacji podjechałem do trzech może czterech firm które zakładają LPG do aut i oni mi powiedzieli że ta instalacja będzie ok , przez pierwsze 20 kilka tysięcy kilometrów instalacja spisywała się bardzo fajnie.

 

deku - Tak ustawiane w czasie jazdy. Czy uszkodzona sonda za katalizatorem może powodować takie objawy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, makin23 napisał:

Czy uszkodzona sonda za katalizatorem może powodować takie objawy ?

 

Dnia 22.09.2019 o 21:25, makin23 napisał:

Od około 4 miesięcy ( 7 tyś km ) na benzynie jest okej , poszarpywanie jest tylko na LPG. 

Jadę do mechanika wyregulować LPG 

i po samej regulacji auto jeździ bez zastrzeżeń

ale z upływem przejechanych kilometrów ( 1500-2000 km ) objawy wracają. 

Masz jeden z najlepszych silników marki reno,

Ewidentnie, nie fachowe strojenie instalacji na LPG,

Zalecenia moje poprzednie;  aktualne;

   -  wstaw zdjęcia instalacji lpg na forum,

   -  wstaw mapkę po nowym strojeniu na lpg u kumatego instalatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, makin23 napisał:

Andrzej-2010 - ja nie wybierałem instalacji podjechałem do trzech może czterech firm które zakładają LPG do aut i oni mi powiedzieli że ta instalacja będzie ok , przez pierwsze 20 kilka tysięcy kilometrów instalacja spisywała się bardzo fajnie.

 

deku - Tak ustawiane w czasie jazdy. Czy uszkodzona sonda za katalizatorem może powodować takie objawy ?

sonda za katalizatorem  jest do sprawdzania działania katalizatora ;-) do ustawiania mieszanki jest pierwsza sonda.

możesz mieć brudne wtryski.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej-2010 - wstawiłem foto instalacji , mapki po strojeniu niestety nie mam.

 

moorgan - jakiś czas temu wywaliło mi komunikat sprawdź układ wydechowy po jakimś czasie znikną.Byłem podłączyć pod komputer auto i został zapamiętany błąd sondy nr 2 .

 

IMG_1769[1].JPG

IMG_1768.JPG

Edytowane przez makin23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, makin23 napisał:

Byłem podłączyć pod komputer auto i został zapamiętany błąd sondy nr 2 .

1/Sondy lambda, sprawdza się na pracującym i nagrzanym silniku za pomocą oscyloskopu,

2/Jeżeli jest ;

     a/ awaria sondy  - to wywala błąd,

     b/ przy częściowym zużyciu sondy  -  błędu brak, reakcji brak..,

3/ Producenci zalecają wymianę sond lambda ( na oryginał ) przy przebiegu ok ; 100.000 do 160.000 km ,

4/ Uszkodzona sonda lambda jest w stanie doprowadzić do zniszczenia katalizatora,

5/ Zalecam wizytę ;

       -   u kumatego instalatora,

       -   w stacji diagnostycznej,

       -  celem analizy pracy sond,

       -  oraz zamieszczeniu ich wykresów na forum,

       -  oraz zademonstrowaniu ich kumatemu instalatorowi w procesje strojenia instalacji za pomocą

          sondy afr, na odcinku minimum 2 x 20 km.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!