Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakres momentu obrotowego w 1.4 Tce?


Rekomendowane odpowiedzi

Super dzięki! 

Tak jak da się wyczuć, ciągnie do około 3,5 tys. obr. na min. 

Pozdrawiam 

 

Ogólnie chciałem się dowiedzieć kiedy najlepiej zmieniać biegi. 

Z tego wykresu wynika, że między 2250 - 3500 tys obr. na min. 

Czyli tak żeby po zmianie biegu na wyższy, obroty silnika zatrzymywały się na początku najwyższego momentu obrotowego - czyli 2250 obr. min. 

Czy dobrze to rozumiem? 

Pozdrawiam. 

Edytowane przez Baszar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj ciekawe spostrzeżenia kolegi @witman z dnia 29,12,2019  na temat stylu jazdy i spalania w tym silniku, opisane w tym linku https://megane.com.pl/topic/71682-problem-z-bardzo-wysokim-spalaniem-14-tce/page/14/#comments

 

Edytowane przez aniewa
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Baszar napisał:

Ogólnie chciałem się dowiedzieć kiedy najlepiej zmieniać biegi. 

Zależy w jakiej sytuacji,

Zaleca się  ;

  - witman - snucie się na niskich obrotach i zmiana biegów przy tych prędkościach nie jest ekonomiczna, wręcz przeciwnie,

 - generalnie aby silnik pracował w zakresie,  pomiędzy max momentem a max mocą. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O spalanie mi nie chodzi tylko o zdrowy dla silnika i innych podzespołów sposób jazdy, w lecie jak i w zimie. 

Czyli zmieniać biegi tak jak wyżej napisałem. Nie pozwalać raczej aby obroty schodziły poniżej max. momentu obr. przy zmianie biegów  np min. 2 - 2250 tys. obr. - a kręcić w górę można ewentualnie nawet do 5500 tys obrotów. 

Chyba dobrze to rozumiem? 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiem, dopuki się auto dobrze nie rozgrzeje, to zmieniam biegi przy 2,5 tys max 3 tys w zimie i lecie. Tak wychodzi, bo inaczej czuć naprężenia. Zresztą raczej zawsze tak jeżdżę po mieście. Uważam, że przy tym aucie to min. 

Na autostradzie wchodzą większe obroty. 

Jasne że delikatnie obchdzę się z gazem wtedy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!