Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nabijanie klimatyzacji czynnikiem


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...

 

Dnia 9.01.2020 o 09:37, Geble napisał:

Jest jakiś powód dla którego nabijacie klimę w nowych samochodach? Pytam poważnie. Są wycieki, czy co? Gwarancja tego nie obejmuje?

 

Mój może już nie taki nowy, bo 4 lata zaraz. Uciekło mi 380 z 480 gramów. Przez nieszczelność na zaworku serwisowym....

Hint: ciekawy objaw, dzięki któremu zorientowałem się, że w ogóle coś jest nie tak  - zanim w ogóle przestanie ziębić, najpierw przez pewien czas zimne powietrze leci tylko przez deskę i tylko po stronie pasażera :). Podobno Renaty tak mają. Aż palce mroziło, a na pozostałych wylotach normalne, jak z wentylatora. .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma nie zbierać - jak jest ekstremalnie łatwopalny, co gorsza gdy ulegnie zapłonowi (przy 405 ⁰ C) wydziela się fluorowodór. Ten w połączeniu z wodą (np. dostarczaną podczas gaszenia) przekształca się w bardzo niebezpieczny kwas fluorowodorowy. Kwas ten jest śmiertelnie niebezpieczny dla człowieka – z łatwością przenika przez skórę do organizmu człowieka i jeśli nie nastąpi jego bardzo szybka hospitalizacja nie ma szans na jego uratowanie. 

 

Jak to gdzieś napisano - Pięknie umrzeć w imię ekologii, prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, Pitrek napisał:

Ten nowy czynnik ja nazywam 1234SYF niestety drogi i ponoć szkodliwy w razie zapłonu. Jedyna nadzieją że nasi dłubacze znajdą jakiś zamiennik np mieszanina LPG z gazem do zapalniczek i CO2 :-)

Trzeba opróżnić układ i doskonaale działa na starym czynniku.Nie można mieszać.

Edytowane przez krzychu73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Upewnij się, że chcesz tak ryzykować. Musisz wyjąć sprężarkę i dokładnie wypłukać ją z oleju, bo przy starym i nowym jest inny. Napełnienie nowej instalacji starym czynnikiem spowoduje w dłuższej perspektywie zatarcie sprężarki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, karolaa napisał:

Upewnij się, że chcesz tak ryzykować. Musisz wyjąć sprężarkę i dokładnie wypłukać ją z oleju, bo przy starym i nowym jest inny. Napełnienie nowej instalacji starym czynnikiem spowoduje w dłuższej perspektywie zatarcie sprężarki

A ja jestem zdania żeby wypowidać się na tematy które się poznało.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dylemat czy pójść po taniości i napełnić starym czynnikiem, nawet jeśli znajdziesz zakład, który ma odpowiednie przejściówki do zaworów to jeśli będą uczciwi to powiedzą, że można w ten sposób uszkodzić sobie układ. Przeczytałem wszystkie na tamten czas fora klimatyzacyjne i nikt nie polecał takich oszczędności

Oczywiście droga wolna i możesz być pierwszy, który zrobi i opisze skutki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie piszę że gdzieś coś słyszlem, przez 3lata się nic nie stało,a autko w chwili sprzedaży miało 6lat i 200k nalotu. Komarek takiej podmiany nie robi się jak komuś seta ucieknie tylko całość np. po stłuczce.Ja nie twierdzę że to jest lepsze czy gorsze,  ale działa, każdy zrobi co uważa ale po co się wypowiadać jak się nie ma zielonego pojęcia.Jak zadzwonisz do serwisu to Ci powiedzą to co pisze karolaa bo taka jest procedura, a r134 i tak nie mogą użyć bo nie zgodne z przepisami używać do aut z klimą na nowy czynnik.

Edytowane przez krzychu73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki zakład Ci powie że można napełnić starszym czynnikiem - jak na nowym mają większy zarobek.

Taką podmianę można załatwić tylko i wyłącznie w zakładzie, do którego jeździ się od lat (tzw. zaprzyjaźnionego).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!