Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nabijanie klimatyzacji czynnikiem


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...

 

Dnia 9.01.2020 o 09:37, Geble napisał:

Jest jakiś powód dla którego nabijacie klimę w nowych samochodach? Pytam poważnie. Są wycieki, czy co? Gwarancja tego nie obejmuje?

 

Mój może już nie taki nowy, bo 4 lata zaraz. Uciekło mi 380 z 480 gramów. Przez nieszczelność na zaworku serwisowym....

Hint: ciekawy objaw, dzięki któremu zorientowałem się, że w ogóle coś jest nie tak  - zanim w ogóle przestanie ziębić, najpierw przez pewien czas zimne powietrze leci tylko przez deskę i tylko po stronie pasażera :). Podobno Renaty tak mają. Aż palce mroziło, a na pozostałych wylotach normalne, jak z wentylatora. .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ten nowy czynnik zbiera żniwo. Młoda dziewczyna spaliła się w nowym Mercedesie:

https://spidersweb.pl/autoblog/pozar-samochodu-na-a2-mercedes-r1234yf/

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma nie zbierać - jak jest ekstremalnie łatwopalny, co gorsza gdy ulegnie zapłonowi (przy 405 ⁰ C) wydziela się fluorowodór. Ten w połączeniu z wodą (np. dostarczaną podczas gaszenia) przekształca się w bardzo niebezpieczny kwas fluorowodorowy. Kwas ten jest śmiertelnie niebezpieczny dla człowieka – z łatwością przenika przez skórę do organizmu człowieka i jeśli nie nastąpi jego bardzo szybka hospitalizacja nie ma szans na jego uratowanie. 

 

Jak to gdzieś napisano - Pięknie umrzeć w imię ekologii, prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, Pitrek napisał:

Ten nowy czynnik ja nazywam 1234SYF niestety drogi i ponoć szkodliwy w razie zapłonu. Jedyna nadzieją że nasi dłubacze znajdą jakiś zamiennik np mieszanina LPG z gazem do zapalniczek i CO2 :-)

Trzeba opróżnić układ i doskonaale działa na starym czynniku.Nie można mieszać.

Edytowane przez krzychu73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Upewnij się, że chcesz tak ryzykować. Musisz wyjąć sprężarkę i dokładnie wypłukać ją z oleju, bo przy starym i nowym jest inny. Napełnienie nowej instalacji starym czynnikiem spowoduje w dłuższej perspektywie zatarcie sprężarki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, karolaa napisał:

Upewnij się, że chcesz tak ryzykować. Musisz wyjąć sprężarkę i dokładnie wypłukać ją z oleju, bo przy starym i nowym jest inny. Napełnienie nowej instalacji starym czynnikiem spowoduje w dłuższej perspektywie zatarcie sprężarki

A ja jestem zdania żeby wypowidać się na tematy które się poznało.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dylemat czy pójść po taniości i napełnić starym czynnikiem, nawet jeśli znajdziesz zakład, który ma odpowiednie przejściówki do zaworów to jeśli będą uczciwi to powiedzą, że można w ten sposób uszkodzić sobie układ. Przeczytałem wszystkie na tamten czas fora klimatyzacyjne i nikt nie polecał takich oszczędności

Oczywiście droga wolna i możesz być pierwszy, który zrobi i opisze skutki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie piszę że gdzieś coś słyszlem, przez 3lata się nic nie stało,a autko w chwili sprzedaży miało 6lat i 200k nalotu. Komarek takiej podmiany nie robi się jak komuś seta ucieknie tylko całość np. po stłuczce.Ja nie twierdzę że to jest lepsze czy gorsze,  ale działa, każdy zrobi co uważa ale po co się wypowiadać jak się nie ma zielonego pojęcia.Jak zadzwonisz do serwisu to Ci powiedzą to co pisze karolaa bo taka jest procedura, a r134 i tak nie mogą użyć bo nie zgodne z przepisami używać do aut z klimą na nowy czynnik.

Edytowane przez krzychu73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki zakład Ci powie że można napełnić starszym czynnikiem - jak na nowym mają większy zarobek.

Taką podmianę można załatwić tylko i wyłącznie w zakładzie, do którego jeździ się od lat (tzw. zaprzyjaźnionego).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!