Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silniki DCI - Renaul Megane 4


causative

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 19.07.2021 o 15:35, Darek1231 napisał:

Witam panowie.

Posiadam Megane IV 1.5dci blue 115KM z 2018r. Czy ktoś się orientuje jaki olej silnikowy powinienem użyć do wymiany?

0W20 czy 5w30 a może 5w40? Na różnych stronach jest różnie napisane. W wielu tabelach widziałem że dopiero od 2019r takie silniki były niby stosowane...

Auto kupiłem używane i nie jestem już w stanie dowiedzieć się czym był wcześniej zalany...

Lej cokolwiek co spełnia normę RN720. Lałem i leję do sowich Renówek z DPF jak i bez DPFu to co podawał producent (zazwyczaj Elf 5w30) i auta robiły spokojnie po 300 tys. i dalej jeżdżą u znajomych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
W dniu 24.02.2020 o 13:01, Geble napisał:

Zależy co kto rozumie przez "Da radę w miarę energicznie wyprzedzić". Dla mnie nie da się w miarę energicznie wyprzedzić przy 260 Nm mając na pokładzie 4 osoby i jeszcze walizki w bagażniku, a drugi będzie twierdzić, że rwie lacie przy 260 Nm. 

Jak sie nieda wyprzedzic kolego 1.6 dci 130 km idzie jak przecinak 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Silniki DCI - Renaul Megane 4
  • 1 rok później...

Witam Panowie, czy przebieg 200tys dla silnika 1.5dci to jest dużo? Plan był taki żeby zakupić coś poniżej,  ale trafił mi się egzemplarz ok. 200tys. Jakie przebiegi osiągają te silniki bez jakiś większych napraw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie mi o takie coś chodziło, usilnie szukałem coś poniżej 200tys ale ich stan w ogóle nie był adekwatny do przebiegu. Trafił mi się egzemplarz również  flotowy ale z lepszym wyposażeniem i z przebiegiem 200 tys. (podobno w oryginale). Jakby tak faktycznie był że do 300 tys da rade to jeszcze 100tys zapasu źle to chyba nie wygląda🤔. Wrzucę link auta w dział ,,Pomoc w ocenie ogłoszeń" zobaczymy może ktoś coś jeszcze dopowie. 

 

Drodzy forumowicze czy ktoś z Was może podnosił moc w 1.5 dCi? Jeśli tak, to jak wrażenia i ile wyszło  km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 7 miesięcy temu...

Mogę tylko dodać, że posiadam Clio III 1.5 dci 86 KM 2006 rok zrobione na 110KM skrzynia 6 biegowa. Zakupiony przy 150 tyś. km obecnie mam nalatane 291 tyś km. i  problemów z silnikiem był tylko egr zalepiony czyli standard. Wtryski i turbo nie ruszane do tej pory. Także myślę, że nie ma co się bać 1.5 dci. No i spalanie na baku robi się na luzie 1100km....

Edytowane przez piotr90
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 7 miesięcy temu...

Witam wszystkich, nadpiszę się tutaj bo tematycznie pasuje:) wkrótce będę posiadaczem Megane IV z silnikiem 1.5 dci 110km, rocznik 2016, przebieg zbliżający się do 140k, rozrząd nadal oryginalny więc z racji wieku do wymiany razem z pompą wkrótce po zakupie. Mam parę pytań, dla których odpowiedzi jednoznacznych nie znalazłem na forum dla akurat tej wersji auta:

# jaki był producent oryginalnego rozrządu/pompy?

# polecane zamienniki - gates/conti/dayco?

# jaki obecnie jest sensowny zakres cen za wymianę w tej wersji silnika? Może ktoś ostatnio wymieniał?

# czy przy okazji wymiany rozrządu przy tym wieku/przebiegu auta trzeba bądź przynajmniej zalecane by było coś jeszcze zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1. Różnie, w zależności od okresu firma Reno zamawiała rozrządy u różnych producentów. Francuzi najczęściej zamawiają podzespoły w fabrykach francuskich, ale czasem są wyjątki.

 

Ad2. Conti będzie OK

 

Ad3. W 300zł prywatnie u mechanika po jego godzinach pracy może się zmieścisz.

 

Ad4. Płyn chłodniczy nowy (gotowy niebieski OE), pasek wieloklinowy wraz z napinaczem.

 

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7  :!: - aniewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź!

Czyli patrząc po necie za części zestaw rozrządu z pompą w okolicach 400zl, pasek z napinaczem 300zl, robocizna bez znajomego mechanika który zrobiłby to po godzinach :) zamiast 300 to z 500zl wiec całość racjonalnie powinna się zamknąć w ok 1200-1400zł, dobrze szacuję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt bogatemu nie zabroni :)

 

Można i tak

https://allegro.pl/oferta/contitech-pasek-rozrzadu-ct1184-17970765264

 

Pasek klinowy CONTI ok 200zł

 

Płyn OE https://allegro.pl/oferta/7711947057-plyn-chlodniczy-glaceol-rx-type-e-1l-oryginal-oe-renault-17626701915

 

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7  :!: - aniewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!